Apua! Milloin lääkäriin!?
4vee tyttöä on syönyt joku ötökkä silmästä ja silmä on ärtynyt ja turvoksissa. Olen antanut kyytabletin (yhden ohjeen mukaan) ja 2,5ml antihistamiiniliuosta (sekin ohjeen mukaan), eikä tuo ole mennyt noista miksikään. Missä vaiheessa täytyy kääntyä lääkärin puoleen?
Kommentit (7)
jos on allerginen niin kurkku turpoaa vaivihkaa umpeen. kivä sitten kun muksu ei enää aamulla herääkään...
Paikallinen turvotus vain odotettavissa. Kylmällä voi hautoa. Kyypakkauksen tablettia en varmaan itse olisi antanut.
niin eiköhän tyttö olis huutanut aika lailla. Ymmärsin että huomasit vain että silmä on turvonnut? Tai siis ilmeisesti silmaluomi? Jos itse silmä on valkoinen ja kirkas eikä rähmi tai vuoda (paitsi tietysti silloin kun lapsi sitä hieroo...), niin en usko että lääkäriin on tarvetta. Veikkaisin ihan hyttystä, joka on sattunut osumaan ikävään paikkaan. Odottele pari päivää ja katso alkaako turvotus laskea.
jos kaikki ajattelis samalla logiikalla kuin kakkonen ja nelonen.
Ei todellakaan voi jokaista itikanpistosta käydä lääkärillä tarkastuttamassa.
Terveen järjen käyttö sallittua!
terveisin yksi kesäisin päivystyksessä töitä tekevä
Ajattelinkin, etten ihan suoralta kädeltä tästä kehtaa edes päivystykseen singahtaa kolmen pienen lapsen kanssa. Pari päivää siis seurailen ja jos ei ala tokenemaan, niin sitten viedään näytille.
Kyypakkauksessa on ihan ohje että 0-5-vuotiaille voi sen 1 tabletin antaa, siksi sitä kokeilin. Ampiainen tuskin on ollut, enemmän epäilen hyttystä, joka yleensä muuraa kerran kesässä tytöltä silmät piestyn näköiseksi.
t.ap ja se 4-vuotias, jonka silmä ei ole muuttunut vielä suuntaan tai toiseen
mistäs sen tietää jos olis ollu ampiainen ja muksus sattuu olemaan allerginen!