Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa aitia ulkomailla: 4-vuotiaana alkanut housuun pissaaminen

06.06.2007 |

(Varoitus: skandinaavikirjaimet puuttuvat)

Moi,

Muutimme 10 kk sitten ulkomaille ja silloin 3v10kk ikainen tyttomme aloitti taalla paivakodissa. Han osasi kielta jo ennestaan eli kieliongelmaa ei ole ollut.

Ajattelimme hanen reagoivan uuteen tilanteeseen kun joka paiva tuli pissat housuun seka kotona etta koulussa. Kehitysta tapahtui sen verran etta sen sijaan etta housut olivat litimarat pissaa tuli n. 4-5 kertaa paivassa pari lusikallista kerrallaan, juuri sen verran etta paalihousut pysyivat kuivina mutta pikkarit piti vaihtaa. Yolla pissa tuli sankyyn n. 2 kertaa viikossa. Soitin neuvolaan ja he kaskivat olla karsivallisia ja etta vaippaa ei saa laittaa. Lapsemme oppi taysin kuivaksi vahan reilu 2 vuotiaana.

Tama on nyt jatkunut 10 KUUKAUDEN ajan ja mulla alkaa olla mitta todella taynna. Yritan olla hermostumatta mutta totuus on etten vaan aina jaksa.

Me ollaan kokeiltu kaikkea mahdollista motivointia: Kerataan kukkatarroja aina kun housut on kuivat, ollaan iloisia kun han ilmoittaa itse menevansa vessaan, jne. Myos kiristysta on koitettu: Karkkipaiva peruutetaan jos housut kastuu, jne. Mutta mikaan ei tunnu toimivan.

Voiko tama viela olla reagointia uuteen tilanteeseen? Lapsi ei kuitenkaan usein ikavoi Suomea ja kavereita siella.

MITA TEHDA?????

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ottamaan virtsanäyte jne... Tutkituttaisin, kun ei tuo ihan normaalilta kuulosta. Tarkistuta myös sokeriarvot sun muut. (Juoko tavallista enemmän?) Onko tarhassa sama juttu, vai onnistuuko siellä pysyä kuivana? Muistutatko tasaisin väliajoin käydä vessassa?

Älä kiristä ja rankaise. Lapsi ei todennäköisesti mahda asialle mitään. Harmittaa häntä varmasti yhtä paljon. Mun tytöllä tuli tuollanen vaihe myös 4v ja oli just tuollasia lorahdusvahinkoja jatkuvasti muutaman viikon ajan ja sitten se meni ohi. Kyseessä oli vaan se, että oli niin innoissaan leikkiessään, että huomasi hädän vasta viime tingassa... Mutta tosiaan se meni itsestään ohi aika nopeasti. Satunnaisesti se on normaalia, että joskus on liian kiire ja lorahtaa pienellä lapsella, mutta jos noin kauan on jatkunut niin voi olla jotain vikaakin. Siksi on tärkeetä tutkia kunnolla.

Vierailija
2/2 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitten ettei vaan muista käydä ajoissa, kun on paljon touhuttavaa?

Kehoitatko lasta säännöllisesti käymään pissillä?

Itse muistutan vielä viisivuotiastakin aina ennen ulosmenoa käymään vessassa. Samoin saatan illalla passittaa vessaan, vaikkei lapsi itse olekaan sitä mieltä että olisi hätä. Jos on kuitenkin juonut illalla paljon niin tiedän että sänky kastuu muutoin yöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla