graduntekijän huolia
Onko kohtalotovereita - onko ohaajallanne aikaa teille?
Mua ottaa aivoon kun lähetän osan luettavaksi niin menee kuukausi ennen kuin mitään kuuluu ja sitten tulee ihan fiksu sähköpostikommentti, josat innostun ja yrtän kysyä tarkennusta niin taas ei mitään vastausta ....
Joo tiedän graduseminaarissa voisi saada parempaa tukea, mutta kun joudun tekemään etänä elämäntilanteen eli vauva takia niin ohjaaja on ainoa jonka kanssa voi koko työstä puhua.
Kommentit (9)
sen ilman mitään tukia ja nyt palautan sen pian. Aion kysyä vaan sen, e ttä pääseekö läpi. Jos ei pääse, niin sitten teen korjaukset. Muuten en jaksa tehdä enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ja sama homma mulla, että ei ole ketään kenen kanssa gradua vatvoa. Koko yliopiston olen tehnyt etänä, eikä ole ainuttakaan opiskelukaveria samassa tilanteessa.
Sana sanalta, lause lauseelta...
Teitkö tämän kokonaan etänä?
Kokoaikainen etäopiskelu tai etätyö ei tee ihmiselle hyvää. Meitä ei ole rakennettu ruutuja varten, vaan kohtaamisia varten.
Hmm. Itse olen yrittänyt auttaa mahdollisimman paljon, kun on ollut ohjattavia, mutta vaikuttaa paljon, minkälaisia kysymyksiä tulee. Tarkoitus on kuitenkin, että opiskelija saa itse ne oivallukset ja hakee tiedon, kun kyse on opinnäytetyöstä, eli valmiita vastauksia en koskaan anna, voin yrittää ohjata ajattelua johonkin suuntaan tai neuvoa, mistä tietoa kannattaa hakea tms. Ja toki käytännön asioita vaikkapa viittausten tekemiseen tai jonkun ohjemiston käyttöön annan.
Välillä toki on kiirettä niin, että saattaa mennä päivä tai pari ennen kun ehdin vastaamaan ja lukemiseen menee aikaa siinä kohden, kun "valmiita" tekstiosuuksia tulee katsottavaksi.
Pyydä gradustasi palautetta tekoälyltä. Se vastaa sinulle samantien. openai.chat.com
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Itse olen yrittänyt auttaa mahdollisimman paljon, kun on ollut ohjattavia, mutta vaikuttaa paljon, minkälaisia kysymyksiä tulee. Tarkoitus on kuitenkin, että opiskelija saa itse ne oivallukset ja hakee tiedon, kun kyse on opinnäytetyöstä, eli valmiita vastauksia en koskaan anna, voin yrittää ohjata ajattelua johonkin suuntaan tai neuvoa, mistä tietoa kannattaa hakea tms. Ja toki käytännön asioita vaikkapa viittausten tekemiseen tai jonkun ohjemiston käyttöön annan.
Välillä toki on kiirettä niin, että saattaa mennä päivä tai pari ennen kun ehdin vastaamaan ja lukemiseen menee aikaa siinä kohden, kun "valmiita" tekstiosuuksia tulee katsottavaksi.
Jestas, tulipa järkyttävää tekstiä kielellisesti. No, toivottavasti ajatuksesta sai selvää kuitenkin.
Miten on mahdollista, että et voi olla graduseminaarissa etäyhteydellä? Todella outoa että saat edes tehdä käymättä seminaareissa, ne kun on osa sitä tutkijuuden opettelua.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että et voi olla graduseminaarissa etäyhteydellä? Todella outoa että saat edes tehdä käymättä seminaareissa, ne kun on osa sitä tutkijuuden opettelua.
Aloitus on vuodelta 2007. Silloin etäyhteydet toimivat merkittävästi huonommin.
Nykyäänkään ei tosin suositella koko seminaarin käymistä etänä. Opiskelijoista huomaa, että etäilijät eivät seuraa eivätkä osallistu yhtä tehokkaasti ja siksi heille joutuu jälkikäteen selittämään paljon asioita uudelleen kun taas läsnä olleet ovat panneet tiedon talteen jo ekalla kerralla.
Ja sama homma mulla, että ei ole ketään kenen kanssa gradua vatvoa. Koko yliopiston olen tehnyt etänä, eikä ole ainuttakaan opiskelukaveria samassa tilanteessa.
Sana sanalta, lause lauseelta...