Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempien itsekkyydestä, tulkaa kommentoimaan!

Vierailija
12.06.2007 |

Tuohon hyvään rentous-keskusteluun viitaten. Mä olen ajatellut viime aikoina tällasta: ihan järjestäin tuomitaan se, että vanhemmat esim lomailisivat kahden, pitäisivät kahden keskistä aikaa! Eli ettei oteta lasta mukaan lomailuun. Mä en voi oikeen tähän sanoa mitään, koska ei ole olult mahdollisuutta moiseen. Haukutaan kauheesti, että on ihan järkyttävät ITSEKÄSTÄ toimintaa vanhemmilta.

MUTTA: monilla esim viikonloppusin ja kesälomallakin lasten täytyy mennä tiettyyn aikaan nukkumaan jotta vanhemmat saavat omaa aikaa. Musta olis hirveetä, ettei lapsilla saa olla loman tuntua etteivät he saa nauttia siitä, että saa olla pitkään hereillä. Heillä pitää olla sama tiukka rytmi. Eikö tämä sitten ole hiton itsekästä vanhemmilta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomalla eikä arkena. Saahan sitä ihan samalla tavalla omaa aikaa aamulla, jos lapset nukkuvat pidempään.

Minusta vanhemmat voivat pitää omaa lomaa, jos muuten ovat paljon lastensa kanssa. Siis kun se kesäloma ei ole ainoa aika vuodesta, jolloin lapsesta ylipäätään muistaa.

Vierailija
2/8 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista itse lapsena, miten ihanaa oli kun sai tuntea olevansa lomalla. Kaikki oli erilaista ja aivan mahtavaa. Järkkyä jos ois pitänyt pitää sama rytmi kun arkena, mikä sen loman idea sitten on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lasten aikasin nukkumaan laittaminen ei kyllä suurimassa osassa tapauksia johdi siitä, että halutaan pitää lapsen rytmit vaan siitä että vanhemmat haluavat omaa aikaa! Tämä on kyllä musta ihan jees että haluavat, mutta siksi en ymmärrä, miksi sitten esim on niin hirveetä jos lapsi on tarhassa parina päivänä kun vanhemmat on kotona.

Vierailija
4/8 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Musta olis hirveetä, ettei lapsilla saa olla loman tuntua etteivät he saa nauttia siitä, että saa olla pitkään hereillä.

Miksi sen loman tunnun pitää tulla unirytmistä? Meillä loman luovat leppoisat ja kiireettömät aamut, yhdessä touhuaminen ja retket kivoihin paikkoihin, jätskit torilla jne. Mitä järkeä on valvottaa väsynyttä lasta?

Vierailija
5/8 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimusten mukaan aivan liian vähän, joten unirytmi juuri heille olisi tärkeää.

Aika oudon viestin minusta antaisin lapsilleni, jos antaisin ymmärtää että tarvitsen lomaa juuri heistä. Mehän olemme perhe.

Vierailija
6/8 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkeitä lapsia, jotka ovat aamulla saaneet nukkua pidempään, pakolla nukutetaan koska " jaanica-pilwetan" nukkumaanmenoaika on kello 20. Piste.

Vierailija
7/8 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöllisesti jokainen vanhempi lisää loppuun että täytyy saada vanhempien kahdenkeskistä aikaa. Tämä siis mustakin ok, mutta en näe imten se poikkeaa siitä hirveästä asiasta että lapsi on kolme tuntia tarhassa välillä 13-16 vaikka äiti on pihalla ottamassa aurinkoa.

Illalla on siis luvallista nauttia omaa aikaa mutta ei päivällä.

Vierailija
8/8 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun " oma" aikani on aamulla. Nousen 4 - 5 maissa hiljaiseen rauhalliseen taloon. Ihanaa!