Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan rikki, en tiedä enää mistään mitään

Vierailija
09.06.2007 |

Kerroinkin, että mieheni 9v taipaleen jälkeen potki mua maassa ja sai aikaan pahat vammat. Katuu on shokissa ja hakee apua, nukkuu paljon jne. Mutta en tiedä onko tämä kuitenkin kaiken alku ja loppu.

On jo pitkään tuntunut ettei hän rakasta tai jos rakastaa hänellä on minulle outo tapa osoittaa sitä.

Joka kerta lomalla hän on ihan kamalan ärtyisä ja nyt veti sitten ihan ilman syytä mut lattialle ja potki tosi pahaan kuntoon.

Mies on " paskana" , mutta milloin mulla on aikaa miettiä mitä minä ajattelen. Kukaan ei meitä tue ja viralliset tahot on kesälomalla jne.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka kykenee noin järkyttävään väkivaltaan tekee sen varmasti uudelleen. Ja katuu taas. Taas uudelleen ja taas kaduttaa.

Uskallatko leikkiä venäläistä rulettia ja pelätä " henkesi edestä" sitä kertaa kun raivostuu taas. Mitäpä jos sillä kerralla et tulekkaan " järkyttävään kuntoon" vaan et enää nouse katsomaan vammojasi vaan olet kuollut. Taas miestäsi kaduttaa...

Kenenkään ei pidä saada tuollaista kohtelua elämänkumppaniltaan, tai yleensäkkään yhtään keltään. Mutta kyllä kodin pitää olla paikka jossa on turvallista olla, samoin lääheisten ihmisten tulee sellaisia ettei heitä joudu pelkäämään, ei ikinä.

Jos sinulla ei ole ketään kenelle puhua, voit kirjoittaa minulle. Vaikka ihan anonyymisti. keskusteluapua @ luukku. com

Vierailija
2/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan jäisi saman katon alle noin räikeän väkivaltaisesti käyttäytyneen miehen kanssa! Jos mies on itsekin pihalla, katkeamispisteessä tms. ei MIKÄÄN takaa, ettei toista samanlaista kohtausta tule koska tahansa! Otatko oikeasti sen riskin! Seuraukset voivat olla kohtalokkaat.

Aina sanotaan, että jos ihminen lyö, hän tekee sen aina uudestaan, ja että väkivaltainen partneri pitäisi aina jättää tästä syystä. Itse kuitenkin uskon, että ihmiselle voi antaa toisen mahdollisuuden. Terapian avulla moni voi muuttua. Väkivallassa on kyse lyöjän omista henkisistä ongelmista; hillitsemättömistä raivon tunteista, alistamisen halusta tms. ja kyllä tunteiden käsitteyä ja hallintaa pystyy työstämään, jos motivaatio on suuri. Parannetaanhan terapialla syömishäiriöisten, alkoholistien, itsetuhoisten ihmisten ym. mieltäkin ja sitä kautta vaikutetaan heidän tulevaan toimintaan. Väkivaltaisen ihmisen tapauksessa ei vaan voi toinen osapuoli jäädä sitä parantumista odottelemaan, tai voi käydä huonosti itselle. Niin henkisesti kuin fyysisestikin!

Jos itse olisin sinun kengissäsi (ja siis rakastaisin edelleen miestä ja haluaisin kaikesta huolimatta jatkaa suhdetta hänen kanssaan jos mitenkään mahdollista) muuttaisin väliaikaisesti erilleen. Missään nimessä en jäisi miehen kanssa samaan asuntoon päiväksikään väkivallan jälkeen! Kannustaisin miestä kuitenkin hoitoon, asettaisin sen ehdottomaksi ehdoksi mahdolliselle yhteiselle tulevaisuudelle. Kun ja jos mies sitten hakeutuisi hoitoon, ja hoitoa olisi jatkunut jo pidempään tuottaen tulosta, voisin varovaisesti aloittaa uudestaan alusta miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies on kyllä ottanut vastuun, on sairaslomalla, käy lääkärissä, keskustelemassa ja on kertonut vanhemmilleen mitä teki jne.

Otan nyt hetken kerrallaan, lapsiakin täytyy ajatella, täytyy katsoa miten mies toipuu, mitä terapia tuo tullessaan, sen tiedän että on lapsena hakattu.

Haluan pysyä suhteessa, jotta voin pitää häntä silmällä, ettei vahingoita lapsia.

Tällä hetkellä en tunne miestäni kohtaan kuin syvää halveksintaa.

Lämmin kiitos osoitteestasi!

ap

Vierailija
4/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisin miehen menemään muualle, mutten vammoiltani pysty huolehtimaan lapsista ja mies joutuu myös hoitamaan minua. Ei, ei ole tukiverkkoa ja lääkäri sanoi, että toipuminen kestää n. 1kk. Ei ole varaa ostaa 24/7 hoitajaa sille ajalle.

Esim. auttamaan asennon vaihdossa yöllä, rasvaa mustelmani jne. Se on minusta hänelle kaikkein paras muistutus siitä, mitä on tehnyt.

Itkee joka kerta kun rasvaa ruhjeeni, ja se on hänelle ihan parasta terapiaa! Uskon näin.

ap

Vierailija
5/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita, ettet enää rakastaisi miestäsi, mutta sinun on suojeltava itseäsi. Jos nyt jäät pelkkään miehen katumukseen ja " haen apua" puheisiin luottaen, veikkaan aika paljon sen puolesta, ettei mies koskaan oikeasti mitään apua hae, mutta sinä sen sijaan saat turpaasi vielä uudestaankin. Ja ymmärräthän, että siihen voi pahimmillaan vaikka kuolla. Ei tarvita kuin yksi isku väärään paikkaan!

Sen sijaan jos lähdet, ja asetat palaamisesi ehdoksi miehen parantumisen, hän saattaa oikeasti itsekin herätä tekemään jotain itselleen. Se on sitäpaitsi nähdäkseni teidän ainoa toivo enää saada normaalia parisuhdetta ja elämää aikaiseksi. Sinun on nyt joka tapauksessa lähdettävä, ehkä lopullisesti, ehkä joksikin aikaa. Paljon riippuu miehestäsi, hänen halustaan ja kyvystään parantua.

Vierailija
6/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

laittaisin miehen menemään muualle, mutten vammoiltani pysty huolehtimaan lapsista ja mies joutuu myös hoitamaan minua. Ei, ei ole tukiverkkoa ja lääkäri sanoi, että toipuminen kestää n. 1kk. Ei ole varaa ostaa 24/7 hoitajaa sille ajalle.

Esim. auttamaan asennon vaihdossa yöllä, rasvaa mustelmani jne. Se on minusta hänelle kaikkein paras muistutus siitä, mitä on tehnyt.

Ja teillä on lapset siellä katsomassa kun isi on hakannut äidin muodottamaksi ja siniseksi! Minusta olet vastuuton äiti jos annat lastesi nähdä moista! Mitäs jos joku aamu lapsesi ihmettelevät missä olet ja löytävät sinut isin hakkaamana kuollena lattialta!

Yhden lyönnin voisin vielä ymmärtää " vahingoksi" tai " napsahdukseksi" jota selvitettäisiin terapialla mutta että tuollaiseen kuntoon on sinut saattanut!!! Ei terve ihminen tee toiselle, varsinkin ihmiselle jota rakastaa tuollaista!

Vierailija
7/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN sinä kuvittelet, että läsnäolollasi suojelet lapsiasi, kun mies on sinutkin saattanut tuohon kuntoon?!? Jos mies napsahti kerran noin pahasti, hän voi tehdä sen toisenkin kerran, vaikka " järjissään" ja normaalitilassa varmasti katuu syvästi ja tuntee tuskaa teoistaan. Kysehän on nimenomaan silmittömästä raivoKOHTAUKSESTA. Silloin mies ei ajattele ja tunne kuten normaalitilassaan.

Tottakai sinä haluat uskoa, että kyse on vain kertanapsahduksesta, mutta voitko oikeasti olla niin naiivi, että luotat siihen?! Siis miksi se napsahdus ei voisi tapahtua toista kertaa? Ja jos et välitä omasta hengestäsi, entä lastesi? Mitä jos mies napsahtaa uudestaan ja käy lasten kimppuun?! Miten sinä kuvittelet (sänkyyn vammoinesi sidottuna ja miestä muutenkin vähempi voimaisena) siinä tilanteessa estämään pahoinpitelyn? Mitä ajattelet kun lapsesi makaa vammaisena sairasvuoteella tai vielä pahempaa arkussa? Että sinä halusit USKOA, ettei mies napsahda toista kertaa?

Väkivaltaisten ihmisten kumppaneille on turvaverkkoja! Kaikki selittely on potaskaa! Aloita vaikka menemällä näille sivuille http:// www. turvakoti. net/ . Siellä on listattu paikkoja ja numeroita, mihin voi soittaa. Kysy asiantuntijalta, mitä sinun tulee tehdä. Aivan varmasti saat kunnalta apua sekä itsesi että lasten hoitoon! Yksikään viranomainen ei sano sinulle, että sinun on nyt vaan jäätävä lapsinesi väkivaltaisen ja sinut hakanneen miehesi hoidettavaksi.

Nyt otat vastuun lapsistasi ja lähdet!

Vierailija
8/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää kiltit, että mies saa tavata lapsia vaikka näyttäisin ovea, tuo vain liäsisi varmasti hänen agressiotaan. On niin helppoa sanoa, että lähde jne. En leiki hengelläni ja ehdotan, että mies menee vähäksi aikaa isälleen asumaan pienemmän kanssa, isomman kanssa pärjään kotona.

ap

Vierailija
9/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mies ei muutu

P. 040-5032199 sos puh

tai mielentervseura päivystys

0203445566

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi