Millä ihmeen perusteella pidätte Tarja Turusta hyvänä laulajana?
Mimmi ei osaa kunnolla klassista eikä kevyttä!!!!Koko tämä nykyinen ura rakentuu vain ja ainoastaan Nightwishin menestyksen varaan, muutoin kukaan ei koskaan olisi Tarjasta kuullutkaan.
Kommentit (23)
Aloittaja kun sattumalta ON asiantuntija. Siitähän sen just huomaa että erottaa hyvän ja täysin keskiverron (mitä Turunen siis todellakin on) laulajan toisistaan. Pyysin perusteluja, enkä niitä saanut. Pitihän se arvata, tyhjästä on paha nyhjästä...
miksi maisteri olisi parempi laulaja? Esim. sibelius-akatemiasta valmistuu koko ajan kortistoon maisteri-laulajia..Faktat selville...
Vierailija:
miksi maisteri olisi parempi laulaja? Esim. sibelius-akatemiasta valmistuu koko ajan kortistoon maisteri-laulajia..Faktat selville...
oikein " Yritän päteä haukkumalla muita koska itsetuntoni on mitätön" -tieteen tohtori.
Ensinnäkin Tarjan englannin lausunta on aika syvältä. Tyypillistä suomalaista mongerrusta (ei sillä, etteikö Anettella olisi ruotsalainen korostus).
Hänen tapansa " esiintyä" ei myöskään sykähdytä. Ainakin ne pätkät mitä minä olen nähnyt hän vain seistä tapittaa yhdessä kohtaa. Ei tee vaikutusta.
Tarja on minulle yhtä kuin Nightwish ja yhtään levyä en enää uusituneelta bändiltä osta niin paskamaisia jätkät olivat Tarjalle.
Yleensä puhutaan että mustasukkainen nainen on paha mutta näköjään se onnistuu mieheltäkin ja tällä viittaan Tuomas Holopaiseen joka olisi halunnut Tarjan itselleen ja katkeroitui kun Tarja löysi onnensa muualta.
Vierailija:
Ensinnäkin Tarjan englannin lausunta on aika syvältä. Tyypillistä suomalaista mongerrusta (ei sillä, etteikö Anettella olisi ruotsalainen korostus).Hänen tapansa " esiintyä" ei myöskään sykähdytä. Ainakin ne pätkät mitä minä olen nähnyt hän vain seistä tapittaa yhdessä kohtaa. Ei tee vaikutusta.
Perustelut on aivan yksinkertaiset: keskinkertainen äänimateriaali, ei kantavuudeltaan likikään riittävä klassisen soolouran luomiseen esim. oopperalaulajana. Musikaalisuus ihan ok, mutta niin on suurimmalla osalla laulajia. Kevyelle puolelle ylipäänsä klassisilla laulajilla ei mitään asiaa, sehän on ihan oma taiteenlajinsa. Muuta kuin siis jonkin tällaisen bändin ohessa. Pointti onkin, että jos ei olisi ollut Nightwishiä ei varmasti Tarja olisi omillaan menestynyt! Ja mua harmittaa oikeasti hyvien klassisten laulajien puolesta että tämän tasoinen laulaja nostetaan näin suureeb arvoon ihan heppoisin perustein.
Vierailija:
Tarja on minulle yhtä kuin Nightwish ja yhtään levyä en enää uusituneelta bändiltä osta niin paskamaisia jätkät olivat Tarjalle.Yleensä puhutaan että mustasukkainen nainen on paha mutta näköjään se onnistuu mieheltäkin ja tällä viittaan Tuomas Holopaiseen joka olisi halunnut Tarjan itselleen ja katkeroitui kun Tarja löysi onnensa muualta.
Minäkin pidän, että joissakin biiseissä Tarjan ääni menee totaalisen pieleen, esim. sellaiset biisit missä lauletaan tavallisesti ei klassisesti.
Onsiinä eroa osata nuotilleen laulaa, kuin että on hyvä lauluääni.
tarjoineen oli jotain ainutlaatuista. Voi olla, että kumpikaan ei ole mitään ilman toista.
Vierailija:
Perustelut on aivan yksinkertaiset: keskinkertainen äänimateriaali, ei kantavuudeltaan likikään riittävä klassisen soolouran luomiseen esim. oopperalaulajana. Musikaalisuus ihan ok, mutta niin on suurimmalla osalla laulajia. Kevyelle puolelle ylipäänsä klassisilla laulajilla ei mitään asiaa, sehän on ihan oma taiteenlajinsa. Muuta kuin siis jonkin tällaisen bändin ohessa. Pointti onkin, että jos ei olisi ollut Nightwishiä ei varmasti Tarja olisi omillaan menestynyt! Ja mua harmittaa oikeasti hyvien klassisten laulajien puolesta että tämän tasoinen laulaja nostetaan näin suureeb arvoon ihan heppoisin perustein.
Sen lisäksi sanoin pari asiaa, jotka minua vielä Tarjassa häiritsee. Problems?
terv. Numero mikä lie
tapauksessa että itse osaa saman asian paremmin. Ap: n ammatti tai laulutaito ei mitenkään liity siihen, onko Traja Turunen hyvä laulaja! Haloo!
Siinä vaiheessa kun ihminen valitsee itselleen julkisen ammatin tai uran, altistaa hän tekemisensä ja ammattitaitonsa muiden arvosteltavaksi, sori.
Pointtini on nimenomaan se, että Nightwish oli ihan oma juttunsa joka sattumalta iski markkinarakoon osaltaan juuri Tarjan klassisen laulutavan vuoksi. Mutta se olikin se juttu: erikoinen yhdistelmä. Mun on todella vaikea nähdä Tarjaa sooloartistina pitkällä tähtäimellä, kyllä se hype hiipuu kun Nightwish- ajat jäävät kauemmas.
olekaan mielipidekysymys...) siitä, että Turunen on varsin keskiverto laulaja.
Vierailija:
Pointtini on nimenomaan se, että Nightwish oli ihan oma juttunsa joka sattumalta iski markkinarakoon osaltaan juuri Tarjan klassisen laulutavan vuoksi. Mutta se olikin se juttu: erikoinen yhdistelmä. Mun on todella vaikea nähdä Tarjaa sooloartistina pitkällä tähtäimellä, kyllä se hype hiipuu kun Nightwish- ajat jäävät kauemmas.
Vierailija:
koska todellakaan ei ole ääntä isoon menestykseen.
Taidan olla aika musikaalinen lopulta, koska olen huomannut yleensä olevani näissä asioissa asiantuntijoiden leirissä.
Minusta Tarja ei oikein sopinut hevioopperalaulajaksikaan, mutta siitä olen samaa mieltä, että Nightwish ei taida olla mitään ilman Tarjaa ja Tarja ilman nightwishia. Sääli että kävi niin kuin kävi. Tarja oli olemukseltaan sopivan kohtalokas mimmi myös tuollaiseen bändiin.
Oikea av:n asiantuntija. HAH ja LOL sulle vaan, ääliö.
Tarjalla on mieletön ääni, sitä nyt ei voi kieltää kukaan täysijärkinen.