Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*helmihaikarat vko 24 to-su*

15.06.2007 |

Tein meille uuden pinon, kun on tuo edellinen pino paisunut niin isoksi, että en edes jaksanut lukea kaikkia viestejä. Pahoittelut siitä.

Meillä odotellaan uusperheeseen viidettä lasta. Poikia on ennestään syntynyt -91, -00 ja -03 sekä yksi tyttö -05.

Mutteris kyseli viikoista. Minulla myös edelliset menkat alkanut 2.5. joten ihan samaa kiertoa mennään sinun kanssa. Laskettu aika 5.2. (laskureiden mukaan 6.2. mutta minusta ne huijaa sen yhden päivän *hymy*) ja nyt siis menossa viikot 6+2.

Neuvolan tilasin heti kun plussasin (on 5.7.) ja tänään tilasin (tai itseasiassa mie tilasi) myös ajan gynekologille ensi viikoksi, joka tekee myös ultran jos katsoo tarpeelliseksi. Olemme lähdössä juhannusaattona Tunisiaan viikoksi enkä halua siellä hermoilla onko vauva oikeassa paikassa. Vasemmalla puolella on nyt ollut reilun viikon kipuja ja se vähän huolestuttaa. Tai lähinnä juuri se, kun kipuja on vain vasemmalla puolella, ei lainkaan oikealla. Välillä vasen jalkakin on ihan puutuneen oloinen. En tiedä mitä sitten jos siellä mahdollisessa ultrassa selviää, että vauva on väärässä paikassa, päästäänköhän matkalle ollenkaan. Mutta ainakin sitten saa mielenrauhan.

Oireita kyllä riittää. Pahoinvointia löytyy aamulla ja nälkäisenä (en ole oksentanut, mutta kuvottaa) ja huimaus on melkoista. Närästänytkin jo on (elämäni aikana ikinä ennen vain kerran, tyttöä odottaessa), väsyttää, nälättää ja mikään ei maistu.

Osaisikohan täällä kukaan kertoa kohdun ulkoisesta raskaudesta? (Hirveä asia kertoa, tiedän kyllä ja pahoittelen jo nyt arkaan paikkaan osumista.) Millaisia oireita on ollut ja milloin?

Huomenna meillä vietätään kolmen pienimmän synttäreitä, joten nyt siivoomaan ja leipomaan sen minkä jaksat.

-possumunkki ja vauva rv 6+2

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possumunkki: Kyselit kohdunulkoisesta.. Musta ei taida olla paljoa apua, mutta kun olin ekan kerran raskaana, niin kun np-ultrassa ei mitään näkynykään, lääkäri epäili sitten että kyseessä olisi ollut kohdunulkoinen, joka olisi itsestään kuivunut kokoon heti alussa.. Ei ollut kyllä kipuja eikä vuotojakaan...

Toivottavasti sinulla ei siitä ole kuitenkaan kyse. Tsemppiä ja jaksuja epävarmaan tilanteeseen! bdbd

katri72

Vierailija
2/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muilla palelua. yleensä en palele, päinvastoin olen lämminverinen ja yleensä mulla on kuuma. Nyt olen vetänyt villasukat jalkaan ja villatakin päälle, silti tulee välillä vilunväristyksiä.

Keskittymisvaikeudet vaivaavat myös (mulla se on ainakin selvä merkki raskaudesta:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä välillä paleltaa, mutta ei jatkuvasti. Samoin on ollut joka raskaudessa.

Muita oireita onkin sitten järkyttävä väsymys, paha olo, nauru- ja itkuherkkyys, tietyt hajut tekee pahaa, joskus painon tunnetta ja pientä juilintaakin alavatsalla, unohtelu, oudot unet, rinnat hieman suurentuneet... että onhan näitä. Ja tänä aamuna tuli sitten uusi eli suonenveto venytellessä.

Ja jotain muutakin oli vielä, mutta enhän mä taas muista... =D

Vierailija
4/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jazuliini: joo, mulla on kolme perättäistä keskenmenoa, tutkimuksissa käytiin mut mitään syytä ei löytynyt. Joten eipä siitä mitään hyötyäkään ollut... eli siksi olen vähän sillä ajatuksella, että " miks tää raskaus onnistus kun muutkaan ei oo onnistunut" . Ja lapsia ei siis vielä ole siunaantunut. mulla ei ole ollut ongelmia raskaaksitulemisen kanssa, vaan olen suht helposti raskautunut, mut raskaudet on vaan päättyneet aina viikoilla 8-12. ja ei siis hajuakaan miksi näin.

olikos se possumunkki kun kyseli kohdun ulkoisesta. Omaa kokemusta siitä ei ole, mut olen kuullut että raskausoireet on samoja (yksilöllisiä nekin) kuin normaalissakin raskaudessa, mut jossain vaihees voi tulla kipuja ja verenvuotoa, ja kohdusta ei ultras löydy mitään. Joillakin se on huomattu alkuraskauden ultrassa, yleensä ilmenee siinä 8-10 raskausviikolla. Mut yksilöitähän me ollaan, joten ei se kaikilla saman kaavan mukaan mene.

Ja joku kyseli (siinä ed. pitkässä pinossa) alkuraskauden ultrasta, niin mä olen menos ensviikolla yksityiselle, hintaa en vielä tiedä. ja ihan sen vuoks vaan menen, kun on noi keskenmenot osunut kohdalle, et jos selviäis jo alkuvaiheessa onko toiveita raskauden jatkumisesta. hintaa en tiedä, mut eipä se kovin kiinnostakaan. ehkä se on hintansa väärtti.

Katri: kaips me jo helmikuisissa pysytään... =] ?! oletko sä ajatellut mennä alkuraskauden ultraan tms? onko sulla joku " apukeino" käytössä? mä olen nyt parina päivänä popsinut vitamiinitabuja, joissa on vähän foolihappoo... en tiedä voiko se enää täs vaihees auttaa, mut koitetaan! =] ja kuinka pitkällä sun raskaudet on ollut ennen keskenmenoa? onko sulla lapsia? Soriiii! kyselytunti! =]

Mut nyt nukkuun ja parin tunnin päästä töihin tekemään " kevyen" 16h päivän! tai siis yön ja aamun... =[ ei oikeen nappais, mut pakko kun lupasin...

jonttu oikeempa peräti 7+0 (saispa joskus kirjoittaa joku 17+0...)

Vierailija
5/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapset just nukkumaan ja heti piti tulla koneelle.-)

@lli: minulla myös oireena palelu. Helteillä se oli ihan mukavaa, mut nyt alkaa jo pikku hiljaa ärsyttämään ainainen palelu. Muina oireina on huimaus, jota ei aikaisemmin minulla ole ollut. Parina viime aamuna on ollut pientä kuvotusta, mutta aamupalan jälkeen on heti helpottanut. Ja vatsa on välillä todella kipeä.

Alkuraskauden ultra maksoi Espoossa kela korvauksen jälkeen 87,70e

Ultrassa kävin koska minulla ei kakkosen jälkeen kerennyt olemaan kuukautisia ollenkaan.

ilonella rv7

Vierailija
6/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan oireet lisiny, on kaikkia repäisykipuja, menkkamaista jomotusta ja koko ajan tuntuu sellanen " elo" tuolla alamasulla.. En edes muista mikä kaikki oli ihan normaalia ja mikä ei. Tämä raskaus on siitä outo, että en saa sitä hetkeksikään pois mielestäni, mietin koko ajan onkohan siellä kaikki hyvin, mistähän tuo tuntemus tulee ja kun jään oikein " kuulostelemaan" välillä miltä siellä tuntuu ja tottakai siellä jotain tuntuu kun sitä oikein tarkasti " kuuntelee" ..

Alkuraskauden ultraa olen myös harkinnut, siinä en oo aiemmin käyny, mutta nyt uskon että se rauhottais omaa mieltä jonkin verran.

Tää alku tuntuu kaikista vaikeimmalle, kun ei oo vielä niitä neuvola käyntejä ei mitään. Sit kun ne neuvolakäynnit alkaa saa edes kerran kuukaudessa helpotusta, kun kuulee sydänäänet tai on ultra. Ja kun alkaa liikkeet tuntua, niistäkin saa vähän osviittaa millon on kaikki, hyvin millon ei.

Ja mulla on menny tuo vatsantoimintakin ihan sekaisin, sekin voi tehdä sitä omituista tunnetta tuonne mahaan.. Onko muilla tuota että vatsa on menny sekasin alkuraskaudessa?

Onneks on tämä palsta mistä saa vertaistukea ja purkaa sydäntään.

Tässä vaiheessa kun ei oo vielä juuri kenellekkään voinut kertoa.

Minun raskaudesta tietää muutama hyvä kaveri ja mies tietysti, muut ei.

mami rv 4+2

Ai niin, se esittelylista olis kyllä tosi hyvä, olikohan se katri(jotain) joka vois ottaa listan haltuunsa? Olis tosi kiva saada semmonen=)

Vierailija
7/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonttu: Juu, toivotaan että tässä nyt pysyttäisiin. ;) Olishan tuo alkuraskauden ultra kiva, mutta ei vaan ole varaa mennä. Mäkin olen ollu työttömänä nelisen vuotta enkä saa rahaa yhtään mistään. Pakko siis jättää sekin välistä ja toivoa vaan... Eipä mulla kyllä ole mitään apukeinojakaan. Olen vain yrittäny ottaa rauhallisesti jos pikkanen pysyiskin kyydissä. Mulla kun on vähän hankaluuksia tollasten pillereiden syönnissä...

Mun raskaudet on menny kesken siinä rv 6-9 välillä. Lapsia ei ole ennestään, joten siksi nämä km:t ovatkin olleet niin raskaita.

Mami: Joo, mähän puhuin siitä listan teosta. Olen vain odotellut josko muita ilmaantuisi ennenkuin alan laittamaan mitään tai onko muuten mielipiteitä kuka sen tekee...

Mutta nyt on kiire kahville, mies jo odottaa... Illan jatkoja kaikille!

katri72

Vierailija
8/25 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Esittelen hiukan itseäni. Olen 24vuotias 2,5kk ikäisen Verneri pojan tuore äiti:) Luitte ihan oikein,vauva on 2,5kk ja minä plussasin tänään:) kuinka elämä taas mullistui ja muuttui yhdellä pissalla käynnillä. Minulla tuoreessa muistissa iso vauvamaha ja synnytys..:) Oliskohan viikkoja jotain 5+. ens viikolla soitan neuvolaan ja yksityiselle gynen ultraan, toivottavasti kaikki olisi hyvin!! Hyviä vointeja muillekkin! Kirjoitellaan

Ride

Vierailija
9/25 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kurja olo ja maalailen jo täällä piruja seinille. Eilen illalla töissä kun nousin nopeesti seisomaan niin alavatsasta repäs niin kipeesti, että hyvä etten ollut polvillani. Kyllä se siitä aika nopsasti ohi meni, mutta jäi vähän aristavaks. Sitten yöllä kun yritin kääntyä niin jo sattui taas. Mitäs tää tämmönen oikeen on..? Ei mulla ennen oo tämmöstäkään ollut. Lisääntyspä nuo viikot nyt vaan nopeesti niin sais jotain varmutta tälle.. Taitaapa vaan monella muullakin olla samat fiilikset..

Tervetuloa vaan kaikille uusille mukaan! Ja Ride_, jaksamista sulle ja toivottavasti sulle tulee helppo raskaus. :)

Vierailija
10/25 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona paistaa aurinko ja meikäläinen on aivan jäässä, villasukat jalassa ja pitkähihanen paita päällä. Mutta tuntuipa täällä muillakin olevan samanlaisia oireita.... =) Meikäläisellä on ollu aamusta iltaan asti kestävää kuvotusta reilun viikon, ja eilen sit tuli oksennus, ja tänä aamuna, tosi kiva kun ei ollu vielä ehtiny mitään suuhun laittaa ja yökkäämään vaan piti mennä. =( Toivottavasti menee todella nopeeta ohi, esikoisen aikana ei ollu mitään pahoinvointia, olo oli mitä mainioin.

Joku kyseli kohdunulkopuolisesta... Minulle oli joitakin vuosia sitten, mutta aika tehokkaasti olen pyyhkinyt sen mielesäni, mutta muistaakseni oli pienä vuotoa ja kylkeä repi. Suorassa ei pystynyt olemaan kun otti niin kipeetä, mutta minulla se pääsikin niin pahaksi et repeämisvaara oli lähellä ja sen seurauksena minulta jouduttiin poistamaan toinen munatorvi. Toivottavasti sinulla se on jotai muuta, mutta ilmanmuuta kannattaa tarkistuttaa asia, lääkäriin on kiire jos se puhkeaa itestään.

Nyt on pakko lopettaa kun ajatus ei kulje. ;-))

Hyviä vointeja kaikille.

Kristall ja kakkonen 7+2

Vierailija
11/25 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristall: Mä olin kanssa eilen aivan jäässä. Ihan hytisin kun sen verran paljon palelsi. Mutta nyt ei palella, kun on helle.

Mikäs on muiden olo tänään, onko tullut uusia oireita? ;)

Mulla ei ole uusia, mutta voimakasta painon tunnetta tuntuu nytkin, sitten heikottaa hieman ja väsyttää. Pahaa oloakin on ollut, mutta ei just tällä hetkellä, rinnat on myös kipeet ja hieman suurentuneet. =) Olo on siis erittäin raskautunut tällä hetkellä. =D

katri72 ja rv 5+5?

Vierailija
12/25 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kukaan muu käynyt vielä ekassa ultrassa?

Me kävimme perjantaina ja siellä näkyi kaksi sykkivää pikku sydäntä!!! Eli nyt sitten yritämme muodostaa päähämme ajatusta kaksosista.....

Kyllä sitä hieman epäiltiin, kun plussa näkyi testissä jo niin aikaisin ja maha pömpöttää jo nyt...Mutta silti oli uskomaton yllätys nähdä ne pikku sydämet siinä monitorissa. Laittakaahan ultraus kuulumisianne!

Vierailija
13/25 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin plussasin tänään.pikkukakkosta ollaan yritetty nyt yli vuosi ja tänään se varmistui.ihanaa...hieman taustoja itsestäni,elikkä olen 26.v lastentarhanope kirkkonummelta.perheeseen kuuluu neiti 2v3kk,mies 29.v ja kaksi norjalaistametsäkissa tyttöä.

tämä on minulla kahdeksas raskaus joista seitsemän keskenmenoa joten hieman jännittää miten nyt käy.täytyy soittaa sairaalaan maanantaina että saan verenohennuslääkkeet taas käytöön jonka avulla myös edellinen onnistui.

terveisin:tiitu 4+3

Vierailija
14/25 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono olo senkun jatkuu,oksentamaanki on joutunu muutamaan otteeseen.aivan uutta,kun ei aikaisemmissa raskauksissa ole tälläistä ollut.Kävin tänään ultrassa ja masuasukki olikin viikon nuorempi,eli viikkoja vasta 6.eli laskettu aikakin siirtyy sit varmaankin lähemmäs helmikuun loppua.semmosia tänne.:)

T:Jonskuli

Vierailija
15/25 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähäkkä: Mä en ole käyny, ei ole varaa. Jos olisi niin kävisinkin, jotta saisi ainakin varmennuksen että tällä hetkellä on kaikki hyvin.

katri72

Vierailija
16/25 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kanssa joukkoon! =) Itsellänikin 5 perättäistä keskenmenoa takana, joten kyllä jännittää miten mahtaa tällä kertaa käydä. Mutta tsemppiä, eiköhän nyt ole onnistumisen vuoro! bd bd

Vierailija
17/25 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

Liitynpä minäkin taas kerran tänne sivuille, tein viime viikolla testin joka oli ilokseni ja mieheni " kauhuksikin" positiivien.Osasin sitä toki odottaakkin, olen ollut ivf-hoidoissa ja kaksi alkiota istutettiin toukokuun lopulla. Edelliset siirrot (2) tosin eivät ole onnistuneet.

Minulla on jo ennestään 5 lasta, mutta ei koskaan aiemmin kokenut tällaisia oireita ( kuvottaa, on kylmä, ruskeata vuotoa ja närästää, kyseessä siis vasta rv 5!!)

Em. ei huolestuta, mutta alavatsani on koko ajan samalla lailla kipeä kuin juuri ennen kuukautisia, se huolestuttaa, onko muilla kokemusta alavatsakivuista alkuvaiheessa?

Toisaalta alkioita siirrettiin kaksi, jos molemmat on onnistunut kiinnittymään, saattaahan oireet ollakin vahvemmat jo nyt, en tiedä. Kuulostaa varmaan tosi kummallisesta kun olen jo niin monta lasta tehnyt ja olen ihan pihalla jopa raskausoireista =).

Vierailija
18/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireina siis palelu, kuvotus, kauhea väsymys, vatsa ja alaselkä kivut, kipeät nännit. Oireita siis riittää.

Joku kyseli niistä menkkamaisista kivuista. Miulla niitä oli ykköstä odottessa koko alku raskauden. Ykkönen on ivf:llä alkuun saatu, kun taas tämä tulokas on todellinen yllätys.

Hcg veritestissä kävin keskiviikkona, ja oli noussut juuri niinkuin pitääkin. Tietääkö kukaan pystyykö siitä päättelemään mitään? Voiko sen perusteella sulkea pois tuulimunaa tai kohdunulkoista???

Suuret sympatiat sinulle joka kohdunulkoista pelkäsit. Niin minäkin! Minulla kun on molemmat munatorvet kuroutuneet, ei kuitenkaan kiinniasti, mutta kuitenkin, niin kauheasti pelottaa että alkio ei olisikaan kohtuun asti päässyt. No ensi torstai aamulla se selviää, kuten myös raskauden kesto jos niikseen on :) Kestosta ei muuta tietoa kun että 1.5. oli viimeiset menkat, mutta niin pitkällä tämä raskaus ei ole, koska kierto on varmasti jonkinverran pidempi...

Jasuliina ja rv jotain...

Vierailija
19/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muisti huonontunu ihan selvästi, en taas muista kenenkään nimimerkkejä joille aloin kirjottaa=D Eli ootte mulle nyt " joku" joten arvailkaa ketä tarkotan:D

Onko se totta että jos on kaksosraskaus niin testi näyttää äkimmin plussaa? o-ou!! Sain siis ekan plussani testiin kp 25 vaikka kierto on ollu 30pvää.. =D Vatsa pömpöttää jo, vaikka ei sen mitenkään pitäis olla mahollista vielä tässä vaiheessa!

Sitten " joku" kyseli siitä menkkamaisesta mahakivusta, mulla on sitä samaa, aiemmissa raskauksissa en muista sitä tunteneeni, tietääkö kukaan onko se ihan normaalia?

Muutenkin mulla on melko voimakkaita nuo kaikki oireet..

Mitäs ootte joutunu kustantamaan siitä alkuraskauden ultrasta ja millä viikoilla sinne kannattais mennä, niin että siitä sais parhaimman hyödyn?

mami rv 4+4

Vierailija
20/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä plussattiin tänäaamuna :)

Ja nettilaskurin mukaan LA olisi 12.2.

Molemmille tämä on esikoinen, erittäin toivottu sellainen :)

Odottelin kuukautisieni alkavan alkukuusta, mieliala heitteli hieman, kuten muulloinkin ennen menkkoja.

Oireina mulla on myös ollut se, että palelee aina välillä. Sitten rinnat on olleet TODELLA kipeät. Ja masua on nipistellyt. Muita en ainakaan vielä ole huomioinut :)