**ISOT ENSKAT TO-SU**
Kommentit (45)
Q: Ollaan menossa lähijunalla (löysitkin jo näköjään tiedot). Mä soitan sit teille, että löydän samaan vaunuun. 10 kk kohdalla teidän kirppu onkin ollut pienempi kuin meidän ei-enää-niin-kirppu (D oli 76,5 cm ja 9600 g), mut teidän on kai ollut suhteessa vähän pulleampi(?). D seisoo hetkiä ilman tukea, mut ei varmasti kävele ennen 1 v. päivää. Taputtaminen on sujunut jo tosi kauan ja vilkuttanut on nyt pari viikkoa (tai heiluttaa kyllä koko kättä käsivarresta asti). Kuppeja D ei osais laittaa sisäkkäin. Nukkuuko q omassa huoneessa?
D vierasti joskus 7-8 kk ja 9kk alkoi mennä ohi. D ei viihdy yhtään yksin, ei ole oikeastaan viihtynyt sen jälkeen kun oppi liikkumaan. Jos esim. tiskaan, niin huutaa ja roikkuu lahkeessa koko ajan. Leikkii kyllä yksin, mut vaan jos istun vieressä katselemassa (tai jos tyhjentää kaappeja/laatikoita/hyllyjä niin viihtyy yksin sen hetken). Jos taas ollaan molemmat miehen kanssa kotona niin huutaa sen perään kuka yrittää tehdä muuta kuin olla herran seurassa.
Kukkuu-leikit on siistejä meilläkin. D menee nurkan taakse ja konttaa täysillä kikattaen päin, jos istun lattialla tms. Hassu lapsi myös tykkää kutittamisesta :D. Nyt uusin on pusuttelut taaperokärryä kääntäessä. D oppi vähän puolivahingossa, kun kerran tullessa kääntämään kärryä pussasin sitä poskelle ja nyt tulee aina suu auki pussaamaan, jos meen kääntään kärryä <3.
Mä odotan tosi paljon kans, että näen Queenin ja Liian ja kans MM' n ja Idan. Tietysti muitakin on kiva nähdä, mut noi " uusista tyypeistä" kiinnostaa eniten.
Viipero: Mikä hääkimppu? ;) meillä, kun ei ollut niin kovin " häät" . Mies tuli koululta suoraan maistraattiin (vein sille koululle vaatteet). Toinen todistajakin käväsi vaan kesken töiden ja vihkimisen jälkeen mentiin kaljalle toisen todistajan kans. Mä en todellakaan ole koskaan ollut innoissani naimisiinmensosta ja häistä. Sit tuli eteen mies, jonka kanssa oli olosuhteiden pakosta mentävä naimisiin. muuten en varmaan koskaanois mennyt naimisiin.. (en siis tänkään ukon kanssa, jos ei ois ollut käytännössä pakko.)
Q: (taas) Mä ainakin uskon, et meidän ipanalle on ihan hyväksi mennä tarhaan jo tässä vaiheessa. Oon ehkä kylmä ja julma, mut saa herra luavan oppia et ilman äitiä tai daddyakin voi olla eikä koko aikaa tarvi jakamatonta huomiota. Mä luulen, että D on ihan kriisissä tarhaan joutumisesta, mutta havahtuu jossain vaiheessa siihen et siellä onkin ihan kivaa. Musta ihan selvästi näyttää, että esim. nyt osa tosta jalassa roikkumisesta ja kiukuttelusta on sitä, että on tylssä olla niin pajon kotona.
Jee, MM ja ipana pääsee trffeille! Mä en tajua, et miks mulla on hirvee into nähdä teidät livenä :S. En mielestäni oo nähnyt burdeakaan kyllä koskaan?
Ope: Ole hyvä vaan vinkistä. Meidänkin muksu oli niin kirppu silloin, et meinas kipata aina jonnekin syöttiksessä. Samaa ollaan hyödynnetty niissä vauvakeinuissa ulkona, kun niissä on tosi iso se kehikko pienille.. D nukahtaa kans Patapumiin tosi helposti. Viime Jumbo-treffeillä pystyin seisoon siinä pöydän vieressä juttelemassa, kunhan huojuin samalla vähän. D sammu helposti silti ja joi maidotkin, vaikka puhuin samalla.
Jos menis vähän vaikka kasaileen D' n eväitä huomiselle..
Jenni ja D 11 kk
Nyt en kauheesti jaksa naputella, kun tarttee vielä vähän laittaa paikkoja kuntoon sekä teidän tuloa varten että matkan vuoksi. Pyykkiä on pesty ja Emmille tehty varastoon ruokaa. Nyt pitäis vielä kirjoittaa mummille ja mummulle ohjeet, mitä pitäis mihinkin aikaan tehdä jne. On sitten turvallisempi olo, kun voi tarkistaa...
Hääkimppugalluppiin vastaan, että mulla silloin joskus oli mielestäni tosi ihana kimppu. Siinä oli samppanjaruusuja, murattia, sellaisia pieniä liljoja, joita mulla oli hiuksissakin ja malliltaan se oli sellainen " putous" eli ylhäältä pyöreä ja sitten eteen laskeutui sitä murattia. Teidän monen muun callat kuullostaa ja Burdella myös näytti tosi kauniilta. Jos joskus vielä, niin ehkä silloin niitä...
Karssuli: sori etten ole hieroja juttuun vastannut aiemmin. Tiedän tosi vähän täältä hierojia ja nyt taitaa muutenkin olla myöhäistä se. Mitähän täällä vois tehdä? Hmmh... Eipä täällä kummempia ole, mutta käymisen arvoinen paikka on vesitornin katolla oleva terassi, josta on ihan huikeet näkymät ja siellä saa hyviä jäätelöitä ym. eli kuskikin voi käydä ;o) Jos tykkää uimisesta, löytyy myös maauimala. Muuten kai menee kauppa-osastolle. Jaa, mutta onhan täällä mm. lasimuseo, metsästysmuseo ja kaupunginmuseossa Ankkalinna -näyttely. Löytyisköhän niistä jotain?
Jeps, nyt syömään iltapalaa koko konkkaronkka. Huomenna tosiaan nähdään monen kanssa ja muille mukavaa viiknloppua!
-Amy ja Emmi-
Mä tulen samalla junalla huomenna, joten mennään sitten Riksussa yhdessä perille. Joku teistä varmaan osaa sinne..? Mulla ei ole kenenkään teistä numeroa, mutta jos voitte hengailla siinä laiturilla sen aikaa et mä löydän teidät :) Ellei sit satuta samaan junavaunuun. Mä nousen täältä Keravalta kyytiin.
Ja jos joku bongaa mut vaunujen kanssa, nykäiskää hihasta! Muuten mä kökötän Riksun asemalla yksin ja eksyneenä... :)
Mitä se junailu muuten maksaa Riksuun? Ei kait sinne asti ilmaseks pääse edes lastenvaunujen kanssa? Jos se on ihan tavis lähijuna, niin junasta saa siis lippuja, eikö niin? Oikeesti, en käytä melkein ikinä junaa, niin oon vähän pihalla. :)
Selvä juttu kandi, yritetään löytää toisemme. Mehän ollaan jo tavattukin niin varmaan tunnistetaan toisemme ihan helposti.
Voi kun toi poitsu nukahtais niin pääsisin tekeen niitä sämppäreitä.
-Q- ja pinniksessä karjuva -q-
jenni_117:
Nukkuuko q omassa huoneessa?
Joo, on nukkunut omassa huoneessa muutosta lähtien. Aikasemminhan pinnis oli meidän sängyn vieressä, kun ei ollut lastenhuonetta. Vähän oli haikee fiilis ekana yönä, kun quu ei enää tuhissutkaan siinä vieressä! Suurempi kriisi se oli varmaan mulle kuin poitsulle, kun ei se huomannut juurikaan muutosta. Aina se on kuitenkin mennyt yksin omaan sänkyyn nukkumaan iltaisin. Muutamana ekana aamuna sitä vähän itketti isossa tyhjässä huoneessa, kun siellä kaikui, kun ei ollut verhoja jne. Hain sen sitten meidän sänkyyn vielä köllimään hetkeksi ennen kuin lähdettiin aamupesuille ja puurolle. Nyt quu huhuilee aamuisin sängystään jo taas yhtä iloisesti kuin ennenkin, eli sekin on kotiutunut uuteen paikkaan. :)
Kerroinko jo, että meillä on quun huoneessa viidakkoteema. Laitoin yhdet vanhat verhot, jotka meillä oli joskus aikasemmin työhuoneessa, mutta ne on kyllä ihan lasten kangasta. Sit on tapettikuvia ja viidakkotauluja ja tyynyjä ja sellanen hauska leijonatyyny, jonka uumeniin voi isompi lapsi piilottaa aarteita tai vaikka yöppärin. Just löysin kaupasta quulle suloisen viidakkoyöppärin, joka kruunaa kokonaisuuden! :) Vielä pitäis löytää päiväpeitto siihen isojen poikien sänkyyn ja matto.
Perhepetiläisiltä mun on muuten monta kertaa pitänyt kysyä ihan silkasta uteliaisuudesta, että miten saatte liikkuvan vauvan pysymään sängyssä koko yön??? Siis kun sen kerran kun quu tippui sängystä mun " valvonnassa" , tilanne oli se, että olin aamulla vielä itse niin unenpöppörössä, että en huomannut kun poika jo konttasi pääedellä reunan yli. Eikö teille käy koskaan näin?
Söpö toi D:n pusutteluleikki! :))) Kutittaminen on meilläkin IN. Ja yks ihana juttu on se, kun saa harjoitella oven avaamista ja sulkemista ja samalla leikkiä kukkuu-leikkiä.
Okei, nyt niitä sämppäreitä. Jatketaan huomenna juttua livenä. ;)
-Q- ja Tarzanin paras kaveri, viidakon todellinen kuningas -q-
Q: R-junasta tosiaan saa lippuja ostettua niistä lipunmyyntivaunuista, jotka on kyllä merkattu erikeen. Eikä niissä (harmi kyllä) pääse HKL:n tapaan ilmatteeks vaunujen kanssa. Oli muuten lehdessä just eilen, että pohtivat herrat Helsingissä poistavansa senkin. Pöh! No, mutta takas asiaan: yhdensuuntainen lippu Helsinki-RMK paikallisjunaan maksaa 9,20 ja pikajunaan sitten vähän enemmän.
Ja Kandi: laitoin varoiksi sullekin " ajo" ohjeet sähköpostiin, jos vaikka et jostain syystä toisia treffaa asemalla/junassa.
Nyt Neiti Marplea katsomaan...
-A ja simahtanut E-
[color=blue]Vaikkakaan monikaan teistä ei varmaankaan enää ole tätä näkemässä.
Nyt ainakin näyttäisi tulevan aurinkoinen ja mukava sää.
Mulla on kohta edessä lähtö polttareihin...jaiks! Ei vaan, kaasoni tuntien mukavaa menoa tiedossa.
Aleksi nukahti 00.30, huoh. Ihme hulinaa taas, ei malttanut millään rauhoittua nukkumaan. Koko ajan vain olisi pitänyt kääntyä ja ottaa konttausasentoa tms.. Nyt oon ihan silmät ristissä, ja poika nukkuu vielä. Pitäisi tunnin päästä lähteä mun vanhemmille, Aleksi menee sinne illaksi hoitoon. Aion itse kotiutua puolilta öin jotta voin vielä hoitaa yöimetykset. Vähän jännittää että miten Aleksi pärjää mumman kanssa. Vaikka miksei pärjäisi, ovat kuitenkin jo hyviä tuttuja :)
Nyt lisää kahvia ennen kuin A. herää.
Viipero & Aleksi 7kk+[/color]
Olipas mukava päivä, kiitos teille siitä! =) Syötävää jäi, kuten joku vähän ennustikin. Jopa ne kaikki Kandin tuomat jäätelöt - että sori vaan likat! ;o) No, saapa mieskin osansa noista hyvyyksistä... Emmi vielä nukkuu ja taidanpa itsekin hiukan huilia ennen avopin saapumista.
Toivottavasti Viiperolla on mukavat polttarit!
Saatan illalla vielä kurkata tänne, mutta jos en, niin mukavaa viikkoa kaikille! Me startataan aamusella huomenna kohti Dublinia ja kotiudutaan perjantaina. Tulen sitten kertoilemaan, kuinka reissu meni ja kuinka Emmi oli pärjännyt isovanhempien kanssa.
-Amy ja Emmi - väsyneet mutta iloiset emännät-
Kiitokset kaikille treffailijoille,oli mukava nähdä kaikkia:) Hienoa että ilmakin suosi meitä!
..ja amylle vielä kerran kiitokset pihan lainaamisesta:)
Niin ja toivottavasti viiperon polttareissa on huisin hauskaa!
Queen ja väsynyt Liia
Kiitos meidänkin puolesta kaikille treffeistä! Olipa mukava päivä!!!! Kotimatkakin sujui vallan hyvin kun Aksu ja Heidi molemmat nukkua posottivat koko matkan. Huominen päivä vietetäänkin sitten mun serkkupojan rippijuhlissa ja sitten onkin enää maanantai ennen reissuun lähtöä. Eli maanantaina tiedossa armotonta pakkaamista kun vielä en oo laittanut mitään kasaan..
pikku-milli & Aksu melkein 1v2kk
Jos joku treffeillä ollut haluaa sähköpostiin kuvia niin laittakaa sähköpostia mulle osoitteeseen pn_82@luukku.com
Osan osoite mulla jo on ja laitan kohta postia
Amy tosi ihanaa että lainasit pihaanne ja myös näit paljon vaivaa takiamme, ei olisi ihanampaa ja käytännöllisempää paikkaa voinut olla treffeille!
Tosi kiva oli treffata vanhoja tuttuja ja uusia naamoja... Pitkään olen jo haaveillut että pääsisimme sinne Tampereen suuntaan treffeille mutta ei ole vielä toteutus onnistunut. :/
Tikru, säkö olit tehnyt sitä ihanaa torttua? Ohjetta tännepäin, pliis, se oli aivan ihanaa!
Viipero, tulepa kun ennätät kertomaan miten meni polttarit. :)
Vilkutuksia kaikille muillekin!
Karssuli & Aino unten mailla
Kiitokset meidänkin puolesta, kivasti meni treffit aurinkoisessa säässä! Pikku-quullakin oli oikeesti ihan kivaa, kaikesta rähinästä huolimatta, heh heh. ;)
Raukka, se on tosiaan nyt ton vierastus-eroahdistuksen kourissa, ja itelle tulee kyllä kieltämättä vähän sellanen Kiljusen herrasväki -fiilis, kun elämä on yhtä möykkää! En oikein edes tiedä, miten tohon pitäis suhtautua ja saako jollain konstilla painettua sitä kuuluisaa off-nappulaa. Miten te muut toimitte ja menikö se kausi sitten vaan ihan itsestään ohi? Mietin, että olisko parempi reagoida siihen itkuun ja helliä ja pitää sylissä enemmän vai yrittää jutella pojalle normaalisti eikä kiinnittää niin paljon huomiota siihen meuhkaamiseen. Toisaalta kai quu kaipaa nyt just syliä ja läheisyyttä, mutta sitten taas eihän se voi olla hyväksi, että liikaa kannustaa sitä ikään kuin kerjäämään huomiota, kun mikään ei oikeasti ole vialla? Nooh, jospa se tästä asettuu taas joskus... Queenille ja burdelle ja muille, joiden kanssa tavattiin ekan kerran, jäi varmaan tosi mahtava kuva meidän " iloisesta" quu-ukosta. ;)
Tästä tulikin mieleeni, että kivakivakiva, kun Queen ja Liiakin tuli treffeille! Hauska saada kasvot ikivanhoille palstatutuille. :) Ja Liia se vasta aurinkoinen neiti olikin! Ei merkkiäkään mistään vierastuksesta tai muusta. Selvästi teillä on se vaihe jo onnellisesti ohitettu. Liiakin näytti tutulta, kun olin muutaman kuvan joskus aiemmin nähnyt. Mutta Queen oli ihan just sen näköinen ja oloinen, kun olin palstajuttujen perusteella kuvitellutkin.
D:stä on tullut quulle vähän kuin isoveli, oli pojilla jo sen verran kokoeroa. Tai isovelihän D onkin, kun on kokonaiset 5 viikkoa vanhempi!
Jännä tosiaan, kun en ollenkaan tajunnut aluksi, että burde ei tunnistanut mua, kun mulle burde ja heidi tuntuu niin tutuilta kasvoilta. Oon monesti käynyt ihailemassa Heidin kuvia kotisivuilta. :)
Tuntuu, että ei kaikkien kanssa edes kunnolla ehtinyt mitään jutella, mutta silti todettakoon vielä kerran, miten mukavaa oli nähdä teitä ja teidän ihania enskalapsukaisia!
NapNap, mikä sun sähköpostiosoite olikaan? Mulla on muutama kiva kuva teidän tytöstä. Muut kuvat ei ehkä ollut niin erityisiä, mutta jos joku haluaa kuvia niin laittakaa vaikka tänne mailiosoite niin lähetän.
Toivottavasti Viiperolla on parhaillaan käynnissä huippuhauskat polttarit!!!!!
-Q- ja -q- 10kk
Eli tietysti kiitokset isolle ja pikkuiselle emännälle!!! Ja Emmin isillekin kiitokset, kun oli evakossa treffien ajan. Olis se kyllä mukaankin voinut tulla. Nyt vaan tytöt lahjotte isiä herkuilla, eikö niin? ;)
Ja Amyn ja pikkumillin perheille molemmille mukavaa matkaa!
-Q- jälleen kerran
Eli KIITOS kaikille treffiseurasta ja Millille kyydistä! :) Oli kiva päivä ja Heidi ainaski kuukahti yöunille ihan samantein, ku sänkyyn pistin. (Tosin oltiin puol kasiin asti anoppilassakin.)
Q kirjotteli, että oli jännä, kun ei ollu tajunnu etten tunnistais niitä.. No musta taas oli jännä, kun monet sano, että " kyllä me teidät tunnistetaan" ja itelle ne ihmiset oli ihan " vieraita" . =) Melkeen tuli jo semmonen olo, että apua.. Kun ei sitä tajuakaan, että täällä sitä vaan kirjottelee kaikkia henkilökohtasuuksia ja näyttelee kuviaan + Heidin sivuilla sama homma, niin kun ei ite edes tiiä että ketkä kaikki on saattanu lukee meidän perheen juttuja... :) Heh. Kun täällä enskoissakin saattaa olla semmosia, jotka käy lukemassa mutta ei kirjota.... Mut siis ihan kiva, kun monet tunnisti - ompahan ainaki jotku käyny kattoo sit Heidin kuvia. ;D eh eh...
Mä ensin aattelin, että en tästä kirjota, mutta kirjotan ny kumminkin... Ootte niin huippua väkee ja oli niin ihana nähä teitä (suurinta osaa) tänään, että jos sit kummiski. Mulla on ollu ny useempana päivänä alavatsa ja alaselkä kipuja, huonoo oloo, päänsärkyä ja muuta.. Tein aamulla raskaustestin, mutta se oli nega, niinku arvelin/pelkäsin. Mies on jo pitkään hokenu, että koska mä meen sinne väestöliittoon ja ny sit aattelin, että olis kai se viisasta mennä?! Haluisin tarkistuttaa, että kaikki on alakerrassa kunnossa jne... Varsinkin nyt kun näitä kipuja on ollu. Tuli jo vähän semmonen pelko persuuksiin, että onkohan siellä jotain vialla.
Äh... Nyt tuli semmonen olo, että pyyhi kaikki toi teksti pois... joten teenki niin, että en kirjota tosta enempää vaan lähetänki tän ny heti... moikka
burde ja heidi 8,5kk
Meillä näin:
- sängyssä on 2 päätyä ja sen toinen laita on seinää vasten... sit se tyhjälle laidalle on laitettu peitot ja tyynyt valliks (jos ei olla ite nukkumassa)
- jos ollaan iteki nukkumassa ni Heidi nukkuu seinän puolella tai keskellä
- aamulla koitan keksiä sille jotain tutkittavaa (lattialta lelu, mun puhelin, ns. unilelu, jne.), että viihtyis siellä seinän puolella (koitan torkkua vielä)..
-sit kun se ei auta ja se koittaa rynniä mun yli, ni pitelen kiinni ettei tipu ja usein se temuaa siinä mun päällä... (koitan torkkua edelleen)
-sit kun se ei auta, ni ei auta ku nousta ylös... (ja torkkua olkkarin lattialla) :D
Heh... Ei vaan... Eiku joo! :) Noin meillä totta puhuessa aamusin menee... ;)
burde ja heidi 8,5kk taas
En tiedä haluutko vastata, mutta mikä teillä oli alunperin syynä siihen, että menitte Väestöliittoon? Oliks sulla aiemmin jotain tollasia vaivoja vai onko noi uusia? Kyllä mä varmaan menisin ihan oman mielenrauhan vuoksi vaikka ihan tavalliselle gynekologille, jos pelkäisin jotain outoa. Mutta mä oonkin sellanen, että aina haluaisin tietää, missä mennään.
Odottelen edelleen, että ekat menkat kaavinnan jälkeen alkais... Torstaina jälkitarkastuksessa gyne ei osannut sanoa asiaan juuta eikä jaata. Totes vaan, että kun mulla on ollut pitkät kierrot niin ei ne varmaan ihan vielä oo alkamassa. Niinpä. Toivottavasti kuitenkin tän kesän aikana alkais. Jotenkin ankee olo vieläkin, kun tuntuu, että ennen kuin menkat on alkanut niin ei olla edes nollapisteessä...
Ja napero, en tiedä toivoisitko, että sulta kysyttäis aina välillä kuulumisia, mutta jotenkin ajattelen, että ehkä et haluakaan kaikkien seuraavan tilannetta ihan reaaliaikaisesti, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Tiedäthän kuitenkin, että täällä pidetään teille kauheesti peukkuja!!!
-Q-
piti vielä sanoa, että peukutan toki burdellekin yhtälailla! Pahoittelut negasta. :( Toivotaan, että mitään ei kuitenkaan ole sen kummemmin vialla.
-Q- (nyt häivyn oikeesti. Odottelen vaan miestä töistä kotiin)
Mä tänään sua siellä treffeillä katselin " sillä silmällä" , et saattaisitkohan olla raskaana..! Maha sulla oli kyllä kahdehdittavan littana, mut jotenkin vaan tuli sellainen fiilis :) Harmi jos mun aavistukset oli väärät, ja testikin näytti negaa :/ Toivottavasti saat selvyyttä tilanteeseen pian! Ja eikös ole parempi tutkia ja tietää asian laita, kun arvuutella josko jokin saattaisi olla vialla?
Kiitos kaikille syöttötuolikysymykseen vastanneista! eiköhän mekin sit loman jälkeen aleta ellistä pitämään tuolissa ainakiin pikkuhetkiä kerrallaan... Jäädään juhannuksen jälkeen ehkä pariksi viikoksi ellin mummuloihin hengailemaan ja sit kotiin palatessa aletaan maistelemaan soseita ja kokeilemaan syöttistä, alkaahan E sitten ollakin jo sen puoli vuotta :).
Huomenna sitten osan kanssa tavataankin.
Q:n kanssa ei olla ennen nähtykään mut jos tavataan siellä helsingin asemalla ennen junaan menoa niin meidät voi bongata tummansinisistä vaunuista joiden kaksi etupyörää on lähekkäin ( kolmipyöräisen näköiset siis) ja meillä on auton turvaistuin myös mukana siellä vaunun alla kun mun mies tulee hakemaan meidät pois sieltä matkansa varrella. :) eli jos huomaat meidät niin kiskaise hihasta (tai laita postia l.iiris100 @ gmail. com niin saat mun numeron) ja jenni ja d hyppää kyytiin sit myöhemmin. :)
Ihan huippua kun te pääsette jo pyöräilemään vauvojenne kanssa! Onko Osse ja typy jo kokeillut? miten meni?
Ehkä mekin loppukesästä/syksyllä... Ihanaa!
Niin ja hääkimppu: Mulla oli yksi valkoinen lilja ja ihan vähän vihreää lehteä, aika pieni kimppi, tykkäsin kovasti. Olisin halunnut vain yhden kallan enkä muuta (ehkä varteen jotain) mutta yllättäen tilasin kukat vasta viikkoa ennen häitä niin ei onnistunut kalla. :) Mutta se lilja oli kans ihana...
jees, mutta nyt imurin varteen.. :)
Moikkis,
-iiris ja ellis