Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80luvun lapset! Muistatteko kun kävitte lupalapun kanssa ostamassa vanhemmille tupakkaa :D

Vierailija
08.06.2026 |

Pikkusisar saattoi olla vaunuissa mukana,

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan :)

Vierailija
2/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, vai oliko jo 70-luvulla tuo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka deekuja vanhempia teillä on ollut, jos eivät ole itse kyenneet röökejään hakemaan?

Vierailija
4/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun lähikauppias tunsi kaikki naamalta. Hain usein lapsena kaupasta ruokaa ilman rahaa, kauppias piti kirjaa, lasku tuli joskus perässä.

80-luvulla.

Vierailija
5/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, vai oliko jo 70-luvulla tuo?

Ite olen syntynyt kasarin alussa ja vielä ysärillä tätä tehtiin. Äitin allekirjoitus kauppalistassa, lähikaupasta ostokset tupakoineen piikkiin.

Vierailija
6/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 luvilla joo. Hakusiksi merkkareits

Vierailija
7/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka deekuja vanhempia teillä on ollut, jos eivät ole itse kyenneet röökejään hakemaan?

Tavallisia työssäkäyviä vanhempia. Ajat vain olivat toisenlaiset.

Vierailija
8/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vanhempani polttaneet tupakkaa. Mutta ruokaa sai ostettua "tilille" ja maksettiin kerran kuussa pois.

Vierailija
9/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli perhepäivähoitaja ja me lapset kaupan vieressä koulussa ja tuotiin välillä pikkuostokset koulun jälkeen tai fillaroitiin hakemaan. Tupakat samalla.

Vierailija
10/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei. Sai ostaa ihan lasten juttuja.

Vierailija
11/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan mutta ei meillä mitään  lupia tarvittu mukaan,sanoi vaan kassalla että " Hännisen Alman tilille" niin siihen sai ostaa niin maidot kuin röökitkin. Tosin kerran kun ostin Heppahullu-lehden niin kysyttiin,onko äidin lupa,

Vierailija
12/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhemmille vaan meille itselle. Kaveri kirjoitti lapun. 😄

Vierailija
13/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa muistella että kerran kun ostin päärynöitä niin alkoi tiukkaaminen että pyydettiinkö niitä kotoa varmasti mutta tupakkatoppa myytiin silmää räpäyttämättä alakoululaiselle :D

Vierailija
14/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Isä kuoli keuhkosyöpään ja äidillä oli keuhkoahtaumatauti. Enää ei naurata.

Vierailija
15/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kävin alle kouluikäisenä ostamassa isälleni piipputupakkaa. Isä sanoi mitä mun pitää sanoa kassalla ja sanoin sitten niin ymmärtämättä asiasta yhtään mitään ja sain piipputupakkapussin ja niitä nuoltavia tupakkapapereita. Mikä niiden nimi oli? En muista enää. 

Vierailija
16/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ostanut koskaan vanhemmille tupakkaa. Eivät polttaneet. En myöskään itse ole edes koskaan tupakkaa maistanut.

Vierailija
17/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikaupan täti kyseenalaisti että pitikö hiivaa tosiaan olla puoli kiloa ja sokeria kuusi kiloa.  

Mutta silloin olikin isin vuoro leipoa. 

Vierailija
18/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun kävin alle kouluikäisenä ostamassa isälleni piipputupakkaa. Isä sanoi mitä mun pitää sanoa kassalla ja sanoin sitten niin ymmärtämättä asiasta yhtään mitään ja sain piipputupakkapussin ja niitä nuoltavia tupakkapapereita. Mikä niiden nimi oli? En muista enää. 

Rizloja?

Vierailija
19/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikka vanhempani polttivat niin he eivät koskaan lähettäneet minua ostamaan tupakkaa.

Vierailija
20/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rizloja?

Oranssi pieni paketti. En muista enää nimeä. Jotain siinä päällä luki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme