Auton ajaja kiihdytti autoa ylittäessäni suojatietä....
Menin kyllä päin punaisia valoja, mutta auton ajaja kiihdytti autoa ollessani hänen kohdalla kun valot vaihtuivat autoille keltaisiksi. Sain rekisterinumeron ylös...
Kommentit (35)
ärsyttää tuollaiset " minä menen kun minä haluan vaikka olisikin punaiset valot" -ihmiset. Jos on punaiset valot niin sitten odotetaan vihreitä, onko se nyt niin vaikeaa??? Lisäksi tuollaistet päin punaisia-kävelevät törpöt näyttävät huonoa esimerkkiä lapsille, monen monta kertaa olen nähnyt miten aikuiset ihmiset vetävät päin punaisia vaikka on lapsia katsomassa.
mun mieheni tekee tuota lapsille. Toinen jalka jarrulla tietty. Mutta ihan tahallaan pelottelee lapsia, jotta ne oppisivat. Sanoo, että lapsen pitää oppia pelkäämään autotien ylittämistä, eikä luottaa siihen, että autot aina pysähtyy.
meille on monta kertaa valo-ohjaamattomalla suojatiellä autot kaasutellu melkein päälle, kun ollaan kolmen pienen muksun kanssa ylitetty tietä... mies on ehtinyt pari kertaa lyödä nyrkillä peltiin (joo joo, hullua sekin, mutta itsesuojeluvaistoa) eli se jo kertoo kuinka läheltä on liipannu. ja me ollaan kyllä aina selkeästi oltu jo ylittämässä, kun joku hullu kaasuttaa! sitten ottaa älyttömästi aivoon 30:n alueella kaahaavat hullut, vaikka alueella paljon lapsia, koulu, päiväkoti jne. kortti pois! usein muuten NAISET (ja vielä usein lapsia autossa) on just niitä idiootteja, jotka ei anna tietä suojatietä ylittäville!
lisään vain, ettei hän sitä koskaan aikuisille tee. Vaan pienille pojille, jotka lähtevät juoksemaan tien yli.
käyn joka päivä lenkillä rattaiden ja koirien kanssa ja ylitän yleensä tien aina samasta kohtaa (suojatie jossa ei ole valoja). Harvassa on ne kerrat kun auto pysähtyy ja päästää. Yleensä siinä käy niin että kun minä lähestyn suojatietä tai rupean ylittämään sitä niin autoilija LISÄÄ sitä kaasua että varmasti minä väistäisin tai pysähtyisin. Monesti on melkein jäänyt rattaat tai koirat auton alle kun hullut eivät sen vertaa viitsi väistää, ajattelee vaan että " kyllä minä ehdin puikata ennen noita" ja silloin me ollaan populan kanssa jo melkein siinä kaistassa (siinä kohtaa 2 kaistaa joista toinen menee suoraan ja toinen kääntyy).
Siis jos tosiaan on, kortti pois!
Jalkoja ei polkimilla sotketa, äkkitilanteessa varmasti ei osaisi reagoida väärällä jalalla oikein.
Vierailija:
käyn joka päivä lenkillä rattaiden ja koirien kanssa ja ylitän yleensä tien aina samasta kohtaa (suojatie jossa ei ole valoja). Harvassa on ne kerrat kun auto pysähtyy ja päästää. Yleensä siinä käy niin että kun minä lähestyn suojatietä tai rupean ylittämään sitä niin autoilija LISÄÄ sitä kaasua että varmasti minä väistäisin tai pysähtyisin. Monesti on melkein jäänyt rattaat tai koirat auton alle kun hullut eivät sen vertaa viitsi väistää, ajattelee vaan että " kyllä minä ehdin puikata ennen noita" ja silloin me ollaan populan kanssa jo melkein siinä kaistassa (siinä kohtaa 2 kaistaa joista toinen menee suoraan ja toinen kääntyy).
TAVALLISELLA asuinalueen suojatiellä olin viimeisilläni raskaana ylittämässä tietä kun kaukaa aivan mielettömästi kiihyttänyt autoilija näytti tulevan päälle... sain sipsutettua alta pois mutta mekko hulmahti takaa kun auto suhahti ohi. Olin pitkään järkyttynyt! Olin lähes suunniltani kun vielä raskaushormoonini velloivat täysillä...
Autoilla oli vasta valo keltaisella ei vielä edes vihreillä, kun autoilija kiihdytti juuri minun kohdallani autonsa liikkeelle. Muut autot olivat pysähtyneinä liikennevalohin paitsi tämä yksi kiihdyttäjä...
Kuulut varmaan myös näihin jotka ylittävät ajokaistoja miten sattuu. Kerrankin yksi mies rupesi ylittämään tietä vaikka suojatie oli vähän matkan päästä, en hidastanut! Tuli isomahaiselle ukolle kiire ehtiä alta pois.
By the way - miten ehdit saada sen rekkarin...Mistä tiesti, minkä väriset valot autoilla oli. En usko tätä lainkaan.
en pyörällä, en autolla, en kävellen
Ei niistä aina tiedä että, onko ne lähtemässä ylittämään vai ei? Kun höllään kaasua, jalankulkija vaan seisoo tien laidassa. Okei, mä ajattelen että se ei nyt lähde ylittämään tietä. Painan kaasua, ja sitten tää jalankulkija lähtee liikkeelle. Ja tätä tapahtuu usein.
Vierailija:
Autoilla oli vasta valo keltaisella ei vielä edes vihreillä, kun autoilija kiihdytti juuri minun kohdallani autonsa liikkeelle. Muut autot olivat pysähtyneinä liikennevalohin paitsi tämä yksi kiihdyttäjä...
Jos oli vastaus on, KYLLÄ! En oel koskaan mennyt päin punaisia
Vierailija:
Ei niistä aina tiedä että, onko ne lähtemässä ylittämään vai ei? Kun höllään kaasua, jalankulkija vaan seisoo tien laidassa. Okei, mä ajattelen että se ei nyt lähde ylittämään tietä. Painan kaasua, ja sitten tää jalankulkija lähtee liikkeelle. Ja tätä tapahtuu usein.
ei millään lahde lopulta ajattelen, no olkoon... ja toinen kun uhallaan painaa kaasua, kerran löin konepeltiin nyrkillä!
Ap kyllä on tavallisen taliaivo. Kyllä olisin minäkin kaasuttanut. Mikäs hemmetin oikeus jalankulkijalla on auton eteen mennä päin punaisia? Ja yks mikä kans ärsyttää. Pyöräilijät, jotka ajavat keskellä autokaistaa, mutta käyttävät silti jalankulkijoiden valoja. MItä ihmettä??? Sitten mennään jalankulkijoiden vihreillä ja koukataan keskeltä risteystä edes kulkematta suojatietä taas autojen eteen. JOku järki luulis olevan tässäkin touhussa. JOs ei ole pyörätietä ja ajaa autojen seassa on noudetettava myös autojen valoja.
Toimii esimerkiksi Espanjassa aivan täysin. Suomessa saa tosiaankin välillä suojatiellä pelätä henkensä puolesta. Tieliikennelakikin on tässä täysin yksiselitteinen; autoilijalla on väistämisvelvollisuus.
Täytyy myöntää, että pari kertaa on tullut käveltyä rasvalettiamisnaputanparattiasormillavalmiinasoittamaantorvea -tyyppien edestä todella h-i-t-a-a-s-t-i.
Aina joukkoon mahtuu joku urpo, tämän ketjun perusteella useampikin.
Olen muuten viime aikoina huomannut, että hyvin suuri osa hurjaa vauhtia ohittelevista on nykyisin 30-40 -vuotiaita naisia.
AP:kin tosin olisit voinut odottaa seuraavat valot.
Vierailija:
Vierailija:
Ei niistä aina tiedä että, onko ne lähtemässä ylittämään vai ei? Kun höllään kaasua, jalankulkija vaan seisoo tien laidassa. Okei, mä ajattelen että se ei nyt lähde ylittämään tietä. Painan kaasua, ja sitten tää jalankulkija lähtee liikkeelle. Ja tätä tapahtuu usein.ei millään lahde lopulta ajattelen, no olkoon... ja toinen kun uhallaan painaa kaasua, kerran löin konepeltiin nyrkillä!
Jos autoilijat alkaisivat väistämään kaikkia punaisia päin kävelijöitä, eihän ajamisesta tulisi mitään. Mitä se auton rekisterinumero hyödyttää, kun oma vikasi oli??