Kiina odotus jopa 7 vuotta
juu.. tällaista povataan jenkkisivuilla. Alkaa näyttää siltä, ettei tässä adoptiossa ole enää päätä eikä häntää. Odotusajat on veikattu kasvavan ja lapsiesityksiä tulee joka kuukausi vähemmän ja vähemmän. Meidän paperit on ollut kiinassa yli vuoden ja yli vuosi minim on edessä. Tänä vuonna paperinsa lähettäneille väh 4-6 vuoden odotusta näillä tiedoilla. Aika karmivaa. Muita yöunensa menettäneitä?
Päässä pyörii vain yksi kysymys, mitä hittoa tässä pitäisi tehdä??!!
Ja vieläkään en ymmärrä miksi Kiina ei voi antaa tiedotetta suunnitelmistaan, kun sellainen heillä kuitenkin näyttää olevan.
Tieto auttaisi ihmisiä tekemään oman elämänsä kannalta oikeita ratkaisuja. Ja vaikka lapsen etu on tärkein, on myös fakta että adoptio saattaa tuoda masennusta vanhemmille. Tämä aihe kuitenkin on suomessa vielä aika tabu. (Eihän aidosti lapsen etua ajatteleva aikuinen VOI masentua.)
Kommentit (5)
Jenkkisivuilla viittaan china adopt talk piste com sivuihin. Siellä ns. rumor queen tekee kaikenlaisia analyysejä nykyisen tiedon nojalla. Sieltä minä ainakin olen tähän mennessä saanut kaikkein luotettavinta tietoa. Suomessa meille on annettu tieto tulee aina jälkijunassa.
Eihän nämä jenkitkään tietenkään TIEDÄ sen enempää kuin muutkaan, mutta rumor queenin systeemi on aika kattava ja hänellä on verkkoja vedessä joka puolella maapalloa. Eli näillä sivuilla kerätään tietoa joka puolelta ja niiden pohjalta tehdään ARVIOITA.
Syitä Kiinan hidatuvaan tahtiin voi olla monta, mutta suurin syy taitaa olla Kiinan ulkopolitiikka. Lisäksi nykytilanteeseen vaikuttaa mahdollisesti tulevat olympialaiset jne.
Esimerkkinä hidastuvasta tilanteesta on esim se, että viimeiset kolmen kuukauden lapsiesitykset on tippunut kolmannekseen siitä mitä olivat ennen sitä. Eli ka. lapsiesityksille on 200 esitystä/kk kun se oli aiemmin 600-700 esitystä. Papereita jonossa on kiinassa yli 30 000, joten tälla matematiikalla tulos on järkyttävä.
Tietenkään ei voi tietää mitä tuleman pitää. Ties vaikka kirisivätkin yhtäkkiä ja tilanne vaihtuu, mutta meikäläisen usko alkaa mennä.
Kiinalaisten viranomaisten vierailulla Austraalissa oli sanottu, että odotusajat ovat 2-3 vuotta, jota hyvin monet pitävät erittäin positiivisena arviona.
Että näissä tunnelmissa tänään. Ihmeitä tietenkin voi toivoa, sillä eihän sitä oikeasti voi tietää..
Aika näyttää
Että 7 vuotta!
Minä taas olen viimeksi _kuullut_, että suurin tulppa olisi se, että lastenkodit eivät ehdi toimittaa lasten tietoja CCAA:lle ja että esim. olympialaiset eivät vaikuttaisi mitenkään.
voihan se olla siitäkin kiinni. Toisaalta itse en tuohon selitykseen usko. Kiinassa tällä hetkellä yhä useampi lastenkoti kuuluu systeemiin, joten aika outoa olisi että se vaikuttaisi lasten määrän vähenemiseen eikä päinvastoin..
Kiinalaiset itse on kai kertonut, ettei olympialaiset eivät vaikuta, mutta en usko siihenkään..
Joku taisi sanoakin jossain, että olympialaisten aikaan kaikki maineelle vähänkään arvelluttava putsataan pois. Hotellit ja lennot olympialaisten aikaan varataan mielummin muille kuin kiinalaislapsia hakeville länsimaalaisille. (mutta tämäkin vain arvausta, adoptio on kuitenkin aika pientä verrattuna olympia yleisöön...)
En ole tarpeeksi tarkkaan seurannut no. Kiinan tilannetta. Mainitsin aikaisemmassa ketjussa, että meillä kontaktia vaihdettiin vähän vastaavasta syystä kuin mitä Kiinan kohdalla ennustit. Me olimme siinä vaiheessa odotelleen alkuperäisellä kontaktilla vähän reilut 1,5 vuotta.
Onko siellä annettu/veikattu syitä tilanteeseen?