Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytetyn pianon hankinta?

12.06.2007 |

Olen joskus soittanut mutten tiedä mitään... Onko jotain mitä ehdottomasti kannattaa huomioida käytettyä pianoa ostaessaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meidän perheessä tuli sellainen tilanne eteen, että piti hankkia

lapselle piano. Rahaa meillä ei tietenkään moiseen (edes käytettyyn) ollut, eikä lainanotto mahdollisuuttakaan :( . Ongelma ratkesi, kun vuokrasimme KÄYTETYN pianon Musiikki Fazerilta. Kävimme yhdessä valikoimassa pianon lapsien kanssa ja se tuotiin kotiin. Palvelu oli erittäin ystävällistä ja myyjä jutteli mukavasti lapsillemme. Hinta oli mustaakseni 80-85 euroa (kuljetus) ja sitten on se vuokra 40 euroa kuukaudessa. Pianon saa palauttaa sitten kun haluaa (kulejetusmaksu tulee uudestaan). Vuokrasopimuksia voi tehdä vuodeksi, kahdeksi, tms. tai toistaiseksi, niinkuin me tehtiin.

Nyt meillä soi piano päivittäin. Lapset pimputtelevat sitä innoissaan. lainasin kirjastosta Aaronin pianokoulu 1:sen ja Thopsonin pianokoulu 1:sen ja Thompsonin pinent sormet soittamaan alkeisvihkon. Lapsien koulukaverit, jotka käyvät oikeilla pianotunneilla ovat neuvoneet lapsiamme. Kyllä se on ollut mielestämme hyvä ratkaisu, että piano saatiin perheeseen..... Ei meillä muuten olisi ollut sitä mahdollisuus hankkia.

Fazerin systeemissä on sellainen juttu, että ne hyvittävät maksetut vuokrat takaisin. Ensimmäiseltä vuodelta kokonaan jos haluaa sitten lunastaa ostaa vuokrapianon itselleen. Vuokrahinta hyvitetään myös jos haluaa ostaa kokonaan uuden panon samasta kaupasta. Toisen, kolmannen ja neljännen vuokraamisvuoden jälkeen vuokramaksut hyvitetään vain osittain takaisinb, jos piano ostetaan sen jälkeen. Niillä on tietty taulukko....

Ai niin. Ollaan me vanhemmatkin pimputeltu sitä pianoa.

Vaikkei muuten osata soittaa. Siis elefanttimarssit ja muut menee jo...

Pianon vuokraan kuuluu se, että kerran vuodessa Fazerilta tulee pianonvirittäjä kotiin, joten huoltohpommakin on yksinkertaista.

Suosittelen, jos on innostusta.

se on niin kivaa, soittaminen.

Vierailija
2/4 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Me ostimme käytetyn pianon Hellaksen myymälästä pari vuotta sitten. Katselimme pitkään myynti-ilmoituksia Hesarista ja netistä, mutta tuntui turvalliselta ostaa liikkeestä. Piano viritettiin uuteen kotiin saavuttuaan ja kun yksi kosketin jäi ikävästi pohjaan, se korjattiin takuuna vielä myöhemmin. Pianoa etsiessämme minulle selvisi, että piano pysyy kunnossa soittamalla. Eli vähän soitettu tai soittamaton piano ei olekaan hyvä, vaan toisinpäin!! Kannaatta rohkeasti pimputella koskettimia ostopäätöstä harkitessa, jotta saa selvyyden pianon kunnosta! Kurkatkaa myös pianon sisään!

Näin jälkeenpäin ajatellen olisimme voineet ostaa aivan hyvin käytetyn peruspianon, mutta halusin kauniin pehmeästi soivan... Peruspiano (sellainen kun koululuokissa) löytyy varmasti lehti-ilmoitusten perusteella edullisesti (500e), mutta kuljetuksen ja virityksen saattaa toki joutua maksamaan erikseen. Toivottavasti löydätte hyvän soittopelin!!

Onnea etsintään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää käytettyä pianoa kannattaa tiedustella erityisesti pianonvirittäjiltä. Heilllä on varmaan paras tieto eri merkeistä ja niiden hyvistä ja huonoista puolista. Joskus heillä saattaa olla tiedossa joku, joka on myymässä omaa pianoaan. Jos piano on hyvin ja säännöllisesti huollettu, on se paljon parempi hankinta kuin pitkään käyttämättönä ja huoltamattomana ollut. Eli yleensä on hyvä asia, että pianoa on soitettu. Kannattaa ottaa huomioon, että kuka sitä on soittanut ja missä. Esim. joku koulun jumppasalin vanha piano voi olla aivan puhkisoitettu ja kaipaisi isoa remonttia. Jos pianoa on pidetty esim. uunin kylkeä vasten tai vetoisassa paikassa, en suosittele sen ostamista. Aina ei kannata katsoa pelkkää ikää. Jopa 100-vuotias piano voi olla loistopeli, jos se on asianmukaisesti huollettu/remontoitu. Merkeistä Yamaha on yleensä aina turvallinen. Soittimet ovat aina tietyllä tavalla yksilöitä, joten lähes kaikista merkeistä löytyy hyviä yksilöitä. Usein hyviä ovat esim. Kawai, Samick ja monet saksalaiset merkit. En suosittele ostamaan Etydeä tai Estoniaa, mutta niistäkin varmaan löytyy hyviä yksilöitä.

t. kanttori

Vierailija
4/4 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...yllä olleiden lisäksi. Huuto.netin kautta saa ostettua käytetyn pianon lehtipalstojen lisäksi, samalla näkee pianosta kuvan. Pyydä aina koesoittoa, itse ostin käytetyn pianon niin, että laitoin puhelinnumeroni huuto.netin myyjälle ja pyysin päästä katsomaan. Kun piano miellytti, myyjä lopetti huudon ja myi sen minulle sovittuun hintaan. Jos siellä on muita huutajia, voit miettiä paljonko olet valmis maksamaan.

Itse ajattelin, että koska piano tulee lapsen harrastukseen, ei välttämättä haittaa vaikka ei ole huippuvireessä. Jos harrastus jatkuu, voi käytetyn pianon myydä, saada omat rahat takaisin, ja sijoittaa ne parempaan.

1980-1990 lukujen fazer ja Hellas pianot on usein melko varmoja ja kestäviä. Älä osta itä-Eurooppalaisia pianoja, ne voivat olla vaikka muovia! Antiikkipianojakin on tarjolla, n. 1910 luvun jälkeen ovat ok, sitä ennen tehtiin ns. yläsammutuskoneistolla olevia pianoja, älä osta semmoista. Itse ostin pianon sen äänen ja soinnin kuultuani (olen lapsen itse soittanut). maksoin vain 500e aivan ihanasta, hyvinpidetystä ja priimakuntoisesta antiikkipianosta. Se on vähän alavireinen mutta en ole niin musikaalinen että se minua tai lasta haittaisi.

Kuljetukseen on paljon yrityksiä jotka veloittavat n. 90e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan