Saankohan ajaa ajokortin opetusluvalla, ettei tarvis mennä autokouluun? Mieheni opettaisi.. ov
Tässä poliisin sivulita kopioitua:
" Opetuslupa voidaan myöntää, jos:
# autokouluopetukseen osallistuminen tuottaa opetettavalle hänen taloudellisten olosuhteidensa ja autokoulumatkojen pituuden vuoksi erityisiä vaikeuksia
# opettaja ja opetettava ovat saman perheen jäseniä
# ajo-opetus on opetettavan vamman johdosta annettava erityisin hallintalaittein tai automaattivaihteisella autolla
# opetusta annetaan autonkuljettajan ammattiopetuksen tai siihen rinnastettavan työnantajan antaman koulutuksen yhteydessä"
Riittääkö siis, kun ollaan saman perheen jäseniä vai pitääkö olla taluodellinen tilanne jotenki huono? Kellään kokemusta?
Siis saako opetusluvan, vaikka tulis taloudellisesti ihan hyvin toimeen kun ollaan samaa perhettä...
Aikaa tästä on nyt reilu kymmenen vuotta. Todella tyytyväinen olin ettei tarvinnut autokouluun mennä. Alkuun olin aika huono kuski, muutaman kerran kävimme ajoa harjoittelemassa kaupan isolla parkkipaikalla kun siellä ei ollut muita. Ajotunteja minulle kertyi todella paljon, ja mukana oli kaikenlaista ajoa, niin isolla tiellä kun kaupungissakin. Yhdessä autokoulun kanssa järjestettiin pimeän ajo ja liukkaalla radalla käyminen.
Minun miehenikin meinaa sitten aikoinaan opettaa meidän lapsemme ajamaan :) Ehdottomasti kannattaa, siis jo rahamielessä! Ehken päästäisi putkimiestä leikkaamaan hiuksiani, mutta sitten taas autolla ajaminen onkin jo eri asia, putkimies ei ehkä ole hiuksia leikannut ikinä, mutta autoa hän on varmasti ajanut usean vuoden ajan ;)