Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu äänen käheytyminen?

Vierailija
03.10.2008 |

Ei Mikään flunssa kyseessä, vaan yhtäkkiä huomasin, että en vain voi enää esim. laulaa kuten ennen ja ääneni kuulostaa käheältä? Tämä tapahtunut tässä muutaman vuoden sisällä. Tietääkö kukaan...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei välttämättä tunnu polttavana tunteena rintakehässä lainkaan

Vierailija
2/8 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puristat kovasti äänihuuliasi vastakkain, ne turpoavat. Koska ne ovat turvoksissa, ne eivät sulkeudu kokonaan ja ääni käheytyy.

Kyseessä voi olla jokin elimellinen muutos, esim. kysta.

Googlaa äänihäiriöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen sairauksissa on yksi oire äänen käheytyminen. Googletappa! Älä säikähdä, vajaatoiminta/liikatoiminta on varsin harmiton juttu jos sellaista löytyy. Verikokeella selviää, mitkä arvosi ovat ja onko siis tarvetta lääkitykseen.

Itsekin tyroksiinia popsin joka päivä lopun ikääni.

Vierailija
4/8 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä minulta on otettu kilpirauhaskoe, mutta tulokset on ollut normaali.

En tiedä voisiko olla jostakin allergiasta kyse, sillä minulla on aika usein myös nenä tukkoinen. Flunssaa sairastan tosi harvoin.

ap

Vierailija
5/8 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. Ajoittain häiritsee, koska tietyt "korkeudet" eivät enää vain tule, ääni vain pihisee ulos. Juuri esim. laulaminen on nykyään vaikeaa. Minulla kyseessä on nimenomaan tuo vatsan happoisuus. Minulla vatsahapot nousevat ihan kurkkuun asti ja tietysti niistä on oma ongelmansa. Jonkin aikaa tätä selviteltiin ja pelkäsin syöpää ym. Kilpirauhaskokeet ja muut otettiin, ne ok. Tähystyksessä sitten selvisi tuo happo-ongelma.

Vierailija
6/8 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä minulta on otettu kilpirauhaskoe, mutta tulokset on ollut normaali.

En tiedä voisiko olla jostakin allergiasta kyse, sillä minulla on aika usein myös nenä tukkoinen. Flunssaa sairastan tosi harvoin.

ap

Vierailija
7/8 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla närästää oikeastaan vain raskausaikana, tosin silloin se onkin sitten tosi voimakasta. Voiko nuo hapot nousta niin että sitä ei itse huomaisi?

ap

Vierailija
8/8 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla närästää oikeastaan vain raskausaikana, tosin silloin se onkin sitten tosi voimakasta. Voiko nuo hapot nousta niin että sitä ei itse huomaisi?

ap

pää vähän ylempänä.