Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen väärin? Laihdutan, mutta en laihdu.

Vierailija
12.06.2007 |

No okei, olen laihduttanut vasta 2 viikkoa, mutta yhtään ei ole paino tippunut.

Yritän syödä vähän ja liikkua paljon. Kaloreita ym en jaksa laskea, mutta en nyt ala syömään mitään kermaa ja sokeriakaan :)

Eiken söin koko päivän aikana: Lasillinen mustikka kiisseliä, 5 ruisleipäpalaa, jossa päällä kevyt flooraa ja kurkkua, 2 kertaa kanasalattia (hunajamarinoituja kanafilesuikaleita, raejuustoa ja kurkkua), omenan, viinirypäleitä, vähän vichyä ja paljon vettä.

Useina päivinä syön enemmän omenaa ja porkkanaa.

Kävin myös kävelylenkillä ja kotona tein vielä vatsalihaksia ym.

Ennen söin todella paljon herkkuja ja kuvittelin muutaman kilon tippuvan jo ihan sillä, etten mätä koko ajan suusta karkkeja, pullaa, keksiä, sipsiä, mehua...

Olen nyt 173cm ja 69kg ja 10 kg pitäisi saada pois niin sitten olisin takaisin omissa mitoissa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. viinirypäleissä on melko paljon kaloreita.. Mutta muuten näyttää, että aika vähän olet syönyt.

Vierailija
2/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks viikkoa voi tuntua nälkävuodelta, mutta ruokaremontissa on vielä aika lyhyt aika varsinkin kun kuvaileman perusteella ruokavaliosi on järkevän (=pysyvämmän) kuuloinen..

Vaihda ruisleipä näkkäriin, syö pähkinöitä ja paljon vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onneks on edes ruisleipää..

painojutuissa on just se hankala puoli, että kilot tulee kevyesti mutta lähtee hitaasti..oot ihan oikeassa siinä, että pelkkien herkkujen poisjättäminen jo pudottaa painoa, mutta hitaasti.. painonvartijoilla olen ite laihtunut 6 kiloa seitsämässä viikossa, mullakin on tavote -10kg..niiden pisteiden mukaan viinirypäleet ei oo parhaita mahdollisia hedelmiä laihduttajan kannalta, tosin parempia kuin esim jos karkkia mättäis..

tsemppiä vielä! koita lisätä vielä liikuntaa, faktahan on kuitenkin se, että silloin laihtuu kun kuluttaa enemmän kuin syö..

Vierailija
4/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta kuumat säät keräävät nestettä, joten se voi vaikuttaa. Lisäksi olet jo alunperin sen verran sopivan painoinen, etteivät kilot putoa ihan yhtä helposti kuin pullukammilla.

Vierailija
5/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kalorit tulee leivästä, kanasalaatista ja viinirypäleistäkin, jos niitä syö isoja määriä! Monet kuvittelee, että laihtuvat kun vaihtavat shipsit " kunnon kotiruokaan" , mutta pikemminkin siinä vaan karsitaan rasvaa ja estetään ehkä kilojen jatkuva karttuminen.

Laihtuminen ja lihominen on loppujen lopuksi aika yksinkertaista. Kun syö enemmän kuin kuluttaa lihoo, ja kun syö vähemmän kuin kuluttaa laihtuu. Tietysti jos ihmisen pitää laihtua vaikkapa 50 kg, on " oikein" laihduttaminen tärkeää. Kroppaa ei saa polttaa säästöliekille nälällä, ja tiettyjen ravintoaineiden saaminen pitää turvata. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että nopea laihduttaminen silkalla (pienellä) nälällä on paljon helpompaa kuin kaiken maailman räätälöidyt dietit. Terveen ihmisen keho kestää sitä paitsi muutaman kuukauden vähemmälläkin ruualla. Vitamiinilisä ym. voi ottaa sen ajan sitten purkista. Ja ei, eivät ne kilot mitään takaisin tule heti paaston loppumisen jälkeen, ellet taas ala syödä ENEMMÄN KUIN KULUTAT.

Itse laihduin reilu viisi vuotta sitten 7 kiloa parissa kuukaudessa kun vaan söin vähemmän. Söin joka päivä sen verran, että pärjäsin juuri ja juuri. Pidin koko ajan pientä nälkää päällä. Sen minkä söin, söin sitten terveellistä ja kevyttä (mehukeittoja, pirtelöitä tuoreista marjoista ja rasvattomasta jogurtista, hedelmiä, kanaa jne.). Mutta siis ennen kaikkea söin tosi vähän, ja tosi pieniä annoksia. Laihduin tuolloin siis 57 kilosta 50 kiloon (olen tosi pienikokoinen ja painanut ennen raskautta aina sellaisen 50 kg tai vähän alle), eikä kilot ole missään vaiheessa tulleet takaisin. Päin vastoin, laihduttamisen lopettamisen jälkeen olen syönyt muutenkin terveellisemmin kuin aikaisemmin ja pari kiloa on tippunut viime vuosien aikana ihan ilman mitään yrittämistä. Nykyään painan 48 kg.

Vierailija
6/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän " listani" : aamu: 2 ruisleipää, kahvi, vihannekset; lounas: perussalaatti; päivällinen: kana/raejuusto/tonnikalasalaatti; iltapala: hedelmä. En käytä juustoja, salaatinkastikkeita tms, en syö herkkuja (paitsi muutaman pähkinän/päivä, lisäravinteena on kalaöljy, juon vettä tai " laihaa" mehua. Ja tätä rataa on jatkunut toista kuukautta ja paino ei tipu. Oletettavasti kalorimäärä on liian pieni (?) ja aineenvaihdunta hidastunut. Mene ja tiedä, mulla on joka tapauksessa ylimääräistä (170 cm ja 67 kg).

Vierailija
7/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se elimistö joutuu antamaan periksi jos ei ruokaa saa. eihän ihmisiä kuolisi nälkäänkään jos paino ei putoaisi " säästöliekin" vuoksi. Kyllä sen uskon/tiedän, että elimistö alkaa panttaamaan vararavintovarastoa, mutta ei se ikuisuutta kestä. Pitkäjänteisyyttä kehiin.

Vierailija
8/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö tarpeeksi ja ole pitkäjänteinen.

Vierailija
9/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että nopea laihduttaminen silkalla (pienellä) nälällä on paljon helpompaa kuin kaiken maailman räätälöidyt dietit.

Itse laihduin reilu viisi vuotta sitten 7 kiloa parissa kuukaudessa kun vaan söin vähemmän. Söin joka päivä sen verran, että pärjäsin juuri ja juuri. Pidin koko ajan pientä nälkää päällä.

Eli tämmöinenkin on siis mahdollista, vaikka sain juuri lastin peetä niskaan mieheltä kun selitin että tätä kokeilen (tuossa toisessa ketjussa). Olen viikon vasta kokeillut, ja aion jatkaa ainakin kuukauden tällä menetelmällä. Nousen sitten vasta seuraavan kerran puntariin.

En vaan ole sellainen ihminen, joka jaksaa punnita ja pisteyttää jokaisen suupalansa, a' la painonvartijat. En pidä lihasta, joten karppaus ei innosta tippaakaan. Kasvissyöjäksi mielelläni ryhtyisin ja sillä paino pysyikin aikanaan tosi hyvin hallinnassa, mutta kun lapsen takia en uskalla. Myöskään pikadietit ei kiinnosta. Ajatettelin ihan vanhanaikaisesti yrittää syömällä vähemmän kuin kulutan ja olemassa pienessä nälässä. On se kumma, jos mun kroppa pystyy pitemmän päälle peittoamaan fysiikan lait!

Vierailija
10/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän, että tämä kuulostaa nyt vähän nurinkuriselta, mutta todennäköisesti sun elimistösi tulkitsee tilanteen nälänhädäksi (sen siis, että olet pienetänyt annoskokoja, ja syöt vähemmän kuin ennen) ja alkaa varastoida ruokaa.

Itse olen huomannut yllätykseskseni, että kun lakkaan MIETTIMÄSTÄ mitä syön, ja lisään liikuntaa (esim kävelen töihin JA takaisin), niin laihdun. Tylsää, mutta toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi