Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni syö/on syönyt masennuslääkkeitä, oliko apua?

Vierailija
15.06.2007 |

Itselläni taitaa olla edessä jonkinlainen masennuslääkitys, nyt mietityttää vaan että onko niistä oikeasti apua?

Tuleeko riippuvaiseksi ja kauanko niitä yleensä syödään?

Kertokaa kokemuksia!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos masentuu, niin aivoissa erittyy jotain tiettyjä aineita, joita erittyy puolen vuoden ajan. ( Näin lääkäri meille selitti). Hän siis suositteli syömään sen puoli vuotta. Nämä lääkkeet olivat mietoja ja auttoivat pahimman yli. Mieheni yritti lopettaa aikaisemmin mutta ei pystynyt. Ei tullut riippuvaiseksi mutta esim. ei saanut taas nukuttua.

Vierailija
2/6 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lääke ei toiminut ja aiheutti " maniaa" yliaktiivisuutta. Nyt toimii ja olo rauhallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkäriin fyysisten oireiden takia mutta lopulta lääkäri diagnosoi minut masentuneeksi ja stressaantuneeksi. Stressaantunut olen aivan varmasti mutta masennusdiagnoosi arveluttaa, koska en tunne olevani poikkeuksellisen alakuloinen tai elämänhaluni menettänyt. Siksi mietin, kannattaako niitä lääkkeitä hakea. T: 3

Vierailija
4/6 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotta jatko pysyisi hyvänä, niin niitä ilmeisesti usein syödään pari vuotta.

Vierailija
5/6 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain juuri Cipramil-reseptin. En tiedä, haluanko hakea niitä lääkkeitä.

Vierailija
6/6 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itselläni taitaa olla edessä jonkinlainen masennuslääkitys, nyt mietityttää vaan että onko niistä oikeasti apua?

Tuleeko riippuvaiseksi ja kauanko niitä yleensä syödään?

Kertokaa kokemuksia!

Ei tule varsinaisesti riippuvaiseksi masennuslääkkeistä, rauhoittavat ja nukahtamislääkkeet erikseen. Mutta lääkkeiden yhtäkkinen lopettaminen voi aiheuttaa joitain oireita; huimaus, näkö/aistihäiriöt, pahoinvointi jne.

Oli niistä apua kun löytyi oikea lääke ja annostus. Tosin eräs lääke lisäsi ruokahalua niin että lihoin noin 10kg. Ei kaikki lääkkeet siis.

Syödään kuukausia. Jotkin lääkkeet saavuttavat tehonsa vasta parin kuukauden jälkeen.

Minä lopulta kyllästyin lääkkeisiin, sain voimaa olla vihainen (masentunut ei osaa olla vihainen) ja lopetin lääkkeet kertarysäyksellä. Parannuin täysin.

Olen ollut terve nyt 7-vuotta.