Kellään sheltti-urosta Lahden lähettyvillä?
Tahtoisin astuttaa sekarotuisen narttu-koiramme loppukesän juoksusta. narttumme muistuttaa paljon kultaistanoutajaa, mutta on kooltan pienempi. Todella kiltti ja hyväluontoinen. Shelti-uros siis hakusessa : )
Kommentit (11)
Koiraa ei pitäisi astuttaa ellei ole selkeät rodunjalostukselliset tarkoitusperät. Ja sinulla ei niin ole.
miksi en haluaisi pentuja sekarotuisellani. pennuille tiedän jo ottajia ihan tuttavapiiristä ja itsekkin pitäisin mielelläni yhden pennuista.
Itse henkilökohtaisesti pidän enemmän sekarotusista koirista, kuin rotukoirista.
ap
Koirassamme on lapinkoiraa ja pystykorvaa, tasavärinen ja oikein kaunis. Kooltaan koira on keskikokoinen ja iältään 7 vuotta. Ja varmasti oikein innokas. (Olen myös itse haaveillut koiramme pennusta)
Asumme pääkaupunkiseudulla, mutta Lahteen on asiaa monta kertaa viikossa.
Meillä haukkuvat vain kun ovikello soi ja tulee vieraita - ja tietysti kun kotiväki tulee kotiin! Mutta muuten eivät koskaan hauku. En sanoisi haukkuherkäksi. Vai eivätkö muut koirarodut hauku ollenkaan???
Meillä on kaksi shelttipoikaa.
Ja ihmettelen ap:n itsekkäitä tarkoitusperiä.
Missä päin shelttipoikasi asuvat ja olisitko halukas " lainaamaan" astutukseen? Voisin lähettää vaikka sähköpostitse kuvia tuosta tytöstämme, jos haluat....
ap
lapinkoira ja pystykorva eivät oikein ole minun mieleisiäni koirarotuja, mutta toivottavasti löydät sopivan nartun, jonka kanssa pentuja saatte : )
ap
Varauduthan siihen, että sitä paskaa ja pissaa on sitten joka paikassa, jopa sellaisissa mistä et koskaan huomaisi etsiä. Yleensä ne paikat ovat sellaisia, joista on mahdollisimman vaikea siivota. Onhan ne pennut ihania ja suloisia, mutta kyllä se työn määrä on aivan järkyttävä. Eihän emo ruoki niitä kuin n. 4-5 viikkoa. Emo ei välttämättä edes osaa olla äiti. Pentuja saattaa tulla vaikka kuinka monta, yleensä 5 - 12. Kaikki nuo pitäisi myös eläinlääkärissä käyttää, että saavat asianmukaiset rokotukset. Se kyllä kannattaa hoitaa itse, ihan oman mielenrauhan takia. Meidän kahdeksan vahinkopennun eläinlääkärireissu oli yhtä helvettiä, kaikki huusivat ja oksensivat koko matkan. Synnytys ei välttämättä suju hyvin, emo saattaa jopa kuolla siihen. Eläinlääkärilasku saattaa kasvaa aika suureksi... puhumattakaan kaikista tuhotuista huonekaluista, kengistä ja muista tavaroista. Uudet omistajatkin saattavat olla kerrassaan kelvottomia, pitävät koiraparkaa metrin narussa pihalla säällä kuin säällä. Muistattehan, että kyse on elävistä olennoista, joilla on oikeus hyvään elämään. En kyseenalaista kykyäsi toimia koiranomistajana tai pentujen hoitajana, mutta ihan oman kokemuksen perusteella suosittelen todellakin harkitsemaan toisen ja vielä kolmannenkin kerran. :)
niin tämä pystykorva/lapinkoirasekoituksemme on vähän tällaisen dingon näköinen, oranssinruskean tasavärinen muuten paitsi vaalea maha ja rintamus, todella kaunis pää ja silmät, hoikka, lyhytkarvainen, kaunis kaareva häntä. Eikä hauku yhtään sisällä ja muutenkin todella kiltti ja lapsirakas perhekoira.
Eikös sekarotuinen koira saakin olla ihan reilusti sekarotuinen :)
http: //www. hockin. org/~thockin/images/1997_Australia/Dingo. JPG
5
?