Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutustumiskerta päiväkotiin -> HIRVEÄ kokemus!

Vierailija
03.06.2007 |

Mun 3,5-vuotias poika on aloittamassa päivähoitoa uudella paikkakunnalla vieraassa päiväkodissa. Käytiin pe tutustumassa ja tulos oli tämä:

- ulkona 2 poikaa hakkasi kaatunutta pienempää poikaa -> kukaan ei reagoinut mitenkään, hoitaja vain jutteli yhden lastaan hakemaan tulleen vanhemman kanssa selin tapahtumaan

- pojat heittelivät toisiaan kivillä -> harjoittelijatyttönen huusi (!) pojille hetken että " minähän olen sanonut ettei niitä kiviä hakata" ja käänsi heti sen jälkeen selkänsä

- paikalla n. 10 lasta ja 1 hoitaja + 2 harjoittelijaa/opiskelijaa

- kertoessani hakkauksesta hoitajalle tämä vain tuumasi että uudet kaksi poikaa ovat tuoneet eloa paikkaan.

Lopputuloksena se, että mua pelottaa viedä lastani nyt tuohon hoitopaikkaan!!

Ylireakoinko?!?! vai olisiko mulla perusteita jo vaatia uutta hoitopaikkaa, vaikka huomenna olisi vasta lapsen ensimmäinen hoitopäivä kyseisessä paikassa? Vai kertoisinko aamulla rehellisesti tuntemuksestani hoitajille, jotta he voisivat vaikka " hieman tsempata" ? Tms...toivottavsti ymmärrätte mitä tarkoitan.

Kommentoikaa kiitos!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kymmenen minuutin aikana, jona seisoin pihalla näin kolmisen tappelua, ja kaksi isompaa poikaa kurmotti erästä pienempää koko ajan. Kukaan ei puuttunut mihinkään. Hoitotädit seisoskelivat pihan nurkassa ja juorusivat keskenään.

Muutakaan paikkaa emme saaneet, joten päätimme jatkaa kotihoidossa.

Vierailija
2/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni kävi niin että en tiennyt että paikak jonne olin lastani viemässä olikin vapaan kasvatuksen päiväkoti. olin tutustumis käynnin jälkeen kauhuissani ja soitin päivähoito toimistoon ja sanoin että lastani en sinne laita ja keroin kaiken mitä siell änoin ja tunteeni mitä koin. sain uuden paikan.

tuossa kyseisesä päiväkodissa toiminta oli tuon tyylistä kuin teidän päiväkodissa missä olitte tutustumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomaani, valittaisin ylemmälle taholle.

Vierailija
4/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella huonosti hoidettu hoitajilta tuo homma. Eipä varmaan ole mukava mieli jättää lasta hoitoon kun saa pelätä että mitähän kaikkea päivän aikana tapahtuukaan.

t- pph (ollut ryhmiksessä)

Vierailija
5/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori kirjoitusvirheet, ei oikein nyt tuu niihin kiinnitettyä huomiota...

kauhuissani olen, eikä minun tietääkseni päiväkoti ole mainittu " vapaan kasvatuksen päiväkoti" . mistä sellaisen edes tietää jos on?

mitä olette siitä mieltä jos laitan lapseni päiväksi, mutta jos lapsi kertoo hoitopäivän jälkeen jotain negatiivista, vaadin heti uutta paikkaa??

Vai olisiko järkevintä vaatia heti? Riittävätkö nuo em. seikat peruisteiksi uuteen paikkaan?

ap

Vierailija
6/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ollaan muutettu paikkakunnalle työn perässä vähän niinkuin vauhdista ja tärkeää näin aluksi oli että saadaan hoitopaikka.

Edellinen päivähoitopaikka, eli siis lapselle se yksi aikaisempi missä on koskaan ollut, on ollut aivan mahtava paikka, kaikki on sujunut todella hyvin!!

En edes ajatellut että täällä olisi tällaista... :(

ap

Vierailija
7/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakea hoitopaikkaa umpimähkään!!!

Soitin kaikkien vaihtoehtojen johtajat läpi, kävin tutustumiskäynnillä, katslein menoa useampana päivänä ohikulkiessani - juuri pihan leikkitilanteita - ja kuulostelin kaikilta mahdollisilta tutuilta kaikki hoitokokemukset.

Vierailija
8/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en käynyt aikaisemmin tutustumassa päiväkotiin ennekuin hain hoitopaikkaa.

ap

Vierailija
9/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen on vapaan kasvatuksen päiväkoti? Siis onko sellasia todellakin olemassa?!

Vierailija
10/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päiväkotipaikkoja on niin vaikea saada, että siihen vasta tutustaan mihin hoitopaikka saadaan kiinnitettyä. Toki voidaan laittaa hakemukseen ensisijaiset toiveet mutta tutustuminen on sitten eri juttu.

Vierailija
11/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei niissä ole edes käynyt?? Totta kai ne pitää katsastaa ennen kuin sen hakemuksensa laittaa, sen jälkeen viedä aika varaten se hakemus ko. paikkaan mihin lapsensa haluaa ja sitten lobata hoitopaikkaa puhelimitse.

Niin se ainakin meillä menee. Minä sain haluamani paikan, kaikki ystäväni samoin. Mutta noilla toimenpiteillä.

Vierailija
12/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatuksen päiväkodista! Mahtais olla vaikea löytää sellaiseen henkilökuntaa... :D

Mutta päiväkodin toiminta-ajatus on kirjattu yleensä päiväkodin ilmoitustaululle tai sen voi pyyttää johtajalta luettavaksi jos haluaa tietää mitä arvomaailmaa siellä noudatetaan.

t.lto

Vierailija
13/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit mitä nähnyt pihalla olisi mielesi kääntänyt sen negatiiviseksi koska podet huonoa omaatuntoa siitä että viet kullannuppusi päivähoitoon. Eihän mikään tai kukaan voi olla niin hyvä lapsellesi kuin sinä.

Ihan totta, tämä ihan positiiviesellä mielellä sanottuna. Näin se vaan menee, alitajunta hoitaa homman vaikka emme sitä itse tiedosta :)

Vierailija
14/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai viittaatko johonkin myöhästyneeseen reaktioon?

Vierailija
15/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mahdollisuuksia itse valita hoitopaikkaa vaikka mekin hakemus laitettiin 7kk ennen hoidon alkamista menemään. Siihen laitettiin just se pk mihin olisi haluttu, mutta eipä vaan saatu paikkaa, pph:lle menivät kun muuta vaihtoehtoa ei annettu. Sinne päiväkotiin oli otettu sitten sellaisia viikkoa aiemmin hakemuksen jättäneiden lapsia, kun niitä olisi ollut liian lyhyellä varoajalla vaikea sijoittaa muualle. Että pikkasen otti päähän! Mutta noin yleensä kun päiväkotien elämää on tullut seurattua, niin kyllähän siellä usein pienet on aika alakynnessä ja hoitajat tosiaan jutustelee oven suussa keskenään. Ei onnistuisi muilla työpaikoilla.

Vierailija
16/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on ollut jo päiväkodissa 1,5 vuotta. Ja tämä on ollut aivan mahtava päiväkoti ja kaikki on mennyt todella loistavasti! Joten vaikka positiivisella mielellä tarkoitit, tuskin on nyt siitä kyse. :)

ap

Vierailija
17/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jonkin verran kalliimmaksi ja kiirehän siinä tuli (oli vajaa viikko töiden alkuun), olimme kans juuri muuttaneet paikkakunnalle. Myöhemmin kuulin paikasta lisäjuttuja jotka osoittivat ensivaikutelmani olleen ihan oikea. Jos toista paikkaa et saa järjestymään, kannattaa tosiaan puhua huolesi päiväkodin johtajalle ja mahdollisesti vielä seuraavaan portaaseenkin.

Vierailija
18/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka päällä ja sivuilla isoja puita, kerran hain lapsen hoidosta ja kun tulin autolle (parkkipaikka tämän nyppylän vieressä) näin kun yksi poika oli kiivennyt tosi korkealle puuhun, seurailin aikani autosta tilannetta ja KUKAAN päiväkodin henkilökunnasta ei huomannut tätä tilannetta. Kerran kävi myös niin että kun kävin hakemassa lasta niin hoitajat ja minä aikamme katselimme ympärillemme että missäs se tyttö oikein on, ei näkynyt pihalla missään. haimme ja haimme, alkoi paniikki jo iskemään niin minulle kuin henkilökunnallekkin, kunnes lapsi tuli sisältä toisen ryhmän hoitajan kanssa, olivat käyneet kasvopesulla.

Miten voi hävitä lapsi? Kukaan ei ollut nähnyt että mihin oli mennyt, meni varmaan 5min kun haimme ympäri pihaa tyttöä.

Vierailija
19/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi pph:lla. hän käy joskus jossain muitten pph:tten kanssa lasten jumpassa tms. kaupunki järjestää sen jumpan pp-hoitajille ja heidän lapsilleen.

meitin pph huomasi kesken piirileikin, ettei poikani olekaan mukana. löysivät etsimisen jälkeen poikani jostain toisesta tilasta jonkun toisten ryhmän lasten kanssa leikkimästä.

luottamukseni pph:hon kasvoi entisestään, kun pystyi tapahtuneen minulle, äidille kertomaan.

ap: suosittelen, että pyrit hakemaan jotain muuta ratkaisua kuin vain viemään lasta sinne hoitoon. joko keskustelua henkikökunnan ja pomon kanssa ati sitten jokin muu hoitopaikka. ihan mielenrauhasikin takia, koska itse en ainakaan näkemäni perusteella pystyisi luottamaan, että lapsellani olisi kyseisessä päiväkodissa hyvä olla.

Vierailija
20/31 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikeksi onneksi tuntuu olevan varsin tasokas päiväkoti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi