Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te ravintola/hotellialalla työskentelevät kestätte työtänne? Yhdistätte sen perhe-elämään?

Vierailija
09.06.2007 |

Pidättekö hommasta vuodesta toiseen?

Olen itse ollut alalla vuodesta 1995 ja nyt olen viimein ryhtynyt rehelliseksi itselleni: Inhoan koko työtä, se pilaa koko elämäni. Jo vapaapäivänä ainoa, mitä mietin on, että voi vittu niin ja niin pitkä aika seuraavaan duunipäivään. Nyt klo on 15.20 ja alan jo nyt stressata siitä, että huomenaamulla klo 8 lähtö töihin. Koko ilta menee pilalle sitä miettiessä.

Loma-aikoina jaksan vaikka mitä, olen iloinen ja hommaan kotia kuntoon, tykkään olla ihmisten kanssa. Heti kun työt alkavat taas, olen hemmetin pahalla tuulella koko ajan.

Töissä parasta ovat asiakkaat, mutta itse työ ehdottomasti just sitä pahinta. Aina pitää painaa täysillä ja hymyillä, vaikka selkää särkisi niin perkeleesti ja lapset olisivat valvottaneet. Jos joskus jossain asiassa ottaa iisimmin, eli ei tee sitä tahtia kuin maailmanloppu olisi koittamassa, tulee pomo höökäämään niskaan, " tänne ei olla laiskottelemaan tultu" .

Ei vaan jaksa. Jotain rajaa ja inhimillisyyttä.

Miten te muut?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire on kova, ja aina pitää miellyttää asiakasta.

t:kampaaja

Vierailija
2/4 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuolta tuntuu niin, miksi haaskaat elämääsi siinä ammatissa. Hakeudu johonkin muuhun asiakaspalvelutyöhön, jos kuitenkin ihmisistä ja asiakkaista pidät. Tosin kiire taitaa olla muullakin alalla tänä päivänä. Itse olen ollut ravintola-alalla vuodesta -89 ja esimiehenä -95 asti. Välillä on mukavampaa ja välillä vähemmän, tosin se mistä työssä pidän on se pieni paine, joka siihen työhön kuuluu. Homma on ihan palasina ja asiakkaat ovella, mutta niin siitä vaan aina selvitään. Itse teen paremmin töitä pienessä paniikissa ja stressissä kuin ilman niitä. Huonommillani olen, jos asiakkaita vähän, en mitään saa aikaiseksi. Työpaikallani kyllä onneksi niitä asiakkaita riittää. Aika aikaansa kutakin ja sitten, kun tulee mittari täyteen tätä hommaa, etsin jonkun muun työn. Kokeile jotakin muuta, näihin hommiin pääsee aina ammattitaitoinen ihminen takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ollut eri työnantajilla töissä? Sinuna vaihtaisin ensin työpaikkaa ja katsoisin, mitä eroa paikkojen välillä on. Ehkä toinenkaan paikka ei ole merkittävästi parempi, mutta jos pomoissa on eroja, niin sitten niitä eroja voi olla enemmänkin, ja joku pomo voi ollakin ihan inhimillinen.

Vasta useampaa paikkaa kokeilleena tiedät onko kyse alasta vai paikasta. Siis tietty ei kannata käyttää vuosikausia kymmenen eri työpaikan kokeilemiseen, mutta tätäkin aspektia kannattaa miettiä.

Työttömällähän on mahdollisuus päästä työkkärin kautta harjoittelemaan. Niiden harjoittelujen kautta pääsee tutustumaan eri paikkoihin. Siinä yks vaihtoehto.

Vierailija
4/4 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on todella mitta tullut täyteen. Huonoa, epäammattimaista johtamista, yleistä ilmapiiriä, esimiehiä, joiden ÄO on pienempi kuin kengännumero.