Minkä helvetin takia te lavertelette niihin työhakemuksiinne
lapsien lukumäärästä yhtään mitään. Ei se kuulu työnantajalle paskaakaan. Mun ei tulisi mieleenikään mainita mitään lapsista - miksi ihmeesä, sehän on silkkaa typeryyttä. Cv:hen voi laittaa asiallisesti " hoitovapaalla v se ja se" , jos muuten tulisi kumma aukko. Typerän kuvan annatte itsestänne tilittämällä perhekuviostanne. Pysykää asiassa.
Kommentit (17)
paremmin saa töitä, neuvolasta varsinkin, jos omia lapsia on. Sehän lasketaan käytännössä työkokemukseksi:)
Ansioluetteloissa on tieto, että olen naimisissa ja minulla on kaksi lasta. Toimii.
yhtäkään järkevää syytä lässyttää perheestänne työhakemuksessa. Antaa todellakin vain kuvan ihmisestä, joka on viettänyt todella monta vuotta liikaa kotona suoriutuakseen enää työtehtävistä.
eli eipä ole mun kohdalla ainakaan pelkoa, että jäisin heti äitiyslomalle. rehellisyys maan perii. kun nää asiat tuppaa kuitenkin tulemaan esille....
typeränä hakijaa, joka alkaa minulle jotain lupailemaan ja avautumaan lapsenteostaan. Täysin naurettavaa.
Jos välttämättä haluaa avautua lisääntymättömyyssuunnitelmistaan, on se sitten fiksumpaa tehdä haastattelussa. Sielläkään ei tietenkään ole pakko puhua moisesta aiheesta. Ei kai siitä edes saisi kysyä, mutta on minulta silti pari kertaa kysytty ja olen todennut, että ei ole lisää lapsia edes haaveissa, sillä ei todellakaan ole.
En koskaan palkkaa ihmistä, josta jää vaikutelma, että salaa jotain (mulle ihan sama salaako vai ei oikeasti). Enkä koskaan palkkaa ihmistä, jolla on omituiset tai liian kovat arvot. Ei sovi ryhmääni enkä tiedä jaksaisinko edes sellaista.
Pitäisikö työnhakijan avautua sulle heti perhe-elämästään, sairauksistaan ja lapsuutensa traumoista? Oletkohan ihan työsi tasalla. Taidat olla sairaan utelias ihminen.
työpaikkahakemuksessa tulee esitellä omia vahvuuksiaan työntekijänä ja
sitä miksi on PARAS hakijoista:)
- perheasiat EI kuulu sinne
muut negatiiviset seikat kuten yksinhuoltajuus. Ja vain siksi että en varmasti saisi sitä duunia:)
(sähköisissä hakemuksissa) että vapaa-aikana touhuan tyttäreni kanssa. Jos tämä tekee minusta typerän työnantajan silmissä, niin sitten tekee. Lapseni on kuitenkin suuri osa elämääni ja jos kerron muuten harrastuksistani tms. niin miksen mainitsisi olevani äiti.
Minnekään ansioluetteloon en sen sijaan lapsistani merkintää laittaisi..
ja halusin ehdottomasti pistää lasten syntymävuodet ansioluetteloon, jotta työnantaja tietää palkkaavansa kahden pienen lapsen äitiä. Kokemusta on työpaikasta, jossa ihmiset eivät ehdi urakiireiltään lisääntyä ja sellaiseen en toistamiseen halunnut. Sain toki paikan.
Joku kun mainitsi että hakemukseen tulee laittaa vahvuudet, niin sehän on ihan tutkittu juttu että äidit ovat monessa tehtävässä lapsettomia parempia. Varsinkin jos lapsia on enemmän kuin yksi. Itsekin voin sanoa että olen parempi työntekijä lasten jälkeen.
Ja jos kerran työnanatajaa ei kiinnosta niin miksi minulta ainakin on aina haastattelussa sitä kysytty?
Meillä töissä ainakin " ammatti-ihmiset" henkilöstöpuolella sanoo että sillä on paljonkin merkitystä onko hakija sinkku, naimisissa ja onko lapsia.
Työnantajakin tietää paremmin, minkälaista ihmistä on haastattelemassa, jos on selvillä suunnilleen minkälaisessa elämäntilanteessa ihminen elää.
ei niitä silti kannata hakemukseen alkaa rustailemaan. Cv:ssä voi olla lyhyt maininta tyyliin naimisissa, 2 lasta ja that' s it. Haastattelussa sitten yleensä aina jutellaan myös hakijan taustoista tarkemmin ja silloin kyllä itse ainakin kysyn aina perhetilanteesta - oli hakija sitten mies tai nainen. Kyllä mulla tökkii jos jonkun hakijan hakemuksesta on yksi kappale omistettu perhesuhteista kertomiseen. Tulee vain selittelyn maku tuosta ja harvemmin kerrottu tieto on _olennaista_ haetun paikan kannalta. Sekin kertoo jo sitten hakijasta jotain...
mutta kyllä CV:ssä on hyvä olla mainuttu perhesuhteet.
molemmat saimme vakituisen työpaikan.