Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pienillä oikeasti päiväkodissa kauheaa?

Vierailija
12.06.2007 |

Ja pienillä tarkoitan siis reilu vuoden ikäisiä. Minulla on pari kaveria jotka ovat olleet päiväkodissö töissä, ja kummatkin sanovat etteivät haluaisi viedä niin pientä päiväkotiin.

Itsellä tilanne niin että työpaikalta tuli soitto (jonne määräaikaisuus loppui viime kuussa) että syksyllä olisi virka tarjolla, menen piakkoin vielä juttelemaan ja yritän venyttää töihinlähtöä niin pitkään kuin ikinä mahdollista, mutta pahoin pelkään että loka-marraskuussa olisi viim. aloitettava. Työpäiväni olisivat ainakin alkuun 6h/päivä,ja poika tällöin noin 1v2kk.

Mutta kun sydäntä särkee pistää poika hoitoon! Ystäväni olisi luultavasti myös halukas ottamaan poikani hoitoon, hän on pojallekin tuttu ja siellä olisi kaksi leikkikaveriakin.

Nyt tasapainoilen päiväkodin, kaverille hoitoon vai yleensä töihinlähdön välillä, periaatteessa minulle ei ole tulevaisuutta ajatellen varaa sanoa työtarjoukselle ei, mutta kun...

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän juttu on niin että vanhempainvapaa loppuu lapsen ollessa 9 kk ja silloinhan yhteiskunta katsoo lapsen olevan valmis päiväkotiin tms. mihin virkamiehet nyt saa lapsen ympättyä. Rahan tulo loppuu siihen. Ei siinä kysellä mielipidettä, ei lapsen eikä äidin, töihin on mentävä.

Vierailija
2/41 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hoitovapaaoikeushan on 3-vuotiaaksi asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se on neljä lasta/hoitaja ja yhdessä sylissä pystyy olemaan kaksi max. En todellakaan laittaisi pientä lastani päiväkotiin. Jos sinun on pakko laittaa, niin pph on tuon ikäiselle kodinomaisempi ratakaisu.

Työkaverini, joka on ollut päiväkodissa töissä kertoi, että se pienten ryhmä on kammottava. Kun yksi alkaa itkemään, niin itku tarttuu ja pahimmassa tapauksessa koko ryhmä parkuu. Miten siinä sitten tällä miehityksellä lohduttaa...

Neljä lasta pph:llakin ja vielä kotityöt ja ruoanlaitot lisäksi. Syliä tarjolla varmasti vähemmän kuin päiväkodissa -- voin näin kertoa molempia töitä tehneenä. Tällä hetkellä teen ihan muuta ja oma 2,5-vuotias aloittaa päiväkodin syksyllä. KOko päiväkodissa on 28 lasta ja pienten puolella 11. Näistä 6 on tuttuja etukäteen ja hoitajia on 3. Luotan siihen, että syliä riittää -- ei se lapsi kotonakaan aina välittömästi syliin pääse. Joskus joutuu odottamaan vuoroaan (isommat sisaruksetkin tarvitsevat syliä) tai vaikka ruoanlaiton kriittisellä hetkellä. Traumoitta on odotuksista selvinnyt, tähän asti :)

Vierailija
4/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita perhepäivähoitajalle.

Vierailija
5/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän päiväkoti mikään kamala paikka ole. Kyllä siellä hyvää huolta lapsista pidetään. Ihan pienten kohdalla on vain se ongelma, että hoitajilla ei yksinkertaisesti riitä kädet ja sylit. Päiväkoti on hyvä paikka siinä vaiheessa, kun lapsi osaa itse syödä, pukea ym.

Vierailija
6/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä oikeasti etsisin oikean, pätevän perhepäivähoitajan, jolla lapsi voisi olla pitkään, hyvässä lapsiryhmässä.

En siis rupeaisi väliaikaisratkaisuihin tai veisi kaverille tms.

Vierailija
7/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö olis just sen 14kk. En vaan voi. Mulle tarjottiin tosi hieno paikka, mun unelmieni duuni. Mutta peruin sen tänään. En voikaan laittaa pikkuistani noin aikaisin hoitoon, en vaan voi.

Kukin tekee ratkaisunsa..tää oli mun. Töitä/tarjouksia tulee aina, mutta sitä aikaa, kun lapsi on pieni, ei saa koskaan takaisin.

Päiväkoti ei ole paikka noin pienelle.

Vierailija
8/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulle se ei merkkaa mitään, olisko hoitaja pph, mummo tai joku muu. Koska MINÄ ITSE haluan olla läsnä lapseni arjessa ja nöhdä hänen kehityksensä...minä vaan haluan hoitaa lastani itse, en halua anta tyttöä muiden hoteisiin. Senkin aika koittaa kyllä joskus, mutta ei nyt.

Vierailija
9/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sekään nyt niin hirveää ole, jos menee lyhyiksi päiviksi töihin, jos saa lapselle hyvän hoitopaikan. Naapurillani on tämä tilanne ja todella hyvin heillä menee.

2

Vierailija
10/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakait lapsella olisi parempi olla vain sinun kanssa, mutta elämä ei nyt vaan mene aina niin kuin haluaisi. Eikö sinun olisi kuitnekin järkevää ottaa työ vastaan?

Kyllä niitä lapsia hoidetaan todella hyvin päiväkodeissa. Itse olen ollut noin 10 päiväkodissa lähi aikoina sijaisena, ja kaikissa on lapset viihtyneet ja hoitajat olleet ihania:) Ja tottakait välillä on kurjia ja kiireisiä päiväi, mutta niinhan on ihan kotonakin!

Kyllä ne lapset viihtyvät oikein hyvin hoidossa, sanokaa mitä sanotte!

Itse vein 1,5v. hoitoon, aluksi oli hurjan vaikeaa (vieläkin tekee pahaa ajatella), mutta suurin syy oli se, että lapsi oli todella todella harvoin siewllä, eikä ymmärtänyt ollenkaa ideaa. Tosi nopeaa kuitenkin helpotti ja nyt 3v. lapsi on innoissaa hoidossa.

T:lastentarhanope

Vierailija
11/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurasin oman poikani ryhmää, jonne tuli 1v. tammikuussa. kaikilla meni hyvin. näen lapset aamulla ja päivällä sisätiloissa.

johtuu paljon lapsista, hoitajista ja päiväkodista.

mulla kokemusta kahdesta tamperelaisesta päiväkodista ja syliä on kyllä pienemmille riittänyt, tosin ei varmasti siinä määrässä, kun kotona.

ottaisin sinua työpaikan vastaan. varsinkin kun työpäivä on lyhennetty.

en ehkä veis kaverille hoitoon, koska eripuraa voi tulla, jos ette ole kasvatuksellisista asioista samaa mieltä. mieti miten hän hoitaisi lastasi.

Vierailija
12/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja mulle se ei merkkaa mitään, olisko hoitaja pph, mummo tai joku muu. Koska MINÄ ITSE haluan olla läsnä lapseni arjessa ja nöhdä hänen kehityksensä...minä vaan haluan hoitaa lastani itse, en halua anta tyttöä muiden hoteisiin. Senkin aika koittaa kyllä joskus, mutta ei nyt.

MINÄ ITSE. Kysyikö ap mitä äiti haluaa? Ap kysyi lapsen näkökantaa...

Vierailija
13/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MINÄ ITSE. Kysyikö ap mitä äiti haluaa? Ap kysyi lapsen näkökantaa...

Vierailija
14/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttävät lapset siellä päiväkodissa viihtyvän. sen näkee kyllä lapsen kasvoista onko paha vai hyvä olla. tyytyväisiä mukeloita.

t. 10

Vierailija
15/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton ikäinen elää vielä läheisessä symbioosissa äidin kanssa, on täysin riippuvainen tästä. Ei syö itse, ei pue itse, ei leiki muiden kanssa, ei välttämättä edes kävele. Mitä sen ikäinen tekee päiväkodissa? EI MITÄÄN:

Siksi en ymmärrä näitä itsekkäitä äitejä, jotak lyhentävät oman pikkuisensa lapsuuden vuoden ikään. Sillä se lapsuus kyllä loppuu päivökodissa aika lyhyeen.

Miksi sä kuuntelet näitä itsekkäitä, tunteettomia äitejä, jotka voivat hylätä lapsensa noin pienenä toisen hoitoon? Sähän sen lapsen olet kantanut ja synnyttänyt, ota siitä nyt vastuu!!!

Vierailija
16/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas teillä lapset, jos ne on niin kiinni teissä vielä yli vuoden ikäisenä! Tottakait he tarvitsevat paljon vielääitiä, mutta kyllähän sen ikäinen jo nauttii muista ihmisistä ja innolla tutkii uusia asioita ja opettelee kaikkea uutta!!!

Siis parasta on olla kotona tuon ikäisen, mutta tyytyväisiltä nuo pienokaiset ovat ainakin näyttäneet, ketä itse olen hoitanut!

Niin ja vie päiväkotiin lapsesi, jos ette ole todella hyviä ystäviä, ja tiedät miten hän kasvattaa lapsiaan. Lisäksi kun hänellä on oma lapsi siinä koko ajan, niin hän menee kuitenkin aina edelle, jos ei ole joku suber hyvä hoitaja!

T:se kylmä lto

Vierailija
17/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan koulutettu ei kirjoita noin tökeröä kieltä...

Vierailija
18/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on neljä lasta/hoitaja ja yhdessä sylissä pystyy olemaan kaksi max. En todellakaan laittaisi pientä lastani päiväkotiin. Jos sinun on pakko laittaa, niin pph on tuon ikäiselle kodinomaisempi ratakaisu.

Työkaverini, joka on ollut päiväkodissa töissä kertoi, että se pienten ryhmä on kammottava. Kun yksi alkaa itkemään, niin itku tarttuu ja pahimmassa tapauksessa koko ryhmä parkuu. Miten siinä sitten tällä miehityksellä lohduttaa...

Vierailija
19/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä teille tarjotaan! Paitsi jos satut olemaan alalla, jossa on pulaa työvoimasta. Työelämässä kannattaa pysyä kiinni, töitä ei välttämättä tosiaan tulla ' aina' tarjoamaan, varsinkaan jos on pitkään kotona.

Vierailija
20/41 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ota ihmeessä se työtarjous vastaan! Se koituu lapsenkin eduksi, tarkoitan siis, että onhan lapsi elätettävä, eikä kaikilla välttämättä ole hyvätuloista miestä.

Hoitopaikkaa kannattaa toki miettiä huolella. Itse olen sitä mieltä, että hoitajan/hoitajien persoona on kaiken a ja o. Ei niinkään hoitomuoto (päiväkoti vai pph).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän