Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia VLCD-laihdutuksesta?

Vierailija
04.10.2008 |

Mulla on nyt tosissaan aika radikaaleihin konsteihin painoni kanssa. Painoindeksini on jo 38! Olen ollut kahdesti pidempään painonvartijoissa, ja vuoden verran karppasinkin. Monen monta kertaa olen aloittanut "elämäntaparemontin" ja yrittänyt muka syödä terveellisesti ja liikkua enemmän. Aina sama juttu: saan pari kiloa pois, paino jysähtää paikoilleen, motivaatio katoaa ja sitten etsin lohtua ruoasta, ja loppujen lopuksi painan enemmän kuin ennen laihdutusta.

Paino vaikuttaa tietenkin itsetuntoon, oma vartalo inhottaa, ja nyt jo alkaa tulla siitä jo ihan käytännön hankaluuksia... Lisäksi mulla on PCOS ja emme voi saada lapsia, ja painonpudotus voisi auttaa mahdollisuuksia. Olen päättänyt, että en edes mene uuteen IVF-hoitoon, ennen kuin saan painon normaalimpiin lukemiin.

Oon nyt ruvennut miettimään, että marssisin lääkärille juttelemaan VLCD-laihdutuksesta (very low calorie diet). Sellaisesta, jossa KAIKKI ruoka menee pannaan ja korvataan pienellä määrällä ravinnonkorviketta tms. Tuntuu nimittäin, että se mikä aiemmissa laihdutuksissa on aloittanut lipsumisen, on aina ollut se, että kotona on ruokaa, joista itse valita ateriat. En vaan saa itteäni olemaan syömättä, jos ruokaa on saatavilla! Tuntuu helpommalta se ajatus, että olisi kertakaikkinen kielto normaaliin ruokaan jonkin aikaa.

Onko kellään kokemuksia tai tietoa tällaisesta?

Pakko tehdä jotain radikaalia! Muuten on ihan kohta diabetes, verenpainetta, nivelongelmia ties mitä! Ja en ole vielä edes 30-vuotias!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen keskustelemaan kanssaan tästä dieetistä jossain vaiheessa, ja saan sieltä sitten lomakkeita lääkärille täytettäväksi.

Oon ihan innoissani :)

Vierailija
2/13 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä BMI 42 normaalioloissa ja sama urakka odottaa, kunhan saan tämän vauvani ensin synnytettyä ja sitten imetettyä. Imetysaikana on pakko olla vähän malttia matkassa, mutta into on kova.

Vinkikisi sinulle ap, Hyvinvoinnin tavaratalo myy nyt Nutrilet-tuotteita (ja kaikkea muutakin) synttäritarjouksena -15%. Ovat ainakin paljon edullisempia kuin apteekissa tai marketissa tarjouksen ansiosta!

www.hyvinvoinnin.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun UK:ssa tällä hetkellä, ja aion aloittaa laihdutuksen Lighter Life ohjelmalla: http://www.lighterlife.com/

ap

Vierailija
4/13 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin kuopuksen jälkeen ihan perinteisin menoin "syö vähemmän kuin kulutat" : lähtöpaino 91kg, lopetuspaino 60kg. Aikaa tosin meni 1.5 vuotta, mutta se aika oli kaiken vaivan arvoinen. Jokainen pystyy samaan, mutta ymmärrän, ettei jokaisen itsekuri ja psyyke ole samanlainen. Nykyään olen riippuvainen (positiivisesti!) liikunnasta!

Toivottavasti saat kokea tämän huiman hyvän olon sinäkin! :)

Vierailija
5/13 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitenkään väitä, että mun itseni olisi MAHDOTONTA laihduttaa perinteisin tavoin. Vaan että olen niin monta kertaa sitä aloittanut ja epäonnistunut, että on mennyt usko siihen, että se käytännössä multa tulee onnistumaan.

ap

Vierailija
6/13 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada taitettua ylipaino ja tukkoinen aineenvaihdunta. Itse olen lievä PCO ja olen laihdutellut normaalein kitukeinoin ja mä en ole huomannut aineenvaihduntaongelmia kuten PCO:ssa usein ymmärtääkseni on. Painoa on tippunut melkein 20kg ja alkaa olla ihan normaali. Tarkoitus pian hakeutua myös lapsettomuuslääkärille, ellei muuten tärppää luonnostaan. (esikoinen tuli nopeasti luomuna ja silloinkin paino oli suhteellisen normaali, BMI 26, nyt BMI 25)

Työkaverini laitettiin nelikymppisenä työterveydestä laihdutusryhmään tälläiselle Nutrilett-kuurille. Heitä oli siellä iso ryhmä ja tulokset aivan loistavia. Työkaverini laihtui 18kg kolmessa kuukaudessa ja sen jälkeen jatkoi normaalilla kaloridieetillä. Laihtuminen on toki hidastunut, mutta hoikistuu edelleen ja yrittää opetella uusia ruokailutottumuksia.

Vierailija
7/13 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, että kuuluu toimivan

ap

Vierailija
8/13 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtuu suht nopeaan tahtiin, mutta kuurin jälkeen on vielä iso urakka edessä: opetella uudet, terveellisemmät elintavat. Jos palaa vanhaan, painokin nousee taas uudestaan. Suosittelen varaamaan ajan ravitsemusterapeutille.

Miten psyykepuoli? Mun kokemuksen mukaan moni painonhallintapotilas hyötyisi psykoterapiasta.

Vierailija
9/13 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin ylipainon ja lapsettomuuden myötä on itsetunto ollut niin pohjamudissa, ja on tullut sosiaalisia pelkoja ja ahdistusta, niin että olen jo jonkin aikaa käynyt terapiassa. Sen myötä oikeastaan olenkin päässyt nyt taas siihen pisteeseen, että tuntuu, että kestän taas harkita käytännön muutoksia ja motivaatiota ja toivoa tulevaan.

ap

Vierailija
10/13 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä BMI jo 39 ja lapsen haluaisin, mutta olen siirtänyt jo 5 vuotta raskautta läskien takia. Paino on vain noussut tänä aikana, vaikka kaikkea on kokeiltu. En tiedä mistä johtuu mutta alkaa jotenkin masentaa kun tiputan kalorimäärät minimiin, toisaalta kamala syyllisyys jos sorrun, mutta jossain vaiheessa sorrun kuitenkin. Tehokas tapa se on jos siinä pystyy pysymään, mutta litkut alkaa muutaman päivän päästä tökkiä ja ruoka pyörii koko ajan mielessä. Uskon että pitempiaikaisen tuloksen saa kun syö oikeaa ruokaa oikean määrän ja oikeaan aikaan. Hyvän alkurykäyksen niistä voi tosin saada.

Vierailija
11/13 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meinaan saada paino pysymään alle 100 kg:n. Mulla paras dieetti oli viimeisin eli kolmas raskaus, jolloin pistoksia tarvitseva raskausdiabetes. Kai se lapsen terveys vain painoi niin paljon, että sai ruoka-asiat luistamaan. Ja se,etten piikkikammoisena halunnut enää enempää pistoskertoja päivässä. En syönyt lainkaan valkoista vehnää enkä sokeria. Esim. jogurtit jne aina keinomakeutettuja, ei mitään herkkuja edes synttäreiden/nimppareiden kunniaksi. Tarkka ruokarytmi - 6 ateriaa päivässä.

Kiloja putosi niin, että synnyttämään mennessä painoin pari kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. 15 kiloa parhaimmillaan olin kevyempi. Mutta takasipa ovat tulleet. Ei riitä aikaa ja itsekuria, kun syö vain itselleen...

On se ihmeellistä, kuinka mukamas on vaikeaa olla ilman tyhjiä kaloreita. En raskausaikanakaan tuntenut olevani mitään paitsi. Ainoastaan inhotti selitellä, miksi ei pullat maistu.

Vierailija
12/13 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että jos saisi koko huushollin tavallaan tyhjennettyä ruoasta. Lapsia kun ei kerran ole, niin jos toimisi. Mies on normaalipainoinen, ja syö pääaterian kuitenkin töissä, ja jos pitäisi sitten vaan jääkaapissa jotain täsmäruokia miehelle, mieluiten sellaisia, joita itse inhoan... Ei mitään leipää, jugurttia, puurohiutaleita, pastaa, hedelmiä (saati sitten herkkuja) koko talossa....

Vierailija
13/13 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutin noilla 12 kiloa puolessa vuodessa.Nyt ei tahdo onnistua kun sorrun syömään muutkin juomakuurin aikana, joten aloitin vesipaaston.Aion jatkaa niin kauan kun olo pysyy hyvänä,sitten taas pusseille ja vähitellen normi ruokaan,joka on minulla kalaa,marjoja ja kasviksia enimmäkseen.Juustoja myös ja päkinöitä.44 painoindeksi alle 30 tavoite

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi