Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttäreni oppi sitten tupakoimaan ja on vasta 12-vuotias.

Vierailija
10.06.2007 |

Pahinta tässä on se, että isänsä lupasi jatkossa kustantaa röökit..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hakee tai joku myy alaikäiselle tai varastetaan. Silti en hyväksyisi omien vanhempien ostavan tupakkaa lapselle. Kunpa saisi niille lapsukaisille puhuttua järkeä, ettei kannata aloittaakaan tupakointia. Tupakoinnin aloittaminen on ainoa asia, jota todella kadun elämässäni. Siitä on niin vaikea päästä eroon.

Vierailija
2/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen askini hankin 13v. ja nykyisin olen akateeminen sekä esimiesasemassa hyvässä työssä. Enkä ole polttanut vuosiin...

Mutta ei mun lapset silti 12-vuotiaina ala polttaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on sitten surkeat tilastot käytössäsi, ts. paskasakkia ympärilläs.

olen ollut ylä-asteen kouluth jo 6 vuotta ja näen tapauksia joka päivä. 70% 7-luokkalaisista ei ole vielä maistanut röökiä.

googletappa vaikka ' kouluterveyskysely' ja näet, kuinka moni 11-vuotias todellisuudessa polttaa. eipä monikaan.

onneksi.

Vierailija
4/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan vedetään ensimmäiset kännit, 15-vuoden iässä maistellaan hasista ja siitä ei mene sitten montaa vuotta kovempiin aineisiin. Olen työskennellyt myös mm. korvaushoitopolilla, jossa hoidetaan siis ex-heroinisteja. Tiedän, mitä päihdepolkua he ovat kulkeneet.

Sulla on ollut onnea matkassa, kiva juttu. Poikkeushan aina vahvistaa säännön...

Vierailija
5/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että astuu " ensimmäisen" askeleen ja alkaa polttamaan ei tarkoita, että sitten marssittaisiin muiden aineiden kautta heroiiniin. Muistaakseni 1/3 alokkaista on kokeillut kannabista ja varmaan 90% röökiä, mutta ihan tavallisia nuoria miehiä on suurin osa.

Enkä todella ymmärrä, kuinka joku ostaa lapsensa röökit. Ihan yhtä hyvin voi sitten avustaa muillakin keinoilla hitaassa itsetuhossa ja muissa riippuvuuksissa.

Vierailija
6/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kaikesta huolimatta. Kovia huumeita kokeilin yhden diapamin verran. Neitsyys meni 15-vuotiaana.

Tällä hetkellä opiskelen toista ammattia itselleni.

Vierailija:

samaan aikaan vedetään ensimmäiset kännit, 15-vuoden iässä maistellaan hasista ja siitä ei mene sitten montaa vuotta kovempiin aineisiin. Olen työskennellyt myös mm. korvaushoitopolilla, jossa hoidetaan siis ex-heroinisteja. Tiedän, mitä päihdepolkua he ovat kulkeneet.

Sulla on ollut onnea matkassa, kiva juttu. Poikkeushan aina vahvistaa säännön...

Vierailija
7/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 v tyttärelleen tupakkaa ostaa!

Tuttavani teki muuten tuossa tilanteessa niin, että vei teininsä TAYSiin syöpäpotilaiden osastolle. Hän oli kysynyt toki osastolta luvan ja myös eräältä syöpäpotilaalta. Tämä syöpäpotilas sairasti jo huonossa tilassa olevaa keuhkosyöpää, joka oli tullut tupakasta. Arvaa loppuiko tupakin poltto siltä teiniltä, kun näki tämän syöpäpotilaan? Kyllä! Eipä tarvinnut enää kertoa tupakan vaaroista.

PS vie miehesi samalle käynnille sairaalan myös

Vierailija
8/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni kaveri polttaa myös...

Vierailija
9/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan isä suostuisi ostamaan ja kustantamaan 12-vuotiaan LASPSEN tupakat!? Ja sitten sinä äitinä vaan voivottelet asiaa! Teet sille miehelle selväksi, että tupakkaa ei alaikäiselle osteta, ja lapselle selväksi, ettei sitä polteta. Tän on pakko olla provo!

Vierailija
10/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla viestivät sen, että polttaminen ja dokaaminen on ihan hyväksyttäviä asioita. Tostahan ap voisi tehdä lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
11/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäisen tupakoinnille pitäisi vanhempien kyetä pistämään stoppi tai sitten tarvitaan jo lastensuojelun apua!!!

Vierailija
12/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa tyttäreensä kuria sen vertaa, että 12-vuotiaalle kakaralle tehdään selväksi, että sen ikäinen ei polta!!!!kysyn vaan???

Vierailija
13/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tupakoinnin aloittaa noin nuorena, ei keskeneräiset aivot kehity kunnolla- hepetus kärsii, tulee univaikeuksia, keskittymisvaikeuksia, anemiaa, väsymystä, päänsärkyä. Koko elimistö tavallaan ' keskeyttää' kasvuprosessin, usein tupakoivat lapset jäävät keskimääräistä lyhemmiksi. hampaat kärsivät, keuhkoista ja sydämestä puhumattakaan.

usein aikaisin röökaamisen aloittavat ovat niitä, jotka siirtyvät kovempiin aineisiin. valitettavasti. monesti mukaan tulee pian myös alkoholi, sitten kannabis jne.

myös koulumenestys on näillä lapsilla heikompaa.

yritä puhua lapsellesi järkeä. ja miehellesi myös.

terveisin kouluterkka

Vierailija
14/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyt tupakoinnin (tai juomisen).

Vierailija
15/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaikäisille tyttärilleen ja puolustelee että saisivat kuitenkin jostain.

Mä en polta itse ja olen päättänyt etten osta lapsellekaan (joka on vielä 4-v)

Vierailija
16/16 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi epänormaalia, jos ei polttais ja ryypäis! Eläkää tätä päivää hölmöt! Meidän lapset kaikki 3, aloittivat polttamisen ja ryyppäämisen n. 10-11 vuotiaina ja ovat oikein tasapainoisia , nyt 14-16v.