Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa: minkähän verran saisin mieheltä elatustukea? Miehen tulot 3600 euroa kuukaus

Vierailija
03.06.2007 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulot 3600 euroa kuukaudessa, itse olen sairaanhoitaja.

Kaksi lasta 3v ja 4kk.

Taas sain kuulla mieheltä kuinka kamalaa tämä elämä meidän kanssa on. Mies haluaisi koko ajan nukkua tai maata sohvalla ja me lasten kanssa häiritsemme häntä. En jaksa tällaista!

Vierailija
2/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon mukaan elatustuki olisi siis yli 700 euroa kuukaudessa jos molemmista saa tuon 10%. Voiko olla noin iso?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tuloilla saatat saada 200¿/lapsi, jos hyvin käy.

129-150¿ on kyllä lähempänä totuutta.

Vierailija
4/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaa lääkärille äläkä mesoa avioerosta

Vierailija
5/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsen eroa, lapset meillä 4 v. ja 1 v.

Vierailija
6/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on todella paljon väärää ja vanhaa tietoa. Kerropa sinun ja exän nettotulot, niin voidaan vähän tarkempaa suuntaviivaa antaa. Nykyään on kai monikymmensivuinen ohjeistus miten kaikki vaikuttaa elatusmaksuihin, mutta perinteinen nettotuloihin perustuva laskentakaava antaa kyllä suht lähellä olevan tuloksen ellei lapsella ole sitten jotain erityisiä sairauksia, jotka vaikka lohkaisee paljon rahaa.

Joskus ammuvainaan aikoina maksettiin tosiaan 10% isän bruttotuloista, mutta nykyään lähdetään lapsen elatuksen tarpeesta ja siitä, että isä ja äiti maksavat sen omien tulojensa suhteessa.

Vierailija
7/7 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei myöntänyt sitä. Olin aivan uupunut ja kyllästynyt. Ilmoitin, että erilleen on muutettava. Mies sai slaagin ja tajusi sitten vihdoin olevansa masentunut ja haki apua. Oli jo itsemurha-ajatuksia. Nyt kun on asuttu 2 kk erossa, en haluaisi takaisin yhteen. Yksin (tai siis lapsen kanssa) on niin paljon helpompaa.