Mitä vikaa on kantoliinassa, jonka sai Vauva-lehden tilaajalahjaksi?
Aattelin vaan, kun niitä useita on huutonetissä myynnissä halvalla. Kannattaako ostaa?
Kommentit (8)
meillä toimi loistavasti. Luulen, että ovat äitejä, jotka eivät ole kantaneet lapsiaan :)
Meillä poika vietti ekat6 kk trikooliinassa ja sitten alkoi mönkiä sieltä ulosa, joten napakka kangasliina tuli tarpeeseen. Siellä poika viihtyi vielä yksivuotiaana tottuneesti kävelevänä pikkumiehenä jos oli väsynyt ja oltiin tungoksessa -- esim. lentokentällä. osta ihmeessä!
Olen aivan aloittalija liinailujutuissa, enkä saanut vauva-lehden liinalla yhtäkään kunnon sidontaa aikaan.
sen pitääkin olla napakka isolle lapselle. Kovin isoa ei voi trikoisessa kantaa, ainakaan vilkasta ja liikkuvaa :)
Kieputtelu taas on sekin ihan yhtä vaikeaa tai helppoa jokaisella kantoliinalla. Itse opin hyvän sidonnan tekemisen parissa päivässä eikä se ollut kovin hankalaa. Tiedän kyllä moni, joiden mielestä oli, muttei se sidonta siis ole liinasta kiinni vaan sitojasta...
ja vielä kertoo, että liina pehmenee käytössä -- siksi kirppisliinaon varmaan tuntunut kivemmalta. On toki parempiakin liinoja olemassa -- meillä oli kokonainen arsenaali, mutta minusta vauvalehden liina oli aika lyhyt (noin 4,5 m), napakka ja siksi helppo tehdä pitävä sidonta.
Pieniä vauvoja kun on satamiljoonaa kertaa helpompi kantaa trikooliinassa, ja eiköhän ne lehden ensitilaajat ole yleensä raskaanaolevia tai pikkuvauvojen äitejä. Eihän sitä samaa sontaa jaksa lukea kuin korkeintaan 6 numeroa.
Hyvä, tiedän nyt ainakin että kannattaa hankkia trikoinenliina pienelle vauvalle. Minäkin olen aika lyhyt ja kovin pitkä liina voi olla hankala.
mä annoin sen siskolleni, ei riittänyt kärsivällisyys sen kieputtamiseen. sekä se on liian jäykkää kangasta.