Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei lasten valmisruuissa ole kasvissyöjille sopivia aterioita joista saisi proteiinitarpeen tyydytettyä?

Vierailija
08.06.2007 |

Miksei soijaa voisi lisätä vaikka semperin kasvislasagneen niin saisi jauhelihalasagnelle korvikkeen? Liharuokia jos jonkinlaista mutta kasvisateriat tosi köyhiä proteiinipitoisuudeltaan! Muutenkin kasvisruokia tosi vähän ja nestlen purkkeja me ei ostella...Ei sen puoleen, itse tehdään ruuat mutta tasapuolisuuden vuoksi valmisruoka-kategoria voisi olla sekin vähän laajempi! Vain lihansyöjiä paapotaan, epäreilua!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksulla on onneksi yksi papuateria, koska on se tosi vaikea lisätä itse tofua kasvisaterioihin!

Vierailija
2/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: kasvissyöjä, jonka lapsi saa syödä lihaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jos vanhemmat eivät syö, niin lapsetkaan eivät syö kun ruoka tehdään koko perheelle. Mutta miksi eivät voisi syödä esim. vieraisilla, ravintolassa tai valmisruuissa kun vanhemmat joka tapauksessa syövät " omaa" ruokaansa?

Vierailija
4/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kiva itsekkin kuulla tuohon vastaus...

ymmärrettävää että aaikuiset ovat oman päätöksensä tehneet mutta täytyyhän lasten antaa maistella erillaisia ruokia...myös lihaisia

Vierailija
5/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse olikin periaatteesta valmistaa TÄYDELLISIÄ VALMISATERIOITA myös kasvisruokaa syöville lapsille!

Yrittäkää nyt ymmärtää että oikeasti on vakaumuksellisia kasvissyöjiä! Otetaan esim. adventtiseurakuntaan kuuluvat. Hehän noudattavat aika täydellisesti kasvisruokavaliota koska pitävät sitä raamatun mukaan ihmiselle tarkoitettuna ruokavaliona.

Syitä kasvisruokavalioon nyt ei tässä edes kysytty!

Vierailija
6/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei sen puoleen, itse tehdään ruuat mutta tasapuolisuuden vuoksi valmisruoka-kategoria voisi olla sekin vähän laajempi! Vain lihansyöjiä paapotaan, epäreilua!

Musta ei ole lainkaan epäreilua. Mietippä prosentuaalisesti niitä ihmisiä, jotka syöttävät lapsilleen vain kasvisruokia...??? Jos olet kerran niin uskollinen " viherpiipertäjä" niin miksi edes haluaisit syöttää lapsellesi VALMISRUOKAA!?! Itsetekemällä saat paljon maukkaampaa ja laadukkaampaa ruokaa.

Vierailija
7/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yrittäkää nyt ymmärtää että oikeasti on vakaumuksellisia kasvissyöjiä! Otetaan esim. adventtiseurakuntaan kuuluvat. Hehän noudattavat aika täydellisesti kasvisruokavaliota koska pitävät sitä raamatun mukaan ihmiselle tarkoitettuna ruokavaliona.

Juu munkin naapurissa asui yksi sellainen ja lapsensa olivat aliravittuja koska saivat vain tofujäätelöä ja rusinasoppaa... Onneksi heidät huostaanotettiin.

Vierailija
8/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kyse henkilökohtaisesta eettisestä näkemyksestä mikä on ihmiselle hyväksi? Kasvissyöjäksi ei ryhdytä vaan siihen kasvetaan ellei siihen ole itse kasvanut jo lapsesta saakka. Toki aikuisena lapset saavat syödä mitä lystäävät mutta haluan vain antaa terveelliset lähtökohdat elämään niinkuin itse olen kokenut hyväksi. Niinhän kaikki äidit tekevät ja aina joku on eri mieltä jostain! Liha vaan ei ole välttämätöntä...Miksi sitä pitäisi väen vängällä lapselle tunkea?

t:kasvisruualla lapsensa elättävä

Vierailija
9/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme runsaasti ja monipuolisesti kaikkea ja ei ole lapset mitään luuviuluja! Ei tosin lihaviakaan!

10

Vierailija
10/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyse olikin periaatteesta valmistaa TÄYDELLISIÄ VALMISATERIOITA myös kasvisruokaa syöville lapsille!

Syitä kasvisruokavalioon nyt ei tässä edes kysytty!

Vierailija
11/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, onhan se periaatteessa epäreilua kun ei ole paljon niitä valmis vaihtoehtoja kasvissyöjä-lapsille. Ei kaikilla kasvisruokaa syövillä perheilläkään ole välttämättä aina aikaa kokkailla ja kiinnostusta kuljetella tofujaan esim. jossain reissussa vain sitä varten että ne pitää mixata siihen annokseen erikseen. Minunkin puolestani voisi olla soijat mukana ruuissa! Olisi ainakin joku vaihtoehto kiireisemmillekin perheille.

Meidän tuttavapiirissä tietty ruuat tehdään itse suurelta osin. Onhan se yleisesti kannustettavaa toimintaa, mutta olisihan se kiva jos valmisruokapuolellakin myös lihaa syöville lapsille tarjottaisiin soijavaihtoehto. Mietinkin asiaa toisinpäin että kuinka moni lihaa syövä lapsi koko ikänään saa maistaa tofua/soijaa jos vanhemmat pitävät sitä vain " hippimössönä" ?

Vierailija
12/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nojoo, onhan se periaatteessa epäreilua kun ei ole paljon niitä valmis vaihtoehtoja kasvissyöjä-lapsille. Ei kaikilla kasvisruokaa syövillä perheilläkään ole välttämättä aina aikaa kokkailla ja kiinnostusta kuljetella tofujaan esim. jossain reissussa vain sitä varten että ne pitää mixata siihen annokseen erikseen. Minunkin puolestani voisi olla soijat mukana ruuissa! Olisi ainakin joku vaihtoehto kiireisemmillekin perheille.

Meidän tuttavapiirissä tietty ruuat tehdään itse suurelta osin. Onhan se yleisesti kannustettavaa toimintaa, mutta olisihan se kiva jos valmisruokapuolellakin myös lihaa syöville lapsille tarjottaisiin soijavaihtoehto. Mietinkin asiaa toisinpäin että kuinka moni lihaa syövä lapsi koko ikänään saa maistaa tofua/soijaa jos vanhemmat pitävät sitä vain " hippimössönä" ?

Proteiinia saa maitotuotteistakin, jos ei ole täysin vegaani niin helppohan se on tarjota matkoillakin jotain sellaista.

Vierailija
13/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlissa ruokaa jota mainostettiin minulle kasvisruokana, mutta jossa oli erästä lihaa kuitenkin, vatsa meni ihan sekaisin.

Vierailija
14/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monet ystäväni ovat omakohtaisesta kokemuksesta sanoneet sen olevan ihan urbaanilegenda.

Vierailija
15/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kasvisruoissa mitä meillä on ollut on proteiinia enemmän kuin liharuoissa. Mulla ei nyt ollut kuin 2 purkkia kaapissa mutta ihan vertailun vuoksi:

Muksu kukkakaaligratiini: 4 g proteiinia / 100 g

Muksu kanaa ja wokvihanneksia 3,1 g / 100 g

Myös esim. kasvishernekeitossahan on enemmän protskua kuin lihaversiossa, yleensä ihmiset vaan kuvittelee että se on toisinpäin.

Vierailija
16/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme mieheni kanssa kasvissyöjiä ja niin on alusta alkaen ollut meidän 8 lasta (nyt 2-21v). Yksikään lapsista ei ole kaivannut liharuokia ja isommat aikuiset lapset ovat hyvillä mielillä kasvissyöjiä edelleen, eivätkä edes harkitse luopuvansa kasvissyönnistä. Lapset ovat muuten aina olleet terveitä ja kasvaneet ja kehittyneet hyvin. Esikoisella on jo yksi oma lapsi ja hänkin on kasvisravinnolla. Meillä tämä kasvissyönti on eettisiin ja ekologisiin syihin perustuvaa.

Vierailija:

Ymmärrän, että jos vanhemmat eivät syö, niin lapsetkaan eivät syö kun ruoka tehdään koko perheelle. Mutta miksi eivät voisi syödä esim. vieraisilla, ravintolassa tai valmisruuissa kun vanhemmat joka tapauksessa syövät " omaa" ruokaansa?

Vierailija
17/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ihminen on sekasyöjä eli syö kasvisten ja viljan lisäksi myös lihaa.

Vierailija
18/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla soija-allergia ja on ihan tarpeeksi vaikeaa etsiä isommalle sopivia valmisruokia/eineksiä helpottamaan arkea edes joskus kun soijaproteiiniä tungetaan nykyisin joka paikkaan. Teenkin pääasiassa ruoat lapsille ja koko perheelle itse, mutta kummasti sitä helpottaa kun voi reissuun pakata nuoremmalla valmisruoat mukaan, kun niissä nyt ei sitä soijapotaskaa onneksi ole...

Joku raja sentään tässäkin hörhöilyssä.

Vierailija
19/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joku raja sentään tässäkin hörhöilyssä.

Vierailija
20/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan yksittäistapauksesta lapsesi kohdalla. Sitten pitää vaan vaivautua tekemään ruuat itse...niinhän se menee jokatapauksessa allergiaperheessä! Yleistätkö nyt oman lapsesi allergian takia kasvisruuat hörhöilyksi? *huoh*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme