**KESÄKUISET MAANANTAIHIN**
Linkki viikonlopun pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10509607&p=2&tmode=1&smod…
Kommentit (33)
Rouvaii: Kävin katsomassa noita vaatteita. Oli tosi kivoja ja meinasin jo tilata mut postikulut oli 18euroa! Se on jo aika paljon. Pitäis tilata tosi paljon et kannattaa : ( Muistan ostaneeni viime kesänä Maltalta tuosta kaupasta ihanat caprihousut. Oli ihana liike.
Täällä ei uutta auringon alla. Eilen illalla oli kunnon menkkatuntemuksia ja samalla supisteli mut ei siitä sit sen enempää. Mitään ei tapahtunut. Huomenna tulee jo rv 39 täyteen. Esikoinen syntyi rv 39+3. Saa nähdä, mennäänkö paljonkin yli : ( mä tuun kans hulluksi jos menee yli lasketun ajan!
Mutta eikös esim. Uulalla ollut sellainen tilanne et ei ollut paljon oireita ennen kuin synnytys käynnistyi? Oliskos mullakin vielä toivoa???
Onkos nyt joku tositoimissa? Nollaneljä? Joku muu? Hulda olikin sitten jo lähtenyt? Ihanaa! Tulkaahan sitten kertomaan kuulumisia! Ja jollain oli tällä viikolla sektio varattuna. Tsemppiä siihen!
Me lähdetään esikon kanssa ulos!
Kalamami rv 38+6
kalamami: Minulla oli ennen synnytystä 1,5vk erilaisia jomotuksia,supisteluja ja kiputuntemuksia. Välillä supparit oli säännölliset ja välillä taas ei. Kerkesin monta kertaa miettiä että en taida osata edes tosipaikan tullen lähteäkkään. Mutta kaippa se oli jokin vaisto tms. kun soitin viimein sairaalaan että tulenko vaiko en, vaikka olikin tunne ettei tämä ole vielä käynnissä. Mutta olipahan vaan kun vauva oli siitä soitosta n. 3h:n kuluttua jo vieressä.:)
Lupaavilta kuulostaa nuo oireet.
Marikki ja Nuppu 1vk 4pv
Onnea vauvan saaneille! :)
Huldakin on varmaan saanut jo oman käärön :) Kuulumisia odotellessa! Toivottavasti kaikki sujui hyvin. Hyvä että synnytys lähti sitten itsestään käyntiin, eikä sitä käynnistystä tarvittu :)
Neuvolassa käyty. Pissa, paineet ja hemppa ok. Terkka rupes nyt ihmettelemään kun sydänäänet kuuluu niin ylhäältä, navan yläpuolelta. On kyllä jo pitkän aikaa kuuluneet siitä samasta kohtaa.. On kyllä korttiin monta kertaa jo merkattu että RT:ssä olisi, ja lääkärikin oli sitä mieltä. Nyt sitten soittelee kun saa tietää että milloin on toisessa neuvolassa vapaata käyttää ultraa, niin käydään varmistamassa että vauva on oikein päin. Mä tunnen potkut kylkeen, niin siitä paha sanoa. Muuten sellaista möyräystä. Luulen kyllä että on oikein päin. Mut sehän oiskin " kiva" yllätys huomata PT näillä viikoilla! Kun voi jo syntyä mikä päivä vaan..
MISSÄ KOHTAA TEILLÄ KUULUU SYDÄNÄÄNET? Mulla siis vasemmalla sivulla vähän navan yläpuolella..
Eilen taas jomotti paljon, ja kaikki ässät tuli käytettyä. Terkka vielä ronklas ja paineli tota mahaa, niin tuntuu että on joka paikka kipeenä.
PP 39+1
jee siis huomenna sectio!!!! tulee kyllä vähän ikävä tätä masua, mutta on hienoa nähdä mitä tai kuka masusta tulee...
kuullaan kun kotiudun, nyt tarvii lähtee hakee lapsia päiväkodista ja viedä mummolaan viikoksi hoitoon.
t.emma rv39 tasan
...jolle tää koko loppuaika on ollut pelkkää he**ttiä!!? Jokainen päivä tuon lasketun ajan jlk on pitkä kuin nälkävuosi ja joka hemmetin ilta petyn, kun ei taaskaan tapahtunut mitään. Ja nyt vielä viikonloppuna kuvittelin saaneeni joitakin ennakoivia oireita. Paskat. Täällä sitä yhä kökitään yhtenä kappaleena. Ja tää kuumuus!! Aivan järkyttävää! Mulla tukkakin hikoilee niin, et ihan vettä tippuu. Niin ja öisin kun tarvii pitää ikkunaa auki, tunkee hyttyset iholle. Mä olen jo ihan täynnä pistoja!! Kutisee!!
Tänään sitten kuitenkin tuli kaiken huippu. Mulla oli se viimeinen neuvola ja sinne sitten äsken menin ihan tyynenä jättämään pissan ja istuin odottelemaan... siinä sitten aikani ihmettelin, että miksei mun vuoro jo ole, kun lopulta tajusin katsoa ajanvarauskorttia. Mun aika olikin vasta klo 15!!!! Eikä sitten muuta kuin takas kotiin ja uusiks kävelemään tuonne tuskakuumaan neuvolaan parin tunnin päästä. Miten musta tuntuu että kaikki potkii päähän!?
Ja tänään piti sen ennustajan mukaan syntyä. Niinpä niin...
Anteeksi nyt tämä purkaus, mutta mulla on ihan tosi henkiset voimavarat aivan lopussa. Eilenkin vain itkin ja makasin sängyssä. Päätinkin jo, etten ennen nouse kuin synnyttämään. Myöhemmin toki ravasin rappusia ja tein kävelylenkkejä. Vessankin kuurasin oikein vimmalla. Mutta kun ei niin ei...
Joku kysyi niistä sydänäänistä. Mulla ne kuuluu kyllä aika alhaalla. Reippaasti siis navan alapuolella, jommallakummalla kyljellä. Mutta Milli onkin kuulemma hyvin hyvin alhaalla, et vissiin ihan siitäkin johtuu. Mutta toki toivon, että pääset ultraan katsomaan, miten päin siellä oikein ollaan. Kun olisi tosiaan aika hurjaa jos olisikin yllätys-pt...
Nyt tämä hiestä märkä ärripurri kiittää ja kumartaa... kiitos jos jaksoitte lukea tämänkertaisen(kin) valitusvirteni.
Ode ja Milli 41+2!!!!!!!!!!(jo yhdeksän piiiiitkää päivää yli lasketun takana)
Pinoon siis, vielä viikoiksi ; )
Kävin nimittäin hetki sitten neuvolassa. Kaikki oli okei ja vauva pyllisteli ja venytteli oikein urakalla. Sitten faktaa.....kohdunkaulan tilanne epäkypsä, pehmeä oli mutta kanavaa jäljellä ja ihan takana vielä ; ) Nyt mä sitten alan nauttimaan näistä loppuviikoista ja yritän ottaa rennosti. Tytöt syntyneet 41 ja 41+3 joten kyllä tässä kaks ja puoli viikkoa vielä vierähtää.....
PikkiPilu: Mulla tuntuu sydänäänet ihan samasta kohdasta. Mulla kyllä on napa aika alhaalla kun tää reppu on venyttynyt tuonne metri eteen selkärangasta....
Pitäis alkaa silittämään kun jaksais, huoh, onkin tullut opeteltua sellainen tyhmä tapa! Mutta palaillaan......
Tiina 38+5
Onnea Uulalle ja koko perhellee!!!
Odessa: Kaikki sympatiat saat täältä! Yritä jaksaa! Minä olen niin kärsimätön luonne, että hermot menee joka aamu kun tajuan nukkuneeni koko yön ilman mitään synnytysoireita... ja minulla on sentään viikko vielä laskettuun aikaan. Kuinkahan hermoheikko minä olen kun/jos kirppu aikoo jatkaa vuokrasopimustaan yli eräpäivän!?!?
Niin 39 POKS! mutta vähän jo ärsyttää kun ei oikein mitään oireita ole. Lauantaina tuli yksi vähän kipeämpi supistus juuri kun oltiin lähdössä miehen veljen syntymäpäiville, mutta siihen ne sitten jäi. Koko viikonloppu oltiin sitä kivointa ässää jopa kahdesti päivässä, mutta ei mitään vaikutusta.
Odotellaan siis taas taka-alalla että jotain oireita ilmaantuisi... Pitäsikö käyvä ostamassa joku sikakallis äitiys-helle-vaate. Syntyis varmaan samana päivänä ettei pääsisi käyttämään ollenkaan :D Onko joku kokeillut?!?
Cana & kirppu 39
Cana, meillä näyttäs olevan sama laskettuaika ja sama tilanne muutenkin. Ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Paitsi mulla on armoton väsymys päällä, enkä ole jaksanut nyt edes oikein pinoutua kun ei ole mitään kerrottavaa.
Joo, mä meen takas sohvalle makaamaan kun poitsu nukkuu. Kohta onkin sitten taas vaihteeksi neuvola. Meillä ei neuvolassa koskaan katsota kohdunsuun tilannetta. Kerran pyysin tätiä että voisko se katsoa ja vastaus oli, että he eivät saa tehdä sisätutkimusta että ainoastaan mahanpäältä kokeilevat ja kuuntelevat. Musta olisi kiva saada tietää onko mitään edistystä tapahtunut. Ilmeisesti teillä joillain neuvolassa kuitenkin katsotaan? Kun en nyt muista kuka sanoi että oli katsottu?
Jees. Iiran 39 tasan
Moi pitkästä aikaa!
Kukaa ei taida täällä enää minua muistaa, mutta laitanpa viestiä tulemaan silti. Olen kirjoitellut vain yhdellä palstalla ja sielläkin harvoin, kun tuntuu, ettei aika riitä mihinkään.
Odessa79: Et todellakaan ole ainoa, jolla hermot loppuu! Mä olen vasta alkutaipaleella synnytyksen odottamisessa, jos vertaan itseäni sinuun ja silti mulla on käämit ihan lopussa. Esikoinen syntyi 40+5 ja toivoin, että kyllä tämä toinen syntyy sitten vähintään laskettuna aikana tai mielummin ennen, mutta ei siltä näytä.
Huomenna olisi laskettu aika, mutta mitään oireita ei ole, ei supparin supparia, vaikka olen siivonnut ihan hulluna, tehnyt remppahommia, saunonut ja vaikka mitä. Ei kai tässä nyt sitten muu auta kuin odottaa...
Nelekku07: Miten ihmeessä jaksat olla noin positiivinen ja kärsivällinen? Mulle jokainen päivä yli lasketun ajan on ihan tuskaa.
Kalamami: Joo, niin mäkin toivoisin, että synnytys voisi alkaa ihan ilman oireita, tuosta vaan. Esikoisesta mulla oli parina päivänä ennen synnytystä suppareita ja nyt ei ole ollut mitään.
Jatkan odottelua ja toivottavasti pääsen vielä tänne kirjoittelemaan.
Moi pitkästä aikaa!
Aluksi onnittelut kaikille jo vauvan saaneille kesäkuisille!
Kukaan ei taida täällä enää minua muistaa, mutta laitanpa viestiä tulemaan silti. Olen kirjoitellut vain yhdellä palstalla ja sielläkin harvoin, kun tuntuu, ettei aika riitä mihinkään.
Odessa79: Et todellakaan ole ainoa, jolla hermot loppuu! Mä olen vasta alkutaipaleella synnytyksen odottamisessa, jos vertaan itseäni sinuun ja silti mulla on käämit ihan lopussa. Esikoinen syntyi 40+5 ja toivoin, että kyllä tämä toinen syntyy sitten vähintään laskettuna aikana tai mielummin ennen, mutta ei siltä näytä.
Huomenna olisi laskettu aika, mutta mitään oireita ei ole, ei supparin supparia, vaikka olen siivonnut ihan hulluna, tehnyt remppahommia, saunonut ja vaikka mitä. Ei kai tässä nyt sitten muu auta kuin odottaa...
Nelekku07: Miten ihmeessä jaksat olla noin positiivinen ja kärsivällinen? Mulle jokainen päivä yli lasketun ajan on ihan tuskaa.
Kalamami: Joo, niin mäkin toivoisin, että synnytys voisi alkaa ihan ilman oireita, tuosta vaan. Esikoisesta mulla oli parina päivänä ennen synnytystä suppareita ja nyt ei ole ollut mitään.
Moi pitkästä aikaa!
Kukaan ei taida täällä enää minua muistaa, mutta laitanpa viestiä tulemaan silti. Olen kirjoitellut vain yhdellä palstalla ja sielläkin harvoin, kun tuntuu, ettei aika riitä mihinkään.
Moi pitkästä aikaa!
yksi onneton " yliaikainen" .. Odessa79, voi miten ymmärrän sinua!! Mikä sinulla on kohdusuun tilanne? (itsellä 3cm auki, kanavaa 2cm vielä). Itsellä on viikkoja 41+1, just kävin neuvolassa.. ei mitään uutta " odottele vaan rauhassa, kyllä se sieltä tulee" ja bla bla! Minua rasittaa ja ahdistaa tämä tilanne.. koko viime viikon on ollut kivuliaita supistuksia, mutta epäsäännöllisiä.. tai sitten n.10-15min välein tunti tai puolitoista kerrallaan.. monta kerta meinasin jo soittaa synnärille, mut joka kerta ne supparit sit loppuikin sen tunnin jälkee.. Suorastaan hirvittää osaanko reagoida ajoissa silloin kun tosipaikka on kyseessä?? Ja ku supparit loppui niin monta kertaa ennenkin, pelkään etten osa lähteä ajoissa ku synnytys oikeasti alkaa ja sitten tulee hätä!?kääk! Ottaa päähän myös se että vauveli kasvaa koko ajan, eikä ketään kiinnostaa.. esikoinen oli 4,6kg enkä todellakaan halua samanlaista kokemusta nyt tämän kanssa,mut lääkärin mielestä ei ole hätää.. niin, ei ole hänellä, minähän se on joka joutuu taas 5kiloisen ponnistamaan! Paitsi nyt ei ole varaa olla noin kipeä ku viimeiksi, kun esikoistakin täytyy hoitaa vauvan lisäksi.. Voi voi.. kiitos että sain purkautua tänne.. Voimia Odessa!Onneks tää takaraja rv42 on kuitenkin olemassa!
rv39+5
Joo viime yö aika tuskainen, kuuma ja ei pystynyt olevinaan mitenkään asentoa vaihtamaan.. Mieskin oli kaikonnut sohvalle nukkumaan, kun kuulemma mun kuorsausta ei saanut loppumaan.. ;) enhän minä kuorsaa...
Kipuja/vihlontaa kyllä alapäässä, mutta ei oikein muuta. Äiti " lohdutti" , että jospa sitten tulee ns. syöksysynnytys eli siis, kun tuntemukset alkaa niin sitten tulee todella nopeasti. Saapa nähdä....
Mut ihanaa,jos tämä viikko ei niin kuuma kuin edellinen.
loppuisi tämä sormien ja varpaiden kamala turvotus.. Oikeassa kädessä hermopinne ja välillä häviää tunto sormista yms.. Tuskallista jotenkin, kun vielä oikea kätinen ja välillä käsi aivan toimimaton..
Että sellaista tähän vielä..
menee varmaan kahteen osaan nää mun tekstit jos en kerkee kaikkee nopeella ulosannilla antaan..
ISOT ONNITTELUT KAIKILLE JAKAUTUNEILLE ihan aluks! EN tiiä ketkä kaikki, ainakin uula ja ilm. hulda on päässy vauva-arkeen, mutta täytyy mennä lukeen noi teidän viikon takaset voinnit kun kerkeen..
Laittan muutaman kuvan meidän kuopuksesta ja toivottavasti ne tulee oikein..
http://www.aijaa.com/img/00067/639600.jpg
Äitin ja isin nyssykkä purri sairaalasta kotiutuneena 2 päivän vanhana
http://www.aijaa.com/img/00095/639620.jpg
http://www.aijaa.com/img/00095/639620.jpg
Isin stailaama tukka =)
Kirjotan ton synnytyskertomuksen uudelle kentälle, koska pelkään että kone hukkaa sit koko romaanin...
eilen oli ihan outo olo ja jätin piikinkin pistämättä...just joo, nyt vein ukon iltavuoroon ja pistin piikin mahaan, kattokaa vaan ni yöllä mennään...no ei oo oireita ollenkaan. Paitsi armoton väsymys.
Kuule Odessa, mä olin viime raskaudessa ihan kypsä, vitsi jos tämän vauvan haku toimis paremmin niin voisit 06 helmikuulta hakea mun kirjotuksia. Mä olin kypsääkin kypsempi...Kukaan vauva ei oo jäänyt mahaan vielä!!!! Kyllä ne ulos tulee kunhan ovat valmiita. Vaikka se pitkältä tuntuukin..ei sulla enää voi kauaa mennä. Ja miettikää mitä masoja me raskaana olevat ollaan, halutaan kauheita kipuja oikeen kytätään niitä!!!!
kuumetta 40 tasan
Eli eipä tahtonut vauva tulla vaikka kuinka oli moottoriurheilut mennyt. En tiedä millä tässä uhkailisi, vaikka vähän tyhmää olla näin malttamaton kun on vielä laskettuun aikaankin muutama päivä jäljellä. Musta tulee varmaan ihan hullu kun/jos menee yli:)
Se mikä on todella epäreilua on viimeisenkin ässän tehottomuus, tähän asti on tullut niin hyvin suppareita ja nyt EI MITÄÄN!!!! Saakeli, täytyy varmaan olla paljastamatta asiaa miehelle kuitenkin ;)
EbbaW: Kuumuudesta ihan sama juttu. Juuri eilen nukkumaan mennessä kysin mieheltä että onko sulla tosiaan hyvä olla sen peiton alla?? Mies että joo täällä on ihanan lämmintä ja mukavaa.. HUH. Itse olen nukkunut jo kaksi kuukautta ilman peittoa ja viimekin yönä heräsin suoraan sanottuna lammikosta. Aivan tuskaista tämä meininki.
Löysin surffaillessani erään todella kivan vaatekaupan (käynyt ostoksilla kun ulkomailla) TOIMIVAN verkkokaupan, ja lähettävät myös Suomeen, kohtuuhintaisia ja tosi kivoja vaatteita mielestäni naiselle siis. Mallistossa nyt tosi paljon tunikoita ja muita mitkä varmaan sopii meille ennenkuin mahanahka on kasassa taas: http://www.promod.com