**KESÄKUISET MAANANTAIHIN**
Linkki viikonlopun pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10509607&p=2&tmode=1&smod…
Kommentit (33)
Ihania kuvia! Ja voi vitsi, kohta meilläkin on tollanen tuhisija :) Ei sitä oikein osaa käsittää, ennen kun se vauva tosiaan on siinä ;)
Mä meen huomen aamulla 7.30 toiseen neuvolaan, niin katsotaan ultralla että vauva on sitten varmasti oikein päin :) Ihan hyvä, vaikka kyllä mä uskon että se on RT:ssä. No näkepäähän vaavin vielä viimestä kertaa masussa, viimeks ollaan " tavattu" rv26+4 4D-ultrassa.
Se neuvolan terkka kyllä ronklas ja paineli mahaa niin paljon, kun tunnusteli vauvan asentoa, että jomottaa kahta kauheemmin joka paikkaa :b
PP 39+1
Ihania kuvia oli mani laittanut!!!! Oikein tuntee vauvatuoksun nenässään kun katsoo pientä tuhisijaa...... Jospa kohta mekin....
Kuka se mietti mun positiivisuutta..... Olen oppinut nöyräksi elämän aikana, on vain olemassa asioita joille ei mahda mitään. Yritän ajatella että vauva tulee kun on valmis, enkä itse asiaa voi kauheasti säädellä. Toivon että tulis itsekseen ; ) Ymmärrän Odessaa kyllä täysin, kyllä mullakin mieli on välillä ihan eri ja mies saa kärsiä ; )
Anoppi lähti tänään kotiinsa ja nyt pitäis siivoilla vähäsen. Muutenkin olis kaikkea hommaa mutta virta alkaa olemaan vähissä....
Odessalle kovasti suppareita lähtee täältä Oulusta............tehokkaita sellaisia että pääset hommiin ; )
Tiina
Iiranko kyseli tuosta kohdunkaulan yms. tarkistamisesta neuvolassa. Meillä ei ainakaan terkka mitään tarkistele myöskään. Vikassa neuvolalääkäriissä kysyin että katsooko sitä kukaan sitten lähempänä laskettua aikaa ja arvio mennäänkö yli tms. Lääkäri sanoi että turha sitä nyt on sitten ronklailla sen enemäpää;) Että niin.
Koko päivän oon ollut liikenteessä jalan, muttei palkinnoksi edes supistuksia. Vauva möyrii kyllä nyt ihmeen paljon, tuntuu kun painaisi väkisin tuonne alaspäin. Ja nivuset on yhtä kipeet kun aina ennenkin.
Kaikille tahtoville supistuksia toivotellen!
Rouvaii
Ilmoittelen, että meille syntyi poika 7.6 aamulla aikaisin. Pistän lisää myöhemmin, päästiin tänään sairaalasta. Mitat 3480 ja 50 cm.
Ihanaa =D
Onnellinen Monni
Jees, tää mamma meinaa oikeesti synnyttää tällä viikolla :) Kävin tänään äitipolilla kokoarviossa ja huomisaamuna olis tarkoitus sit mennä kalvojen puhkaisuun, jos ei yöllä lähde itsestään syntymään.. Vauveli on reilu nelikiloinen ja lääkäri sanoi ettei kyllä antais kovin yli mennä (la tän viikon pe). Teki sisätutkimuksen ja totesi, että kahdelle sormelle auki! Kohdunkaulan tilanteesta en kyllä muista mitä sanoi, hämmästyin tuota aukeamista niin kovin, kun eihän mulla ole suppareita ollut! Välillä jotain menkkamaista jomotusta, mutta ei siis oikeasti sen kummempaa. Nyt sit vähän suppaa selästä (ei mitenkään säännöllisesti) ja mahassakin nipistää, mutta tekikin sen verran " rajumman" sisätutkimuksen et jos vaikka joutuis jo yön aikaan menemään. Kalvorakkula siellä pullotti kuulemma sen verran lupaavasti, että jos vaan synnytyssaleissa on tilaa, niin aamulla puhkaistaan.. Ja se on menoa sit! Toka syntyi kalvojen (vahinko-)puhkaisulla parissa tunnissa eli toivottavasti tämäkään ei kovin kestäisi sit. (on taas vähän sekavan oloista tekstiä mut kyllä tää hieman pistää ajatukset sekaisinkin..) Niin, ja poikaa meille ollaan nyt sit tän päiväisen ultran mukaan tekemässä :)
Onnea vauvan saaneille! Oli kyllä tosi ihania vauvakuvia, ja nyt pystyi jo kuvittelemaan, että pian itselläkin oikeasti on tuollainen! Tähän asti oma on tuntunut niiiiiin kaukaiselle, kun ei ole oikein mitään tuntemuksia ollut ja nyt kuitenkin paikat avautuneet ilman mitään. Eli älkää oireettomatkaan hermostuko, kyllä ne oikeasti syntyy (helppo nyt tsempata, mut totta se on!!).
Pkku-Pilulle sen verran sydänäänistä, että mulla ne on kans kuuluneet aika ylhäällä ja sen takia pari kertaa vauvan asento tarkastettu ultralla (muuta th ei osaa täällä ainakaan katsoa eli muuta tietoa mulla ei vauvasta ollut kuin mitä alkuraskauden ultra oli kertonut la:ksi). Eikä muuten meilläkään th tutki alapäätä koskaan (ainakaan mulla näissä 3 raskaudessa) ja kun lääkäreitäkään ei ole kuin kaksi ekaa, niin ei mulla oikeesti ollu mitään hajua missä mennään.
Jopas on tullut pitkä stoori.. Ja paljon unohtu vielä laittaa, mutta en jaksa alkaa miettiä et mitä kaikkea ;) Nyt meikä alkaa hiljentyä ja palaa toivottavasti koneelle loppuviikosta vauvan kanssa! Tsemppiä vielä kaikille ja vauvantuoksuista arkea jo nyytin saaneille!!
sykkis 39+3
Eilen alkoi supisteluja muutama päivällä, vahvistuen iltaan, kahdeksasta säännöllisiä ja kipeitä. Kymmeneks oltin sairaalassa ja pääsin käyrille. Ennen yhtätoista katottiin kohdunsuu: olin auki 6cm. Sain spinaalipuudutuksen joka oli todella hyvä. Klo 23.55 tunsin tarvetta ponnistaa, kätilö katsoi että olen kokonaan auki.
5 minuutin ponnistuksen kuluttua (eli klo 0.00) saimme maailmaan ihanan ja terveen tytön:
48cm ja 2800g.
Kaikki meni niin hyvin ja nopeasti. Raskausviikkoja oli siis 40+5.
Tänään jo kotiuduimme, mutta keskiviikkona menemme takaisin lääkärintarkastukseen. Ihanaa olla jo kotona!
Tässä prinsessamme:
http://www.aijaa.com/v.php?i=640498.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=640506.jpg
varsinkin nollaneljä!!!!
Onnea Monni ja nollaneljä.Sykeröinen(?) pääsee huomenna kans vauvaa haistelemaan...
minä tuskin pääsen vaik selkää jomottaa.
pitää nyt kattella noi teidän linkittämät kuvat.
kuumetta rv 40 edelleen
Voi miten ihanaa!!! Ja niin kiva kun mammat on laittanu kuvia, tulee ihanat vauva fiilikset. On ne vaan niin kauniita ne vastasyntyneet. <3
Eilisestä illasta asti on supistellu... Ehkä tämäkin täältä ois tulossa.
Nyt esikoinen nukkumaan ja sitten vonkaamaa mieheltä (jos sais suppareihin lisäpotkua ;))!
Öitä!
-E
Uula, Mani ja keit meit nyt sit olikaan. En oo ehtiny ollenkaan enempiä lueskella. Lapset nukkuu ja syötiin äsken miehen kanssa aurajuustoa, brietä ja hedelmiä, näitä oon oottanu koko raskausajan ;)
Elikkäs enempi synnytyksestä. Viime ke eli laskettuna päivänä alkoi päivällä vähän supistelee. Päivällä ja illalla tuli 10-20 min välein supistuksia, mitkä sitten laantuivat kokonaan ennen puoltayötä. Sitten taas puolenyön jälkeen alkoi supparit, mutta melkein 30 min väliä, olin jo ihan kypsä, että perhana antais mun sitten nukkua jos ei päästä tositoimiin.
No varttia vaille neljä sitten yhtäkkiä alkoikin sarjatulitus, 20 minuutista 3 minuuttiin. Menin herättää miehen (kaverin olin pyytänyt varuiks meille yöks) ja sanoin, että nyt mennään. Mies siinä rauhallisena meni laittaa hiuksiin lakkaa ja harjaa hampaita...mää menin että EIKUN NYT MENNÄÄN! Sitten ajettiin lujaa sairaalaan, 6 cm auki ja klo oli 4.30 kun oltiin sairaalassa sisällä.
Puudutuksia en ehtiny saada, ilokaasulla mentiin taas. Supistuksia tuli 2-3 min välein ja vähän yli kuusi tuli tarve ponnistaa. Klo 6.21 syntyi äijä kahden ponnistuksen tuloksena. Lapsivesi oli vihreää, mutta onneks ei tullut vauvalle siitä mitään haittaa.
Keltaisuuden takia oltiin sairaalassa vähän pidempään, mutta tänään päästiin kotiin kun oli arvot lähteny laskuun. Mä säilyin kasassa ilman repeämiä tms ja olisinkin voinu lähtee vaikka lenkille heti synnytyksen jälkeen =D
Hyviä vointeja ja tsemppiä kaikille vielä odottaville!
Odotus palkitaan varmasti!!
Monni
Nyt meen pimentoon joksiki aikaa,huomenna tosiaan sairaalaan ja ke sektio.Alkaa tosissaa jännittää.Tuun sit jossaki vaihees ilmoittaan kumpi tuli ja kuin meni!
Mukavaa ja kärsivällistäkin odotusta kaikille!
-Tessa rv 38-
Oikein paljon onnea Monnille ja Nollaneljälle pikku tuhisijoista...... Ihania nuo kuvat, huoh!!
Muuten ei mitään uutta....jos lähtis saunaan!
Tiina
Superpaljon onnea jo synnyttäneille! Tosi hyvin on tuntunut synnytykset menneen (en ole varma olenko IHAN kaikkia tarinoita bongannut...) ja kuvat aivan suloisia.
Tsemppiä myös lähipäivän synnyttäjille, olipa tulossa sitten sektio tai alatiesynnytys.
Minulle iski perjantaina turvotus joka jatkuu edelleen. Jalat tuntuu ja näyttää ihan elefanttijaloilta... tänään soitin sitten neuvolaan ja halusivat tarkistaa tilanteen. Ei kuitenkaan mitään muita raskausmyrkytyksen oireita joten stixausliuskoja sain kotiin että voin seurata tilannetta. Torstain aika pidettiin voimassa joten silloin uudestaan. Toivon kovasti että viilenevä ilma auttaisi tilannetta, mutta tänään ei vielä näyttänyt siltä.
Taru 39 + 2
eli Onnea UUla