Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako Helsinkiin enään perheineen mennäkään, kun kaduilla näyttää olevan kaikki sallittua Kokemuksia on:

Vierailija
03.06.2007 |

Perheellemme on pari kertaa kohdannut nyt pienellä aikaa Hesan keskustassa näyn, mikä olisi saanut jäädä näkemättä.

Pari viikkoa sitten olimme ostoksilla ja kävimme eräässä museossakin. Kun liikuimme rautatieaseman lähellä, oli siinä jotain ehkä kiinalaisia kertomassa kidutuksista siellä, mikä liittyy elinkauppaan. Heidän asiaansa ajoi myös muutama iso lakana, joissa oli ikäviä kuvia näistä tapauksista. Työnsivät mieheni käteen jonkin lentolehtisen.

Eilen Kolmen Sepän patsaalla oli taas iso lakana pystyssä. Nyt mielenosoituksen aiheena oli aborttejen vastustaminen. Suuressa kuvassa oli verinen sikiö ja tekstinä isolla lopettakaa tappaminen.

Itsellenikin jo tuli paha olo näistä, kun niihin ei osannut varautua, vaan ne vaan hyppäsivät päin juhlivan yleisön naamaa (eilen oli aiheena juhlia koulujen päättymistä ja kesälomien alkua lasten kanssa). Mietin miten näihin suhtautuvat lapset, toivoin vain, etteivä olisi edes huomanneet. Lapsen kuitenkin usein nappaavat kaikenlaista näköpiiristään. Lapset ovat sitten niin herkkiä, että tällainen saattaa vaikuttaa vasta esim yöllä unissa. Onkohan näissä lupaehdoissa mitään rajaa, mitä keskeisille kaduille saa pysytyttää villkkaina aikoina keskellä päivää?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressakin vaan kehuskelee Kiinan ihmisoikeuksien paranemista.

Vierailija
2/10 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi tahattomasti huvittaa. Lapseni halusi eilen ilmapallon juuri siitä Kolmen sepän aukiolta. Puhuin puhelimeen samaan aikaan enkä nähnyt mitään julisteita, enkä ennättänyt edes perehtymään, että minkä aiheen puolesta niitä ilmapalloja jaettiin, Mutta totta tosiaan Pro Lifehan siinä pallossa lukee. Ja mikä tässä huvittaa: Mä olen tehnyt abortin ja olen ehdottomasti aborttimyönteinen. Jep, niin sitä on marssittu puolen kaupungin halki Pro Life -pallo käsivarressa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapsena maalla joka vuosi nähnyt, kuinka teurastetut lampaanruhot roikkuvat piharakennuksen orsissa nyljettyinä odottamassa pilkkomista ja pakastamista. Ei siinä mitään brutaalia ollut, normaalia lihataloutta. En nähnyt painajaisia. Nykyään sekin varmaan olisi lastensuojelurikos.

Tietysti kidutus- ja aborttikuvat ovat astetta ikävämpiä, mutta eiköhän lapsi niistäkin selviä, etenkin jos vanhemmat selittävät, että kyseessä on mielenilmaus jne... Aikuisen tehtävä on myös tukea lasta tällaisissa tilanteissa eikä vain suojella kaikelta.

Vierailija
4/10 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, sillä se juliste ei ollut kaunista katseltavaa!

Minulla oli mukana kolme lasta, nuorin alle kouluikäinen ja vanhin murrosikäinen, joille kummallekaan ei tuollainen välttämättä ole mukavaa katseltavaa etenkään ilman enempää tietoa asiasta (siis se murrosikäinen, alle kouluikäiselle ei aborttiasiaa vielä oikein kannata selostaa).

Vierailija
5/10 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei saisi nähdä eikä kokea ennen kuin on 18-vuotias. Mieluiten yli 20. Vai onko tämä hyyssävien vanhempien luoma illuusio?

Vierailija
6/10 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

alkoi tahattomasti huvittaa. Lapseni halusi eilen ilmapallon juuri siitä Kolmen sepän aukiolta. Puhuin puhelimeen samaan aikaan enkä nähnyt mitään julisteita, enkä ennättänyt edes perehtymään, että minkä aiheen puolesta niitä ilmapalloja jaettiin, Mutta totta tosiaan Pro Lifehan siinä pallossa lukee. Ja mikä tässä huvittaa: Mä olen tehnyt abortin ja olen ehdottomasti aborttimyönteinen. Jep, niin sitä on marssittu puolen kaupungin halki Pro Life -pallo käsivarressa.

Mutta ap: miten lapsesi sitten noihin reagoivat?

Melkein veikkaan, että aivan pienet eivät niistä julisteista ymmärtäneet yhtikäs mitään. Ja jos on koululaisista kyse, niin heidän kanssaan voi jo niistä asioista hiukan puhuakin.

Vierailija
7/10 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, alle kouluikäiselle ei varmaan kannata kertoa pro life-julisteiden sisällöstä tarkemmin...

Mutta murrosikäisen kanssa voi saada aikaan hyvinkin mielenkiintoisen keskustelun. Kyllä hänen jo pitäisi tietää, että abortteja tehdään ja asia on kiistanalainen. Samoin hän lienee uutisista bongannut tiedon, että on maita, joissa kidutetaan vankeja.

Vierailija:

Hyvä niin, sillä se juliste ei ollut kaunista katseltavaa!

Minulla oli mukana kolme lasta, nuorin alle kouluikäinen ja vanhin murrosikäinen, joille kummallekaan ei tuollainen välttämättä ole mukavaa katseltavaa etenkään ilman enempää tietoa asiasta (siis se murrosikäinen, alle kouluikäiselle ei aborttiasiaa vielä oikein kannata selostaa).

Vierailija
8/10 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen tilani oli ihana hyvin onnistuneen museokierroksen jälkeen, kun kuvat iskettiin päin näköä. Siinä meni hyvä tunne täysin. Lapsien psyyke on herkempi. En koe olevani mikään erityisen hyysäävä vanhempi, mutta tässä on mielestäni ylitetty raja. Mielelläni ottaisin tiedon vastaan, onko mitään rajaa olemassa tallaisille kaupunkitapahtumille. Vai saako " kaikki kukat kukkia" ?

Jos esim. menen johonkin näyttelyyn tai elokuviin niin tiedän ennakkoon, että voin joutua kohtaamaan jotain tallaista. Niinpä niissä onkin ainakin suositusikäräja, k18 ei enää ole edes suositusraja vaan sääntö. Kadulla ikärajaa ei ole.

ap

Vierailija
9/10 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta, eivät ne hyssyttelylläkään lakkaa olemasta.

Itse en ole kokenut painajaisia niiden takia, enkä senkään takia että jo ihan pikku kakarana näin enoni metsästysreissujen saaliita. Nyljettyjä hirviä, jäniksiä ja ties mitä.

Vierailija
10/10 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ollut ihan asiallista keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi