80luvun lapset! Muistatteko kun kävitte lupalapun kanssa ostamassa vanhemmille tupakkaa :D
Kommentit (36)
Kuinka deekuja vanhempia teillä on ollut, jos eivät ole itse kyenneet röökejään hakemaan?
Muistan kun lähikauppias tunsi kaikki naamalta. Hain usein lapsena kaupasta ruokaa ilman rahaa, kauppias piti kirjaa, lasku tuli joskus perässä.
80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Juu, vai oliko jo 70-luvulla tuo?
Ite olen syntynyt kasarin alussa ja vielä ysärillä tätä tehtiin. Äitin allekirjoitus kauppalistassa, lähikaupasta ostokset tupakoineen piikkiin.
70 luvilla joo. Hakusiksi merkkareits
Vierailija kirjoitti:
Kuinka deekuja vanhempia teillä on ollut, jos eivät ole itse kyenneet röökejään hakemaan?
Tavallisia työssäkäyviä vanhempia. Ajat vain olivat toisenlaiset.
Eivät vanhempani polttaneet tupakkaa. Mutta ruokaa sai ostettua "tilille" ja maksettiin kerran kuussa pois.
Vierailija kirjoitti:
Oli perhepäivähoitaja ja me lapset kaupan vieressä koulussa ja tuotiin välillä pikkuostokset koulun jälkeen tai fillaroitiin hakemaan. Tupakat samalla.
Meillä ei. Sai ostaa ihan lasten juttuja.
Muistan mutta ei meillä mitään lupia tarvittu mukaan,sanoi vaan kassalla että " Hännisen Alman tilille" niin siihen sai ostaa niin maidot kuin röökitkin. Tosin kerran kun ostin Heppahullu-lehden niin kysyttiin,onko äidin lupa,
Ei vanhemmille vaan meille itselle. Kaveri kirjoitti lapun. 😄
Naurattaa muistella että kerran kun ostin päärynöitä niin alkoi tiukkaaminen että pyydettiinkö niitä kotoa varmasti mutta tupakkatoppa myytiin silmää räpäyttämättä alakoululaiselle :D
Muistan. Isä kuoli keuhkosyöpään ja äidillä oli keuhkoahtaumatauti. Enää ei naurata.
Muistan kun kävin alle kouluikäisenä ostamassa isälleni piipputupakkaa. Isä sanoi mitä mun pitää sanoa kassalla ja sanoin sitten niin ymmärtämättä asiasta yhtään mitään ja sain piipputupakkapussin ja niitä nuoltavia tupakkapapereita. Mikä niiden nimi oli? En muista enää.
Enpä ole ostanut koskaan vanhemmille tupakkaa. Eivät polttaneet. En myöskään itse ole edes koskaan tupakkaa maistanut.
Meidän lähikaupan täti kyseenalaisti että pitikö hiivaa tosiaan olla puoli kiloa ja sokeria kuusi kiloa.
Mutta silloin olikin isin vuoro leipoa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun kävin alle kouluikäisenä ostamassa isälleni piipputupakkaa. Isä sanoi mitä mun pitää sanoa kassalla ja sanoin sitten niin ymmärtämättä asiasta yhtään mitään ja sain piipputupakkapussin ja niitä nuoltavia tupakkapapereita. Mikä niiden nimi oli? En muista enää.
Rizloja?
En, vaikka vanhempani polttivat niin he eivät koskaan lähettäneet minua ostamaan tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rizloja?
Oranssi pieni paketti. En muista enää nimeä. Jotain siinä päällä luki.
Muistan :)