Onko kukaan jäänyt saikulle 24h/vrk kestävän raskauspahoinvoinnin/oksentelun vuoksi?
Mikään ruoka ei pysy sisällä ja käyn monta kertaa päivässä oksentamassa. Olo on aivan väsynyt ja voimaton. Onko kukaan muu jäänyt tällaisista syistä sairaslomalle ja jatkuuko saikku pitkäänkin?
Kiitos kommenteista!
Kommentit (6)
Mä olin rv 12-25 saikulla kun ei pysyny mikää sisällä. Sairaalassa melkein ton koko ajan.
Esikoisesta oli 5 vkoa pahoinvoinnin takia ja nyt tästä toisesta oli jo tiputuksessa. Jos en olisi kotiäiti, olisin taatusti ollut saikulla ilman omantunnontuskia!
Lääkäri antoi saikkua kun mikään ei pysynyt sisällä, ei puhettakaan että olisi jättänyt saikun antamatta. Ja sitähän sitten kestikin viikot 7-22... että silleen.. :) joten lekuriin vaan jos siltä tuntuu.
äityli ja tyttö 4 1/2kk
...ja myöhemmin raskauden edessä liitoskipujen, selkäkipujen jne. takia, kun ei vaan pystynyt niden takia olemaan töissä.
Rohkeasti siis vaan lääkärille ja saikkua hakemaan! Saikkua saa raskaana ollessa tosi helposti. Alkuun varmasti monet kainostelee ja nolostelee, että voiko raskauden aiheuttamien juttujen takia saada sairaslomaa. Mutta ei kannata arkailla. Tärkeää pientä ihmistä kannat sisälläsi ja raskausaikana kannattaa hoitaa itseään mahdollisimman hyvin :)
pahaolo alkoi vkolla 9, jolloin jäin jo saikulle ja vkolla 11 muuttui niin rajuksi 24h/vrk, että olin tiputuksessa 5vkoa putkeen ja rv 26 pystyin palamaan töihin. Oksentelu jatkui synnytykseen asti.
t.Nia
Olin viime talvena kuukauden pois töistä kovan raskauspahoinvoinnin ja alituisen oksentamisen takia.
Tsemppiä!
sparven rv 28