Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia masennuslääkkeistä?

Vierailija
15.06.2007 |

Aloitin viikko sitten eka kertaa elämässäni Cipralex-nimisen lääkkeen (essitalopraami vaikuttava aine) masennukseen. Onko kenelläkään kokemusta miten vaikuttaa ja millaisia mahdolliset sivuvaikutukset ovat? Sitkuttelin ja sitkuttelin ilman lääkkeitä ja yritin kaikenlaista muuta, mutta vihdoin " annoin periksi" vaikka pelkään riippuvuutta yms. tällaisista lääkehoidoista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ihan oikean ratkaisun. Jos mahdollista niin anna jonkun muun säädellä syömistäsi. Painonnousu on aina uhkana.

Vierailija
2/6 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse taas aloitin pienen tauon jälkeen samoin mies ja heti alkaa mieli vähän kohentua. Mutta joskus tarvitaan toisenlaisia lääkkeitä, mutta tuosta on hyvä aloittaa.

Mihin sinulla se määrättiin? Sehän on enemmän ahdistus/paniikkihäiriölääke. Ei niinkään masennuslääke tietääkseni.

Mutta luota lääkärisiisi ja toivon, sinulle parempaa jatkoa, elämä voittaa aina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei mitään muuta kun ihan jees olon. Toikvottavasti myös sulle.

Mutta jos lihot niin se johtuu siitä, että on kesä(turvotus) ja se että ruoka alkaa maistumaan kun ei ole koko ajan masentunut. Anna kilojen tulla, kunhan voit paremmin!

Vierailija
4/6 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on nimenomaan masennuslääke ei niinkään ahdistuslääke kuten Temesta, Opamox jne.

Vierailija
5/6 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olo on jo kohentunut, vaikka lääkäri sanoikin että kestää viikkoja. Pelkäsin hirveästi sivuvaikutuksia ja sitten ehkä jonkinlaista " hullun" leimaa, mutta kun makasin keväällä monena päivänä voimattomana sängyn pohjalla niin ajattelin että ei se lääke voi tämän pahempi asia olla.

ap

Vierailija
6/6 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse Cipralexista: minulla käytössä 1,5v - välillä parin kuukauden tauko.

Minulla ei ole ollut sivuvaikutuksia - ei alussa eikä tauolla oikein ollenkaan: kun annosta on vaihdettu, niin pari päivää heikko paha olo ja siinä kaikki.

Ihan alussa minulla oli Duracel -olo, olisin jaksanut ihan miä vaan ja teinkin ihan mitä vaan, mitä en ennen jaksanut. Nyt on tasaista hyvää oloa. Ja tosiaan, vaikutus voi alkaa hyvinkin pian.

Painon nousun ja lääkkeen yhteyttä en tiedä. Minulla alussa paino laski - ilmeisesti tosin siksi, että nukuin kellon ympäri pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi