Miksi KESÄSTÄ ei saa valittaa, mutta talvesta, syksystä ja keväästä saa?
Kommentit (6)
kun taas palella saa vähintään puoli vuotta putkeen.
Koen kylmäksi sen kun tarvii laittaa pitkähihainen paita (tai jopa kaksi), takki, pitkät housut ja umpikengät.
Kylmällä ilmalla tarkenee vaatetusta lisäämällä.
Kesällä ei voi harrastaa kunnolla liikuntaakaan, kun vaan aivastuttaa ja on liian kuuma.
Ja joo, minä oon kanssa huomannut, että jos kesästä yhtään valittaa, niin minä oon kamalan paha ihminen, kun sellaista kehtaan sanoa. Jostain syystä siitä ei vaan saa valittaa, vaikka olis kuinka paha olo.
Edes yli 30 asteen pakkaset eivät saa minua valittamaan, vaikka niitä jatkuisi viikkotolkulla. Sellaistakin olen kokenut. Mutta kun lämpömittari nouse yli 20 asteen, tulee tuska. Tiedän, ettei valittaminen mitään auta, mutta valitan silti, ja sitten kuulen juuri sitä, että ei nyt saa valittaa, kun vihdoinkin saatiin kesä. Oletus on se, että kaikki tykkää kesästä ja kuumasta ja kaikki inhoaa talvea ja kylmää, mutta kun se ei olekaan niin.
Ei kai missään vuodenajassa erityisemmin olisi valittamista jos voisi elää luonnonkierron mukaan. Tehdä talvella vähemmän töitä ja levätä, kesällä taas enemmän. Mutta ihminen on pakotettu toimimaan ihan järjen vastaisesti ja se saa voimaan huonosti. Ei kai talvessa muuten pahemmin vikaa ole.