Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURperhekuumeilijat kesäiseen viikkoon 23 :)

04.06.2007 |

Tulimpa aloittamaan uuden pinon, että päästään kirjoittelemaan kunhan auringolta maltetaan! Miten on kesä ja lomat alkaneet? Meillä ainakin kotona vähän enemmän säpinää kun kaikki neljä lasta on kotona. Mies on töissä vielä tämän viikon.

Kävin lauantaina tyttökavereitten kans viihteellä. Olipa mukavaa!! Niin piristävää ja silti aamullakin hyvä olo, onneksi.. ;) Vauvakuumekin säikähti pariksi päiväksi pois kun muistin, että muutakin elämää on kuin koti.. ;) mutta taas se sieltä hiipii, kuume...

Muistelen lämmöllä viime kesää kun pikkutyttäremme oli masussa. Kuinka ihana oli odottaa!! Nyt pikkuneiti viettää kesää kanssamme ja upeaa on! Haaveilen silti olevani raskaana taas ensi kesänä... siinä on jotain kutkuttavan ihanaa..!! Vauva-lehtikin löytyi tänään taas postilaatikosta. Illalla lueskelen ja annan unelmien kiitää...

Laittakaapa postia! Ja nautitaan lämmöstä- täysillä! :))

Omppis

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua enempää lapsia, että jään loppuiäkseni enemmän tai vähemmän katkeraksi hänelle. Onneksi mies ei ole sanonut ehdotonta eitä mutta ei myöskään ole suostunut vielä uuteen yritykseen...joka tapauksessa ensi tammikuussa yritettäisiin vasta, koska minun on ehkä pakko käydä hetki töissä (max. puoli vuotta...), että saataisiin vähän rahaa. Olen koko ikäni ollut minimituilla ja muuttokin suunnitelmissa.

Kai se mies täytyy vaan yrittää saada ymmärtämään asian tärkeys, en tiedä onko parempi keino se, että on välillä pitkiäkin aikoja ihan hiljaa vai että vähän väliä muistuttaa.

Vierailija
2/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta miten työnvieroksuja voinkaan olla mutta kotona kun on vaan niin mukavaa. Tehtiin tossa mieheni kanssa sellanen juttu että hän on lasten kanssa tän viikon kotona ja mä lupauduin tekee töitä. Ens viikosta palataan normaaliin rutiiniin IHANAA. Mieskin oli ihan raato juostuaan lasten kanssa uimarannalla ja siivottuaan koko kodin.

Kiitos Omppuäippä että avasit uuden pinon.

Uuna sulle mä pidän peukkuja, jotta miehesi tajuaa asian tärkeyden sulle.

Heippa rallaan, tässä mä vaan malttamattomana odottelen että maha rupeis kasvamaan. Siitä on niin kauan kun oli viimeeksi raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannesti onnea plussanneille!!! Ainakin pikkukakkonen taisi saada vasta kaksi viivaa testiin - Mahtavaa!!

Oma vauvakuume heilahtelee. Nyt tunnostaa, että (haluan neljännen vauvan heti!), ei kun että jos parin tai muutamen vuoden päästä saisi miehelle kuumeen tartutettua ja sitten yritettäisiin kahta vauvaa...

Mutta paluu maanpinnalle! Mies myhäilee tyytyväisenä, kun pinnasängylle ja hoitopöydälle olisi ostaja. Tämä ostaja on tuttavan tuttava, enkä viitsinyt kertoa haaveistani ja olen suostumassa kaupantekoon. Voi, kun olisi tilaa säilyttää kakki vauvajutut, varmuuden varalta. Vaatteitahan aina saa lahjaksi tms. , mutta nämä isoimmat hankinnat sitten olisi hyvä olla varastossa, odottamassa " sitä seuraavaa" . Ja varastoon kyllä jotain vauvajuttuja mahtuis, mutta miehen mielestä turhaa säilyttää -huoh :-/

Lämmintä on, eikä peittojen heiluttelu miehen kanssa kiinnosta, ei sitten yhtään. Kierukka paikoillaan, joten taitaa tuo härveli viilentää kamaripuolen, kun ei mitään mahiksia yllätyksiin ;-).

K@@po, Pitkästä aikaa kirjautuneena.

Vierailija
4/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kai pitkästä aikaa tännekkin jotai kirjotella..meillä tytöt kasvaa hurjaa vauhtia,keskimmäinenki on oppinut itte syömään:)ja nuorimmaiselle ollaa ruvettu jo kiinteitä syöttämään,ja hyvin näyttää uppoavan..ja vanhin tyttö on tosi kova höpöttämään,välillä kyllä ihmetyttää että mistä se noi kaikki juttunsa keksii,taitaa hänen mielikuvituksensa laukata..

Ja samalla voisin kertoa että oon plussannut,ja vauvan la ois 7.2.08,taitaa tulla kolmoselle ja tälle neloselle ikäeroa noin 1v1kk..

ekan ja tokan välillä on noin 1v1kk ja tokan ja kolmannen 1v2vk

Vierailija
5/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se taasen lähettelen noita tyhjiä viestejä... sormet toimii ennenkuin pääkopasta lähtee käsky...

Ihania nämä kesäpäivät!!! Loma ei kyllä ole alkanut, mutta kivaa silti. Vauvakuume jyllää, ja eilen sain ovistestiin plussan, joten se on taasen vieteltävä tuo mies illalla!!! Luotan joka toinen päivä systeemiin, eikös ole sanottukkin, että se oli oivallinen vauvanteko tahti?? Anyway, jännät ajat alkaa sen jälkeen.. hirveetä itsetutkiskelua, varmoja oireita, pahoinvointia kunnes kuukautiset alkaa...tai sitten ei!

Mutta minä olen lähdössä Tukholman maratonille perjantaina, menen toteuttamaan monen vuoden haaveeni! Rupesin jo laskeskelemaan, että jos ovis tänään, niin kiinnittyminen pitäisi tapahtua lauantain seudulla, mutta eihän se voi onnistua kun mamma ravaa viidettä tuntia.. kaikkea sitä miettiikin, eiköhän se kiinnity jos on kiinnittyäkseen!!

Voi kun olisi ihanaa tulla raskaaksi ja jäädä mammalomalle, ei tarvitsisi viedä noita poitsuja päiväkotiin... vaikkakin ovat vaan 2-3 päivää viikossa, mutta olis ihana olla kotona!!!

Ihania kesäpäiviä teille kaikille, onko muita joilla on ovispäivät käsillä, piinataan yhdessä parin viikon päästä!

Vierailija
6/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kesä vie aikaa täältä koneelta mutta niin kait sen pitääkin. Pihahommia riittää ja huomenna alkaa miehellä loma niin saadaan toteuttaa vielä muutamia projekteja tuossa pihalla.

Parina päivänä olen käynyt lukemassa tätä pinoa ja täytyy sanoa että on tämä aika hyvä voimanlähde. Täällä on juuri samoja ajatuksia tuosta suuresta perheestä ja on onni huomata että on muitakin joilla on samanlaista sähäkkää päivät kuin itsellä.

Ja vielä paras uutinen lopuksi. Sunnuntaina viimein sain PLUSSAn testiin kun olen sitä kolme viikkoa yrittänyt. Et en ehtinyt kovin kauan täällä kuumeilla kun toive jo toteutui. Kauhistuin et menkkojen mukaan olis sitten jo 7 viikko menossa mutta en oikein luota tuohon kun testitkin ovat kauan näyttäneet negaa.

Mut nyt kävin vain pikaseen, illalla mökkeilyä tiedossa joten kiiruhdan uimakasseja pakkailemaan että joudutaan ajoissa matkaan.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

iuiu ja muksut

Vierailija
7/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä kesäpäivää kaikille,

sisällä istun koneella ja vartioin pojan unta:)

Kyllä - tunnustan, olen vauva-palsta-riippuvainen:)

Omppuäippä: eikc oo välillä ihan kivaki unohtaa tämä projekti nimeltä vauva? Kun se tunkee vähän väliä ajatuksiin... sittenhän se olis jo ok, jos se pieni jo siellä masussa kasvais, mutta kun ei vielä ei.

Meillä ismmilla lapsilla on tosi kesälomameininki: toinen on serkullaan melkein viikon ja toinen on saanut muutamaksi yöksi serkun ja nyt sitten on kaveri vuorostaan yökylässä...

Ja mulla on kamuna tämä 1v3kk poika joka on niin ihanainen kaveri että!

Annlinn: Hauska kuulla/lukea sun kirjoituksia, voin kuvitella että sitä ollaan aikas väsyneitä, jos ei raskautuneen jaksa vauvanvaatteita menna hypistelemään. Aika kiva että teilla miehen kanssa onnistuu tuollainen työn vaihtokaupat. Uskoisin muuten sun miehesi olevan kanssa aika naatti viiden muksun kanssa touhutessa, ja jos vielä kotikin on laitettu kuntoon, hatunnosto! Viikko vierähtää äkkiä, mutta voin kuvitella että kun yhtääkkiä tekee jotai aivan muutakuin normaaliarkena, se vie eritavalla voimavaroja..Ei muuta kuin levähtämään välillä.

Mun piti kommentoida muitten kirjoituksia, mutta nyt en muista, ja ne tekstit katos että, sorry, jää toiseen kertaan kommentit, mutta nauttikaa te raskautetut näistä ihanista oireistä, mitä olette kertonee, näin helteellähän on aivan luksusta,kun särkee päätä herkeämättä, samoin kuin etoo ja tekee heikkoa kaikki hajut ym... Tsemppiä teille!

Perässä tullaan:)

-sinuvi-

Vierailija
8/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nyt mieleen kysyä miten te muut suurperheelliset asutte? onko teillä kaikilla omat talot? Tässä minun mietteitä jonka kirjoitin jo tonne 08 vauvaa yrittäviin:

Tuli eilen miehen kans juteltua tästä vauva projekstista, niin hänen mielestään tämä neljäs olis sitten viimeinen vauva meille. Jos ei tulevaisuudessa saada ostettua omaa isompaa asuntoa. Ja kyllähän sen itsekkin ymmärrän ettei 4h+k asunnossa ole kivaa asua ahtaasti ja lapset joutuvat jakamaan huoneita yhdessä ym.. Mutta suoraansanotusti mulla tuntu kauhealta ajatella noin ja tuli pahamieli! :) Mutta kuitenkin emmehän me tulevaisuudesta tiedä. On tullu monesti kuultua kun äidit sanoo viimenen lapsi jne.. ja silti on vielä lapsia lisää tullut. Pahoitin mieleni ehkä kun tällä hetkellä niin kuumeilee sitä neljättä.

Vierailija
9/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tässä nopeasti kommentoida, ennen kuin lähden lasten kanssa jätskille naapuriin.

K@@po: Mua kaduttaa kauheasti että jouduin viidennen jälkeen myymään kaikki vauvatavarat. Meillä on pienet säilytystilat joten olihan se siksi ymmärrettävää. Jos et halua myydä tavaroitasi voithan sanoa tutavan tutulle että tavaroilla on sulle tunnearvoa ja sä säästät niitä lapsenlapsille. Ajatelkoon mitä haluavat ja saat pitää kaikki IHANAT vauvatavarat.

Mansemamma82: Eikö ole ihanaa saada helmivauva. Mulla on la 8.2

Monalisa: Joka toinen päivä toimii varmasti, meille tuli " joka toinen päivä systeemillä tyttö" ja " joka päivä systeemillä " poikia. Nyt tahti oli epäsäännöllinen enkä voinnut uskoa että niin vähäisellä määrällä voi ylipäänsä raskaaksi tulla ja mulla on tunne että se voisi olla tyttö. Olen tässä ostellut vaaleanpunaisia vauvanvaatteita, hullu kun olen, joten jos poika tulee niin taitaa tytön beibbari saada lisää käyttövaatteita.

Iuiu: Suuret onnittelut PLUSSASTA!

Sinuvi: Mäkin olen koukussa tähän palstailuun, kivaa kun sä olet sekä täällä että helmenkalastajissa. Musta tää ilmapiiri on miellyttävä, ja jos joku terroristi eksyy tänne sen tekstin saa aina poistettua.

M@m@-3x: Mulla on motto " että kyllä sopu sijaa antaa" . On meilläkin aivan liian pieni asunto (4huonetta+k) mutta tämä on niin hyvällä paikalla ja mä en halua ottaa asuntolainaa kun tämä on meidän oma. Me viihdytään tässä hyvin yhdellä lapsella on oma huone, kaksi lasta on samassa, mulla ja mun miehellä on oma huone jonne tulee vauva ja kaksi lasta nukkuu olohuoneesta erotetussa liukuovi makuuhuoneessa jossa on pieni ranskalainen parveke, se on tavallaan makuualkovi. Me ostettiin tämä asunto kun menimme mieheni kanssa naimisiin joten tällä on tunnearvoa enkä voi omasta kodista luopua.

Mulla on taas rankka työpäivä takana, onhan se ihan kiva kun sain tän opetustehtävän , mutta täytyy sanoa että ei tämä töissä olo ole mun juttu vaikka olenkin gradua vaille valmis ope. Ehkä joskus sitten kun lapset on vanhoja voin keskittyä työelämään.

Aurinkoa kaikille!

Annlinn

Vierailija
10/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöä piisaa... Enkä valittais yhtään, mutta kun pitää olla töissä näillä säillä, niin vähän potuttaa! Sunnuntai vietettiin kavereiden mökillä ja sinne mökkeilemään olisi kyllä säiden puolesta voinut jäädäkin!

Onnittelut kaikille plussanneille. Helmiä siis luvassa.

Mä aloitin maanantaina uudessa työpaikassa. Sain vanhasta paikkaa vähän armoa ja pääsin jo " lomapäivien" turvin aloittamaan uudet työt. Pää on pyörällä tietotulvasta ja ajatukset ei meinaa pysyä kasassa.

Menkat alkoivat oikein rytinällä tänään. Kp oli vasta 26 ja minulla ei kyllä ole ikinä ollut näin lyhyttä kiertoa. No, elimistö on vissiin sekaisin vielä kierukan poistosta.

Uusi kierto saa taas vähän vauvakuumeen nostamaan päätään. Saa nähdä pidetäänkö tämä kierto jalat ristissä, hankitaan kumiukkoja, vai annetaanko palaa vaan ;)

Lämmintä ja rentouttavaa helleviikon jatkoa kaikille!

Vierailija
11/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppiksella sellainen outo-olo... pallo hukassa... en todellakaan tiedä mitä haluan! Näin on hyvä. Kotona ihanaa vauvan ja isompien kans, hyvä mies ja kiva koti. Mukava työpaikkakin on odottamassa, mutta just se mietityttääkin... Mua odotetaan palaavaksi tammikuussa. Olen vain niin ajatellut, että jos se viideskin tehdään (ja meille suodaan) niin heti samalla vapaalla haluaisin jatkaa... Mieli vaan vaihtelee niin paljon! Töissäololla on puolensa.. Saa palkkaa ja pystyy elämään " leveämmin ja rennommin" . Tykkään matkustaa ja viettää hotelli-ja mökkielämää koko perheen kanssa. Myös kotia ja pihaa on mukava laittaa. Kaikki vain maksaa! Haluan lottovoiton! ;) Perhe on kyllä paras lottovoitto mikä olla ja voi ja toki vähälläkin pärjää, mutta ymmärrätte varmasti kotiäipät mitä tarkoitan..! Suorituspaineita... :/ tai jotain... ;) Pitäs vaan vaihtaa pääkin nyt vapaalle ja nauttimaan kesästä! Aivan ihanat ilmat!!!

Onnea plussanneille ja malttia jännääjille!! :))

Love, Omppis

Vierailija
12/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pää on tosiaan täysin sekaisin ja mielialat heittää...

Kotona lastenhoito on kyllä tosi surkeesti rahoitettua. Mä olen moneen kertaan todennut, että mun olis pakko mennä melko heti äitiysloman jälkeen töihin, jos meille vielä nelonen tulisi. Ei vaan rahatilanne antaisi periksi kotihoidontuella elelyä. Mua sitten sieppaa jotkut, jotka väittävät, että kaikilla on varaa olla kotona, jos tahtovat. Se ei pidä paikkaansa! Ihmisillä on erilaiset kulut ja lainamäärät. Uuden omakotitalon velkaa, asumiskuluja, autoja, opintolainoja, lasten kuluja yms. ei vaan yhden normaalipalkkaisen ihmisen palkalla makseta. Ei vaikka tahtoa kuinka riittäisi!

Oletko sä harkinnut ikinä mitään " sivutyötä" ? Esim. muutamana iltana viikossa jotakin hanttihommia tai vaikka kotimyyntityötä? Mä olen itse pähkäillyt, että voisin yrittää keksiä jotakin sivutuloja, jos vielä niin onnellisesti kävisi, että nelosen joskus saisi. Voisin vaikka mennä silloin tällöin kaupan kassaa naputtamaan iltatöinä tai alkaa pitämään esim. lastenvaate-esittelyjä. Jos vaikka muutaman kuukauden saisi pidempään olla kotona sillä tavalla.

Lisäksi mä olen yrittänyt olla miettimättä kuitenkaan hirmu pitkälle elämää eteenpäin. Pitäisi vaan osata elää päivä kerralaan. Voihan sitä sitten vaan mennä töihin, jos ei muuten pärjää. Esim. lyhennetty työpäivä tai kolmen päivän työviikko voisi olla yksi mahdollisuus.

Ja kun ei edes oikeasti koskaan tiedä, että saako sitä enempää lapsia, vaikka tahtoisi... Kannattaa siis yrittää nauttia tästä hetkestä ja pitää ajatukset lähitulevaisuudessa! ;)))

Vierailija
13/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

M@m@-3x:Kiitos onnitteluista..me asutaan tällä hetkellä vuokralla 3h+k kerrostalossa,ja aika tiukkaa jo tekee..ja sitte varsinki kun täällä on neljä lasta,sitte tää käy vielä ahtaammax..

Joo onhan se kiva saada helmivauva vaihteex,kun 2 lasta on syntyny joulukuussa ja kolmonen tammikuussa,ja nyt sitte ois tulossa helmivauva,jos vaan pysyy menossa mukana loppuun asti..

Vierailija
14/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut minunkin puolestani kaikille plussanneille!!!

Osaisiko joku kiltti neuvoa mikä on, kun menkat odotuttavat... Juniori syntyi tammikuussa, lopetin imetyksen ja minipillerit vappuna. Raskaustestin tein ja se oli nega.... Ehkä pitäisi ottaa vaan rennosti ja miettiä muita asioita mutta kun kuume on kova ja epätietoisuus on kurjaa. Pitäiskö lääkäri aikaa ruveta varailee jos ei mitään kuulu... Aiemmat vauvaprojektit ovat sujuneet ongelmitta tämä viides villahousu näyttää jännittävän :)

-hupsis rouva-

ja pojat 98, 00, 02 ja 1/07

Vierailija
15/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

K@@po: mulla oli sama juttu, jotai vauvatarvikkeita säästin, aloin jo ajatella että lapsenlapsillenihan näitä.. mutta kiva oli että omalla pojalle (kuopus 1v3kk), mutta kyllä on kiva ostaa uutta kullekin vauvalle. En tarkoita että kaikki uutta, mutta että jokaiselle jotain:)

monalisa: tsemppia tukholmaan! Se on myös minun monivuotinen haaveeni, joka ei toteudu tänäkään vuonna.. ainakaan tukholmassa, ja jos onnistun tässä raskautumaan uudelleen, niin se tietty lykkääntyy.. saa lykkääntyä ihan mielelläänkin! Loppukesästä aion kyllä puolikkaan käydä juoksemassa jossain, kamu pisti s-postilla mainosta, että mennäänkö vuokattiin pop-maratoniin, en tiiä onko siellä koko matkaa, mutta se puolikas ainakin.

tule kertomaan sitten miten meni! Joo - eiköhän se munasolu ymmärrä kiinnittyä sun juoksusta huolimatta:) toivottavasti niin käy!

Sitten omaanapaa: Esikoisen kanssa olen tänään ottanut yhteen!!ARGG! Just keskusteltiin hänen aiemmasta käyttäytymisestään, ja sitten lopuksi sanoin jotain, mikä heti kadutti! Eli sanoin etten pidä tällä hetkellä erityisesti hänestä, kun piti sanoa etten hänen käyttäytymisestään pitänyt!!

No niin, kyllä taas tuntuu että olen huono äiti, sinne tyttö lähti itkettyneenä, ja minä pauhasin! Sanoin myös laiskaksi tytöksi, ei tartte tehä tänä kesänä hommia kotona ettei vaan tuu rakkoja käsiin ja oo kurjaa! Voi vitsi! Raivostuttaa itteni ja tuo tyttö!

Nyt siis on tytöllä ollut kavereita lauantaista lähtien (eka serkkutyttö ja tähän puoleen päivään saakka koulukaveri), ilmeisesti patoutumat purkautuu!!!

Onneksi kuopus ymmärtää nukkua päiväunia onnellisen tietämättömänä äitinsä kiukkutilasta. Keskimmäinen pitäis lähtee hakeen kotiin sukulaisista joko tänään tai huomenna, ajomatkaa jippii 300 km!

no niin, siinä tuli purkauduttua, kiitos teille!

Parempaa päivää teille kaikille! ps. kyllä tämä minunkin päiväni tästä piristyy, lähden kaffille ja jätskille....

Vierailija
16/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todellakin alkanut miettimään jotain sivutyötä, josta sais lisäansiota.. Ja mahdollisen töihinpaluuni tammikuussa haluaisin aloittaa puolipäiväisenä tai puoliviikkoisena.. :) En voi muuta ajatellakaan! Mutta mikäli isukki lämpenee syksyllä vauvalle ja tärppi käy, ei Omppista töihin tarvitse odotella.. ;) ihannetilanne! ;)

Vähän vaatii totuttelua tämä isompien lasten lomalla oleminen. Illat venyy eikä kuopuskaan siten malta ajoissa nukahtaa.. jospa tämä tästä!

Isukki lähtee kalareissuun lauantaina ja palailee tiistaina. Toilailen itsekseni nelikon kanssa.. Voipi olla, että haen täältä vertaistukea!! ;))

Lämpimiä tuulia! Omppis

Vierailija
17/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille, nimimerkit ei jää oikein mieleen.... Tarrasukkia ja kaikkea tarvittavaa mukaan odotukseen, että pikku veijarit pysyy kyydissä mukana :-)!

Työasioista oli kirjoittelua. Just töiden miettiminen saa stressin pintaan. Kotona ollessa pysyy perheen ohjakset paremmin käsissä ja tietää, mitä kellekin kuuluu. Itse olen tehnyt töitä kotona, mutta pikku hiljaa olen miettinyt töitä kodin ulkopuolella, koska tienestit silloin paremmat (mutta lastenhoitomaksut tulee lisäkuluiksi). Tuntuu, että jos lähtisin kodin ulkopuolelle töihin niin voisin tehdä sitä hommaa jonkin aikaa eli sen verran, että pian pääsisi äippälomalle :-)! Hulluja ajtuksia, varsinkin kun mies ei ole edes suostuvainen neloseen. Mutta tuo nelosen yrittäminen vois antaa kipinää työelämään, kun tietäis, että olis mahdollisuus päästä pian kotiäidiksi ja paremmalla ä-rahalla ;-)

Oli kirjoituksia myös maratonista. Minulla ehkä kaukaisissa haaveissa maraton, sitten kun lapset isompia ja ne pari vaavia vielä lisänä. Mielessä vaan pyörii mahdollinen raskautiminen, eikä juokeminen. Mutta jos tässä innostuis juoksemaan enemmän niin ehkä miehen mieli muuttuis, kun äippä juoksee pitkin pururatoja eikä olekaan hallitsemassa kotia ;-). Kiva , kun kirjoititte tästä aiheesta. Ellen saa miestä puolelleni kierukan poistoon niin alan suunnata ajatukset puolimaratonille.....

Pinnis ja hoitopöytä vielä minulla, koska tuttavan tuttava ei ole ainakaan vielä ottanut yhteyttä -YES! Yritin jo vihjailla veljelle, että joko heidän perhettä varten voisi sänkyä säästää ja näin pysyis suvussa. En saanut selvää vastausta....

Vierailija
18/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pullataikinan kohoamaan ja jopa sekin toi muistoja mieleen! Viime kesästä kun vaivasin pullataikinaa ison mahani kans... ihana masuni! :)) Nyt se on taas pikkumasu ja mietin kasvaako se enää ikinä.. tai kasvaa varmasti, mutta vauvamasuksi! ;) Olen nyt antanut isukin olla rauhassa puheiltani kun itsekin mietin koko ajan jaksamistani, mutta eiköhän näistä vielä puhuta. Ja kun ehkäisynä ei ole kumiukkelia kummempaa voi suloisia ylläreitäkin sattua!! ;))

Mukavaa illanjatkoa kaikille! Unelmoidaan....

Vierailija
19/29 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli omaa jaksamista mietin minäkin ja työjuttuja ja kaikkea siltä väliltä. Me ollaan tässä lasten kanssa oltu kotona viimeiset 2 vuotta, kun kuopus syntyi ja täytyy sanoa, että minun pinnani ei ole pidentynyt yhtään pikemminkin lyhentynyt :( Ehkä se on jotain ylirasitustakin tähän kotielämään ja kaikkeen...Mulla on taipumusta haalia vähän liikaakin välillä tekemistä itselleni ja sitten ei vaan jaksa...Kun osaisi keskittyä olennaiseen, esim. siihen että on vain lasten kanssa ja nauttii pienistä arjen asioista. Lopetin n.kuukausi sitten hormonirenkaan käytön ja nyt elimistö yrittää päästä omaan luonnolliseen rytmiinsä jälleen. Ihan hirveät pms-oireet päällä ollu tässä parina viime päivänä ja muutenkin stressiä...Oikein alkaa jo itseäkin ärsyttämään tämä oma olotila (kiukkuisuus, kaikki mättää, lapsille tulee mäkätettyä ihan turhastakin, tuntuu että kaikki (kotityöt ym.) kaatuu päälle jne...). Mutta eiköhän se tästä. Yritystä neljänteen ei siis vielä. Kumiukoilla mekin mennään eteenpäin toistaiseksi ;) Tosin nyt viimeisten päivien aikana nekin hommat jääneet kyllä ihan unholaan kaiken väsymyksen ja ärtyisyyden takia...

Kaikesta huolimatta: Aurinkoista päivää kaikille (kyllähän se tänne " risukasaankin" paistaa...)!

-Menninkäinen

Vierailija
20/29 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mona-Liisa täällä manailee tätä hellettä, lauantaina on se kauan odotettu Tukholman maraton ja säätiedotus lupailee+27 ja aurinkoista...sehän on selvä hara kiri! Tulen sunnuntai-iltana ilmottautumaan jos vielä henki pihisee!!

Kyllähän meillä ison perheen pyörittäjillä välillä voimat loppuu ja itsekukin äityy ihan pikkupiruksi! Sehän se on pienten lasten kanssa rankkaa se tunteiden vuoristorata, suurimmasta onnen ja rakkauden tunteesta vaihdetaa sekunnissa aivan raivopäiseen touhuun...huh huh, kyl ne välillä koettelee. Nykyään meiltä naisilta vaaditaan kaikilla osa-alueilla niin paljon. Minäkin bongasin oviksen maantaina ja sen ympärillä on uutterasti

touhuiltu! Heti perään tuli hirveä pelko, että entäs jos onnistuiskin plussaamaan, että miten sitä taas jaksaisi valvoa(meillä valvotaan vauvojen kanssa ekat 2v) työjutut jne... isäntäkin tänään alkoi empimään, että josko nämä neljä kullanmurua riittäisi! Sanoin, että katotaan juhannukseen, kun menkkojen pitäs alkaa - jos alkaa ja katellaan tilanne taas sitten! Eli tällästä juupas eipäs peliä tämän vitosen kanssa.

Tyttökaveri sai viime yönä pojan, joten katsotaan heilahtaako oma viisari!

Mutta eikös se ole vaan terveen ihmisen merkki, että näitä funtsaillaan, ettei nyt tehdä kymmentä lasta asiaa sen enempää miettimättä.

Hyvää kesäpäivänjatkoa kaikille...

Mona-Lisa mietteissään