Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan joutunut huoraamaan tiukan paikan tullen?

Vierailija
05.06.2007 |

Meillä on tosi tiukkaa välillä ja ahistaa. Itsellä ei ole mitään koulutusta ja mahiksia päästä töihin. Koulutudistuksetkin hukkuneet jonnekin..siis peruskoulutodistus ja pari muuta joistain puolen vuoden kouluista joista ei valmistunut miksikään. Kai niitä työnhaussa aina kysytään?

En ole ollut mikään hyvä koulussa koskaan ja ollut keskittymis- ja oppimisongelmia. Olen nuori ja nätti vielä joten peppuni kelpaisi monelle...en muutakaan keksi. :/ Auttakaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotinen, nykyään terveydenhuolto oppilaitoksesta valmistuvat kosmetologit joutuvat todellakin lukemaan, mm. tenttimään anatomian ja fysiologian (myös latinalaiset nimet). Ei ole helppo koulu, jos joku niin kuvittelee, kaikista ei myöskään ole kosmetologin työhön, tarvitsee hyvää sosiaalista taitoa, pitää pystyä koskettamaan ihmistä fyyfisesti.

ei ehkä paras mahdollinen jos sosiaakiset tilanteet ahdistaa.

(meni asian vierestä, pakko oli oikasita, sori:)

Vierailija
22/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit jokaiseen työehdotukseen selityksiä, miksi se ei onnistu, et pysty, et osaa, et jaksa... Minusta sinun kannattaisi opetella ajattelemaan uudella tavalla ja hoidattaa itsetuntosi kuntoon vaikkapa terapiassa. Ihminen pystyy yllättävän moneen asiaan, kunhan uskoo itseensä. Ja terapiaan pääsee kyllä kunnallista kauttakin.

Yksi helppo työ olisi puhelinpalvelu esim. aikatauluneuvonnassa tai numeropalvelussa. Siivoustöitäkin takuulla löytyy myös ajokortittomalle. (itsekin olen sellaista opiskeluaiakana tehnyt) Sun on pakko uskaltautua vähän kuorestasi ulos, niin alat pikku hiljaa uskoa itseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa löytyisi joku elämäni ensimmäinen duuni joka saisi minut löytämään itsestäni puolia joissa olen hyvä. Tuntuu vaan että nykyään vaaditaan joka työssä niin paljon ominaisuuksia ja taitoja ihmiseltä etten pysty mitenkään täyttämään niitä kaikkia vaateita. :/ Joka ammatista löytyy toki puolia joissa olen hyvä mutta sitten tulee vastaan asioita joka romauttaa koko homman. En vaan selviydy kaikesta. Tätä on vaikea muille selittää miksi niin käy aina.

ap

Vierailija
24/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiesin että seuraavana päivänä joudun vaikka olemaan kassalla tms. niin saatoin pinnata koska oikeasti olin edellisenä päivänä itkenyt silmät turvoksiin stressistä. Jänistän helposti jos tulee vastaan vaikeasti läpäistäviä asioita. :( Pakokauhu ajaa minut pois.

ap

Vierailija
25/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääntaputuksia ja selkään silittämistä?

Jokaiseen ehdotukseen keksit ihme selityksiä miksi se ei sovi. Matikka ei sovi koska " et osaa" , kuule kaikkea voi OPPIA jos HALUAA! Ei tarvitse sentään ydinfyysikoksi opiskella... Sitä ja tätä en voi tehdä koska on sitä ja tuota...

Jos todella kärsit niin mene ensin lääkäriin ja hoida itsesi kuntoon. Ai niin, mutta keksit siihenkin kohta jonkun selityksen miksi et sinne voi mennä.

Ihme marinaa kun ei ITSE halua tehdä mitään asian eteen!

Vierailija
26/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan etsintöjä koska varmasti löytyy jokin paikka jossa ei tarvitse autoilla edestakaisin.

Peukut pystyyn!

Vierailija
27/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistumisia tulee, mutta niiden ei saa antaa lamauttaa. Tuo sun jännittäminen kuulostaa aika pahalta, mutta siihen on tosiaan lääkitystä ja terapiaa saatavissa, kunhan itse sitä apua haet. Kukaan muu ei tule sitä ovellesi tarjoamaan, kuten ei sitä työpaikkaakaan. Huoraaminen nyt on viimeinen asia, mitä sinun kannattaa harkita. Kun olet noin herkkä, niin menetät varmasti mielenrauhasi ja vielä perheesikin. Jos eti itsesi takia uskalla tehdä aloitetta itsesi hoitamiseen, tee se lastesi takia. Ja oletha sinä jossain asiassa hyvä. Olet paras äiti lapsillesi.

Vierailija
28/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuinkin yksityisistä kouluista. Esim makery tai hiusalan ABC-hiusopintokeskus. Opiskellaan 9kk,josta teoriaa on vain värinsekoitus ja asiakaspalvelu.. Näissä kouluissa opitaan TEKEMÄLLÄ,ei lukemalla.

Vierailija
29/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla varmaan saattaa olla oikeasti oppimista rajoittava hahmotushäiriö. Muita asioita kyllä opin kun vain jaksan yrittää mutta matematiikkaan liittyvät asiat ei mene käsityksen läpi millään koskaan. Parhain tulos matikan kokeesta on ollut jotain 3 laskua oikein 20:stä. Sain peruskoulun päästötodistukseenkin armosta kutosen vaikka opettaja olisi antanut todellisuudessa nelosen omien sanojensa mukaan. Olin niin ujo tyttö ettei hän halunnut musertaa itsetuntoani yhden aineen tähden vaan pääsin luokalta niinkuin muutkin. En ollut siis matikassa edes keskinkertainen(elikkä kutosen oppilas) vaan pohjanoteeraus...

Eipä tuo paljoa kannusta opiskelemaan ainetta kun se opiskelu muuttuu vaan pään takomiseksi seinään. En usko siihen että KAIKKEA VOI OPPIA JOS VAAN YRITTÄÄ...Ihan kuin en olisi yrittänyt! Minulle vaan riittää matikka! Kyllä pakko löytyä työ/opiskelupaikka jossa voin pärjätä ilman matikkaakin...

ap

ap

Vierailija
30/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs tiedän mitä työtä voisit tehdä ilma opiskeluja ja ammattia!

Tupperware-konsulentti!

Saat ihan itse päättää työaikasi ja aloittaminen on ilmaista! Esittelylaukun saa lainaksi ja sitoudut kokeilemaan n 3-5 esittelyn verran. Ja kun olet myynyt 470 euron edestä, saat pitää esittelulaukun ja sisällön itselläsi!

Koulutus on ilmaista! Meitä on ympäri Suomea nelisentuhatta innokasta konsulenttia ja lisää tarvitaan koko ajan!

Ihanaa työtä ja päivät voita jatkaa kotona lapsen kanssa ja illalla olet töissä muutaman tunnin!

Palkkakin on ihan ok, sillä hyvästä esittelystä voit saada itsellesi jopa 50e!

-------SUOSITTELEN!!!!!-------

Vierailija
31/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein siivoaminen esim. toimistoissa on aika rauhallista puuhaa, eikä sitä tehdessä tarvitse kovin paljon kenenkään kanssa kommunikoida.

Käypä juttelemassa siellä työkkärissä, että pääsisitkö oppisopimuskoulutuksella siivoojaksi. Ja voihan niitä hommia toki kokeilla hakea ilman koulutustakin ja kokeilla ensin, että miltä homma tuntuisi.

Uuden työn oppiminen kaikkine kuvioineen vie aikaa. Itse olen yltiösosiaalinen tapaus, mutta siitä huolimatta uudessa työssä kaksi ekaa viikkoa ovat aina olleet ihan tuskaa, kun ei vielä osaa kaikkea ja pitää opetella uusia kuvioita. Se parin viikon tuska pitää vaan kestää. Sitten kun rutiinit ovat kunnossa olisi sinustakin töissä varmaan ihan kivaa.

Eikä siellä töissä ole oikeasti pakko olla hyvä kaikessa. Kukaan ei voi olla hyvä kaikessa. Ole rohkeasti oma itsesi ja myönnä, että et ole jossakin asiassa hyvä, niin saat taatusti siihen työpaikalla tukea.

Vierailija
32/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se se vasta helppoa ja suht hyvin palkattua, ja saa itse määrätä työajat ja muut, miksi?

Vierailija
33/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nurise mistään taakasta! Ehkä purankin jatkuvaan jynssäämiseen epätoivoani, hmm...

ap

Vierailija
34/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriin. Paniikkihäiriöön ja jännittämiseen löytyy lääkkeet, tiedän omasta kokemuksesta! Sen jälkeen on paljon helpompaa ryhtyä mihin hommaan vaan. Laiskuutta se on huoraksi ryhtyä jos et viiti kouluja käydä! Kyllä joku ok ammatti sullekin löytyy. Sitäpaitsi siivous hommia löytyy aina eikä tarvi olla lainkaan sosiaalinen.

Vierailija
35/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mene työkkäriin. Kerro tilanteesi (ei koulutusta, koulutukset keskeytyneet, uumoilet hahmotushäiriötä, kärsit paniikkihäiriöstä, tunnet olosi epätoivoiseksi) ja kysy, onko heillä henkilöä, joka voisi paneutua auttamaan sinua. - Sellaisia on siellä, oikein varta vasten olemassa. Ja heillä pitäisi olla ammattitaitoa todella auttaa eikä vain työntää sinua työhön, jota et tunne hallitsevasi.

2. Tuumi sitä siivoustyötä. Sitä arvostetaankin vielä päivä päivältä enemmän : )

Vierailija
36/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulussa aina luokkani paras. Olen kirjoittanut HYVIN paljon erinäisissä yhteyksissä koska se väylä tuntuu luontevalta tavalta kommunikoida. Sosiaalisesti olen ihan toista. :/ Monet ihmettelevätkin miten osaan kirjoittaa niin luontevasti mutta ajatuksenkulkuni tökkii pahasti livenä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi