Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä helvetin takia te lavertelette niihin työhakemuksiinne

Vierailija
05.06.2007 |

lapsien lukumäärästä yhtään mitään. Ei se kuulu työnantajalle paskaakaan. Mun ei tulisi mieleenikään mainita mitään lapsista - miksi ihmeesä, sehän on silkkaa typeryyttä. Cv:hen voi laittaa asiallisesti " hoitovapaalla v se ja se" , jos muuten tulisi kumma aukko. Typerän kuvan annatte itsestänne tilittämällä perhekuviostanne. Pysykää asiassa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat saimme vakituisen työpaikan.

Vierailija
2/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin saa töitä, neuvolasta varsinkin, jos omia lapsia on. Sehän lasketaan käytännössä työkokemukseksi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansioluetteloissa on tieto, että olen naimisissa ja minulla on kaksi lasta. Toimii.

Vierailija
4/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtäkään järkevää syytä lässyttää perheestänne työhakemuksessa. Antaa todellakin vain kuvan ihmisestä, joka on viettänyt todella monta vuotta liikaa kotona suoriutuakseen enää työtehtävistä.

Vierailija
5/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eipä ole mun kohdalla ainakaan pelkoa, että jäisin heti äitiyslomalle. rehellisyys maan perii. kun nää asiat tuppaa kuitenkin tulemaan esille....

Vierailija
6/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

typeränä hakijaa, joka alkaa minulle jotain lupailemaan ja avautumaan lapsenteostaan. Täysin naurettavaa.

Vierailija
7/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välttämättä haluaa avautua lisääntymättömyyssuunnitelmistaan, on se sitten fiksumpaa tehdä haastattelussa. Sielläkään ei tietenkään ole pakko puhua moisesta aiheesta. Ei kai siitä edes saisi kysyä, mutta on minulta silti pari kertaa kysytty ja olen todennut, että ei ole lisää lapsia edes haaveissa, sillä ei todellakaan ole.

Vierailija
8/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan palkkaa ihmistä, josta jää vaikutelma, että salaa jotain (mulle ihan sama salaako vai ei oikeasti). Enkä koskaan palkkaa ihmistä, jolla on omituiset tai liian kovat arvot. Ei sovi ryhmääni enkä tiedä jaksaisinko edes sellaista.

Vierailija
9/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö työnhakijan avautua sulle heti perhe-elämästään, sairauksistaan ja lapsuutensa traumoista? Oletkohan ihan työsi tasalla. Taidat olla sairaan utelias ihminen.

Vierailija
10/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikkahakemuksessa tulee esitellä omia vahvuuksiaan työntekijänä ja

sitä miksi on PARAS hakijoista:)

- perheasiat EI kuulu sinne

Vierailija
11/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut negatiiviset seikat kuten yksinhuoltajuus. Ja vain siksi että en varmasti saisi sitä duunia:)

Vierailija
12/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(sähköisissä hakemuksissa) että vapaa-aikana touhuan tyttäreni kanssa. Jos tämä tekee minusta typerän työnantajan silmissä, niin sitten tekee. Lapseni on kuitenkin suuri osa elämääni ja jos kerron muuten harrastuksistani tms. niin miksen mainitsisi olevani äiti.

Minnekään ansioluetteloon en sen sijaan lapsistani merkintää laittaisi..

Vierailija
13/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja halusin ehdottomasti pistää lasten syntymävuodet ansioluetteloon, jotta työnantaja tietää palkkaavansa kahden pienen lapsen äitiä. Kokemusta on työpaikasta, jossa ihmiset eivät ehdi urakiireiltään lisääntyä ja sellaiseen en toistamiseen halunnut. Sain toki paikan.

Vierailija
14/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kun mainitsi että hakemukseen tulee laittaa vahvuudet, niin sehän on ihan tutkittu juttu että äidit ovat monessa tehtävässä lapsettomia parempia. Varsinkin jos lapsia on enemmän kuin yksi. Itsekin voin sanoa että olen parempi työntekijä lasten jälkeen.

Ja jos kerran työnanatajaa ei kiinnosta niin miksi minulta ainakin on aina haastattelussa sitä kysytty?

Meillä töissä ainakin " ammatti-ihmiset" henkilöstöpuolella sanoo että sillä on paljonkin merkitystä onko hakija sinkku, naimisissa ja onko lapsia.

Vierailija
15/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajakin tietää paremmin, minkälaista ihmistä on haastattelemassa, jos on selvillä suunnilleen minkälaisessa elämäntilanteessa ihminen elää.

Vierailija
16/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä silti kannata hakemukseen alkaa rustailemaan. Cv:ssä voi olla lyhyt maininta tyyliin naimisissa, 2 lasta ja that' s it. Haastattelussa sitten yleensä aina jutellaan myös hakijan taustoista tarkemmin ja silloin kyllä itse ainakin kysyn aina perhetilanteesta - oli hakija sitten mies tai nainen. Kyllä mulla tökkii jos jonkun hakijan hakemuksesta on yksi kappale omistettu perhesuhteista kertomiseen. Tulee vain selittelyn maku tuosta ja harvemmin kerrottu tieto on _olennaista_ haetun paikan kannalta. Sekin kertoo jo sitten hakijasta jotain...

Vierailija
17/17 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä CV:ssä on hyvä olla mainuttu perhesuhteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi