Päästäisitkö 6 ja 7v sisarkset keskenään uimaan? Merenrannalle siis, paikalla on uinninvalvoja.
Kommentit (11)
enkä ekaluokkalaistakaan vielä tosiaan mihinkään merenrantaan!
Pitäisi olla itsestään selvä asia kaikille vanhemmille!
Valvojan tehtävä ei ole olla lastenvahtina.
vanhemman tai siihen tehtävään erityisesti rekrytoidun hoitajan tehtävä.
Mietin vain olen ko yli-huolehtivainen kun en isompiakaan lapsiani päästä yksin uimaan vielä. t. ap
Ja sanoisin äidille, että tuo ei ole turvallista.
Olen itse puljannut pienenä itseni pari kertaa melkein hukuksiin, kun vanhemmat päästivät ilman kunnon valvontaa uimaan.
ja lapset rauhallista tyyppiä, voisin jättää rantaan hetkeksi kahdestaan (jos siis uinninvalvoja lähellä)
En päästäis enkä jättäs. Valvojat joutuvat pitämään silmällä koko rantaa eikä niillä ole aikaa lasten perään katsella, lapset kun ovat liukkaita liikkeissään. Vaikka ois matala ranta niin silti se on vesialue johon ei ilman valvontaa.
ja uinninvalvoja voi juuri silloin olla auttamassa jotakuta toista.
Vastuutonta olettaa, että uinninvalvoja tai joku muu kyllä sitten auttaa, jos on tarvis.
Vierailija:
ja lapset rauhallista tyyppiä, voisin jättää rantaan hetkeksi kahdestaan (jos siis uinninvalvoja lähellä)
tosin siellä ei ole sitä valvojaa, mutta vaikka olisi niin en päästäisi. Lapsi osaa toki uida, mutta on niitä uimataitoisiakin lapsia hukkunut kun jotain sattuu, ottavat sukellusklpailuja tms eli vahdin vielä ainakin seuraavat kaksi vuotta, ellen pidempäänkin.
Puhu ihmeessä ystväsi kanssa asiata, että eikö hän näe tässä vaaraa. Vasta jos tosiaan mistään välittämättä jatkaa toimintaan, niin harkitse vakavasti sitä lastensuojeluilmoitusta, koska lasten hyvinvoinnista ei ole huolehdittu.
Asutaan tuollaisen rannan vieressä, mutta meillä kyllä raja menee jossakin 8 vuodessa.