peik, pessi, veerus, kaius vai matjus?
eli mikä teistä on näistä paras?
sisaruksia ei ole ja sukunimi perus luontoaiheinen,alkaa a:lla.
jos viitsitte, niin voitte laittaa että mitä mielikuvia nimet teissä herättää.
kiittää,
tralla
Kommentit (12)
sukunimi perus luontoaiheinen,alkaa a:lla.
Peik * pirteä ja ' norjalaisenoloinen' ;o) Tulee myös peikko ja ratsastaja Peik Andersin mieleen. Positiiviset mielikuvat siis. Miehekäs nimi.
Pessi * peikon nimi, Pessi ja Illusia. Lempinimenoloinen minun makuuni. Pessi-pässi?
Veerus * ensireaktio: " Onko tämä pojan nimi?" On näköjään, vrk:ssa 21 kaimaa. Mun mielestä tää on silti kuin Veera, Veerus, Veeruska. Toiseksi tai kolmanneksi nimeksi käy kyllä, mutten laittaisi ekaksi kun ei sukupuoli (ainakaan mulle) selvä.
Kaius * kiva nimi, keisarillinen, mutta K:llä kirjoitettuna kivasti suomalaisen näköinen. A-alkuisen sukunimen kanssa vaan tulee aika monta vokaalia peräkkäin... Kaius Aarnio, Kaius Ampiainen, hmm..
Matjus * en tunne tätäkään nimeä, ja onkin harvinainen. Mulla tulee Matjes-silli ja sana nahjus mieleen :-/ Marius olis paljon miehekkäämpi mun makuun.
Parhaimmuusjärjestyksessä siis:
1. Peik
2. Kaius
3. Pessi tai jos sallitaan uusi ehdotus Marius
Muista en niinkään pidä. Kaius menettelee, mutta Veerus ja Matjus ovat jotenkin keksityn oloisia.
peik, pessi, veerus, kaius vai matjus?
* veerus - tyttö pojannimien keskellä, oli ensimmäinen reaktioni,
sukupuolen epäselvyys miinusta
* peik, pessi - peikkonimiä, en oikein tykkää
* kaius - komea nimi, suosikkini
* matjus - tämäkin on kiva nimi, tuore, arvaa pojaksi
Peik = peikko, jotkut pitävät kivana mielleyhtymänä, minä en...
Pessi = pessaari tai pässi... Tässäkin peikkoviittaus haittaa.
Veerus = minustakin hieman naisellinen, Veera tulee mieleen
Kaius = tämä on komea eikä tule hassuja mielikuvia
Matjus = matjes-silli, tämä kuitenkin kakkosena Kaiuksen jälkeen.
Anteeksi että olen niin suorapuheinen, mutta halusin olla rehellinen. Kaius on minusta varsinainen löytö, tosi kiva ja komea nimi! Samanhenkisiä ovat minusta Klaus ja Kaspian.
Minusta Peik kuulostaa reippaalta ja kivalta nimeltä. Siitä tulee norjalainen mielikuva, mutta silti se sopii suomalaiseen suuhun. Nimessä on mukavat äänteet.
Veeruksesta tulee mieleen tytön nimet Veera ja Veeruska, mutta samaa tyyliä vois olla Petrus..se ois ihana!
Erittäin komea nimi ja ehdottomasti suosikkini näistä. Peesailen Peikin ja Pessinkin osalta: mukavan peikkomaisia. Matjus on mukavan veikeä, Veerus tuo minunkin mieleeni Veeran (tai lähinnä Veeruskan).
Pessi on aika tarunomainen nimi , jollain lailla aika " vaativa" , mutta ei huono nimi sekään.. Ja Veerus on minulle uusi tuttavuus ja kuten muutamalla muullakin niin minullekin tulee siitä lähinnä Veeran lempinimi mieleen. Onko nimi Verne teille tuttu nimi? Se on minusta itsestäni tosi kiva.
1.Kaius
muut vaikeita
2. jos tietäis sukunimen niin... helpompi mut joko Peik tai Pessi
3. Matjus, tän vois toisaalta nostaa kenties ylemmäksikin vaikka ohi Peikin ja Pessin...
4. hännänhuippuna Veerus, minullekin tulee mieleen Veeruska tms.
ja Matjuksesta matjes-silli - muutenkin se on vähän teennäisen oloinen.
Kaius paras.
Pessi ja Peik ok. Peik tosin vähän vieras Suomessa
tosi ilahduttavaa, että näin moni vaivautui puhtimaan kanssani tätä pulmaa, joka oikeasti tuntuu ihan mahdottomalta ratkaista...
näyttää siltä että mielipiteet nimistä on aika yuhteneväisiä - Kaius ja Peik saaneet eniten kannatusta ja juuri ne ovat meilläkin olleet eniten mietinnässä. Miehen mielestä Kaius vain on liian lähellä Kaita, joka löytyy lähisuvusta, mutta minusta kyseessä on ihan toinen nimi. Itseäni taas arveluttaa Peikin taivutus. " Tunnetteko Peikiä" , vai " tunnetteko Peikkiä" jne. toisaalta se on ihan ratkaistavissa oleva asia..
näyttää siltä että ainakaan Veerusta pojasta ei tule - sen verran yksimielisiä olitte sen feminiinisyydestä. ( mikä toisaalta yllätti, koska minusta se eiole lainakaan naisellinen, -us päätehän on maskuliini! mutta jos se siis noin monille tuntuu tytön nimeltä niin luultavasti paras unohtaa)
pessistä tykkään itse tosi plajon mutta mies suhtautuu suurella varauksella. toisena nimenä suostuisi varmaan...
ja matjus tulee siitä että suvussa kulkee matias, mutta en haluais ihan sitä samaa kun kaikki serkutn ja sedät on jo matiaksia... muuten se ei ole niin tärkeä kuin nuo muut.
kiitos myös uusista ehdotuksista! tosiaan - niitäkin saa laittaa.
marius - ei nappaa
klaus - tunnen yhden ärsyttävän, muuten ok
kaspian - miehen pelikaverin lapsi
petrus - ihan ok, muttei kuitenkaan tarpeeksi
verne - hauskaa että ehdotettiin koska on minusta myös ihana ja olisi varmasti mietinnässä jos kaverilla ei olisi jo pikkuista verne-poikaa :)
unohtuikohan nyt joku..?
no mutta kiitos vielä kaikille, ja jos tulee jotain hyvää saman tyyppistä mieleen niin pistäkää tulemaan!
T. tralla ja maha
Peik ja Pessi ovat ihanan peikkomaisia nimiä :) Pessistä tulee äänneasun puolesta mieleen myös pässi.
Veerus on semmoinen nimi, että luulisin kyllä tytöksi, esim. Veeran lempinimeksi (Veeruska). Tulee mieleen myös viirus eli virus mummoni lausumana :)
Kaius on komea, mutta ehkä liiankin " kaikuva" nimi. Kaiuksen, Kaiukselle.. on jo aika k-voittoinen... Mutta hyvä nimi kuitenkin :)
Matjus ihan ok, ei sen kummempia mielikuvia tule heti mieleen. Äännettäessä voisi sekoittua Matiakseen jos kuuluvuus huono.