Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

400 vähemmän palkkaa kuin pyysin - ottaisinko silti paikan vastaan?

Vierailija
06.06.2007 |

Eli uusi työpaikka ja palkkaa saisinkin 400 vähemmän kun haastatteluissa olen pyytänyt. Nielenkö tappiot ja otan paikan vastaan vai jätänkö?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että jos naisten keskipalkka on 2500, pitäisi vaan olla onnellinen jos saa enemmän. Tai jos joku muu tienaa vähemmän. Höh. Naiset VAATIKAA enemmän.

Ongelmani on, että suhteutin palkkatoiveeni kokemukseen ja opintoihin (mm. 2 korkeakoulututkintoa äitiysloman aikana), sekä palkkataulukkoon. Siksi 400e vähemmän per kk tuntuu pieneltä.

Ja päätin, että sanon että joko pyytämäni palkka tai ei mitään. Raportoin myöhemmin miten kävi :)

Vierailija
2/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hassua, että jos naisten keskipalkka on 2500, pitäisi vaan olla onnellinen jos saa enemmän. Tai jos joku muu tienaa vähemmän. Höh. Naiset VAATIKAA enemmän.

Ongelmani on, että suhteutin palkkatoiveeni kokemukseen ja opintoihin (mm. 2 korkeakoulututkintoa äitiysloman aikana), sekä palkkataulukkoon. Siksi 400e vähemmän per kk tuntuu pieneltä.

Ja päätin, että sanon että joko pyytämäni palkka tai ei mitään. Raportoin myöhemmin miten kävi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM ja MBA HKKK:sta. Kelpaako nyt?

Vierailija
4/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

KTM ja MBA HKKK:sta. Kelpaako nyt?

Vierailija
5/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin monen kotonaolovuoden jälkeen osaat asioita korkeintaan teoriassa ja koulupohjalta. Ja tuo palkkahan on erinomainen -myös akateemiselle..Mietipä sitä palkkaeroa verojen jälkeen. Vaikka saisit sen 400e enemmän kuin nyt tarjoavat, niin ei se kauhean paljon enemmän olisi verojen jälkeen.

Vierailija
6/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin " 3900 euroa tai unohtakaa koko juttu" . Yrittäisin joko neuvotella palkan vaikka 3700 euroon tai ainakin pyytäisin, että palkkaa tarkistetaan esim. puolen vuoden päästä.

Vaatia saa ja pitääkin, mutta liiallisella ahneudella saattaa olla p-kainen loppu. Tietysti jos ap:lla on OK vakiduuni johon palata (tai varmuus siitä, että toiveita vastaava palkkaus järjestyy jostain muualta), sitten on kai varaa sanella ehtoja työnantajalle.

Pelkkä raha ei ratkaise, vaan pitää huomioida toimenkuva, etenemismahdollisuudet, luontaisedut jne.

Vierailija
7/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse kustantanut HKKK:n MBA:n?

Miksi teit KTM:n tutkinnon päälle ilman työkokemuksen hankkimista MBA:n? Kuulostaa himpun oudolta...

Millä alall duunisi on? Pankissa, vakuutusyhtiössä, teollisuudessa, kaupan alalla vai jossain muualla?

Vierailija
8/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi, miten jollain voi tosiaan olla vara valita. Lucky you!

Vierailija
9/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse kustantanut HKKK:n MBA:n? Kyllä.

Miksi teit KTM:n tutkinnon päälle ilman työkokemuksen hankkimista MBA:n? Kuulostaa himpun oudolta...

Olin jo aloittanut tutkintoa töiden ohessa, nyt vaan tein sen loppuun ennen tutkintouudistusta. Eli on työkokemusta.

Vierailija
10/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos ap:lla on OK vakiduuni johon palata (tai varmuus siitä, että toiveita vastaava palkkaus järjestyy jostain muualta), sitten on kai varaa sanella ehtoja työnantajalle.

On vakipaikka odottamassa. Lisäksi olen hoitovapaan aikana tehnyt keikkoja freelancerina, siinä on vain vähän työtä ja hyvin rahaa. Eli kolme työtä joista voin valita: vanha, tämä uusi (joka uran kannalta paras) tai tuo osa-aikajuttu (joka rahan kannalta paras).

Vierailija
11/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ihan hirveästi merkitystä loppuen lopuksi. Mutta AP ymmärrän pointtisi. Minua odottaisi nuorimman täytettyä 3 vuotta oma vakituinen työpaikkani 3800¿/kk. Mutta silti ei kiinnosta pätkääkään. Pidän tärkeämpänä tällä hetkellä sitä että olen vastaanottamassa lapsiani kun he tulevat koulusta ja auttamassa läksyissä, tekemässä välipaloja tms. Raha ei toden totta tee onnelliseksi, vaan aivan muut elämän arvot!

Vierailija
12/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun neuvotte äitiyslomalta/hoitovapaalta palaajaa myymään oma osaamisensa oman alansa keskiarvoa halvemmalla!

AP: Pyydä vaan rohkeasti - niin muutkin tekee! Sinuna mä arvostaisin tekemiäni tutkintoja koko vaivan edestä. Äläkä luota epämääräisiin lupauksiin, että sitä palkkaa piakkoin tarkistetaan ylöspäin (nimim. edelleen ottaa päähän..).

Vierailija
13/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silloin jos rahalla on niin paljon merkitystä, niin kannattaa hakeutua kaupan tai tekniikan alalle. Eikö?

Vierailija
14/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen akateeminen ja työkokemustakin vaikka kuinka monta vuotta. Silti palkka (bruttona) 2500 e/kk työstä, jossa tarvitaan asiantuntemusta ja otetaan paljon vastuuta. Jos saisin 3500 e / kk, kiljuisin riemusta. En oikein ymmärrä, että joku saa (tai ainakin haluaa) 4000 e. Minulla on kai sitten ihan väärä ala.

Vierailija
15/32 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka laskennassa on tietääkseni otettu mukaan myös muut lapsia hoitamassa käyneet.

" Jos 5 v tai enemmän ollut kotona, niin eihän kukaan saa heti mitä olisi saanut jos koko ajan olisi ollut työelämässä mukana."

Vierailija
16/32 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies (nuori) valmistui samasta putiikista (HKKK) ja sai heti alkupalkaksi 4700e. Eli et varmana hyväksy sitä 3500e!!!!

Vierailija
17/32 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 4300 ja vähän pettynyt

Vierailija
18/32 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 45

Vierailija
19/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas toive oli 4000 euroa ja saat " vain" 3600e niin olisin erittäin tyytyväinen siihen mitä saa...

Vierailija
20/32 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaapa kysymyksiin:

Onko firma vakaa?

Minkälaiset uranäkymät sulla on siellä?

Tykkäisitkö töistäsi?

Paljonko saisit ja mistä työstä?

Minkälainen olisi työmatkasi?

Minkälainen olisi työaikasi?

Mitä sinä nyt teet eli mistä olisit sinne vaihtamassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi