Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitas antaisitte yo-lahjaksi nuorelle, joka toivoo " pelkkaa rahaa ja mielellaan paljon" ja joka osallitui joku aika sitten meidan haihin vasta iltayosta alkoholitarjoiluun.

Vierailija
03.06.2007 |

Tuli paikalle farkuissa ja ilmeisesti kaverit kadulla odottivat, jonne sitä viinaa raahattiin. Kävin sitten aina vaan täydennysreissulla pyörimässä vähän että on huomattu hänen läsnäolonsa. Ruoka oli tietenkin tilattu ja se meni ihan hukkaan. Juhlista häipyi jossain välissä kiittämättä. Lahja puoli oli tietysti hänen vanhempiensa hoitama, ei varmaan käynyt mielessäkään. Pitäisikö nyt noudattaa hänen toivettaa ja pistää 100 euroa vai hänen käytöstään ja pistää se Mariskooli?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöksen kultainen kirja. Niitä sai Suomalaisesta kirjakaupasta kympillä.

=0)

Vierailija
2/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikö hän esim. olutpulloja tarjoilupöydästä vai ihan boolia laseissa?

Joka tapauksessa kuulostaa hassulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös itse, että joku auto seisoi pari tuntia juhlapaikan edessä ja tämä nuori siinä auton ympärillä joidenkin ei-kutsuttujen henkilöiden kanssa. Olivat siis kadulla eikä juhlapaikalla. Kyllä joo sapetti eniten tuo törkeä käytös! ap

Vierailija
4/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Näin myös itse, että joku auto seisoi pari tuntia juhlapaikan edessä ja tämä nuori siinä auton ympärillä joidenkin ei-kutsuttujen henkilöiden kanssa. Olivat siis kadulla eikä juhlapaikalla. Kyllä joo sapetti eniten tuo törkeä käytös! ap

Minä olisin kyllä mennyt - tai pyytänyt jotakuta menemään - auton luo kysymään, voinko jotenkin auttaa tms. Selittänyt, että meillä on nyt täällä häät, ja herrasväki taitaa nyt olla vääräsä paikassa, kun autollaan tässä partioi. Vaikka vielä sanonut, että ei muuten, mutta olemme vastuussa tästä tilasta sen turvallisuudesta. Olisivat varmasti ymmärtäneet häipyä.

Vierailija
5/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies sanoi mulle, että anna olla, älä välitä, bestman sanoi että joo kohta ja oma isä että älä nyt jaksa tuommosestakin valittaa. Ja sen nuoren isä naureskeli ja sanoi että joo juhlitaan nyt vaan oikein kunnolla, jokos sitä boolia tuli lisää. Ajattelin sitten että s***na, juokaa vaan vaikka talo tyhjäksi, ei ole minulta mitenkään pois.

ap

Vierailija
6/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie pojalle satanen.

Vierailija
7/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatesanat olisi jotain sellaista, että nyt kun olet lähdössä maailmalle, siellä viimeistään tarvitset näitä ja huomaat mikä merkitys käytöstavoilla tai niiden puutteella on (vaikka täällä oletkin tähän asti saanut olla kuin sika pellossa...)

Vierailija
8/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin max 20 e, ja jonkun halvan kortin (en mitään 3,50 yo-korttia). Ja yrittäisin löytää tarjouksesta jotain suinkin lahjaksi sopivaa, kun pussilakanasetti kympillä tms.

Vierailija
9/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oman isänsä kommentti on " mitäs siitä, juhlitaan nyt kunnolla, joko sitä boolia on lisää" , niin ihmetyttääkö tuo jotenkin...?

Arvatkaa huvikseen keneltä mallioppinut...

Vierailija
10/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pitäisi teitä tosi outoina. Viekää kukkapuska ja vaikka kymppi rahaa. Kyllä se elämä vielä senkin pennun kouluttaa.

Vierailija
11/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan (siis muutama vuosi takaperin ;)) oli ihan ok tuoda tuoreelle ylioppilaalle vain ruusu -jos ko. henkilö ei ollut ihan lähiperhettä. Tän päivän meno on ihan järkyttävää. Tehdään jo lahjalistoja Stockallekin... On ihan ok, että lähin perhe ja halukkaat sukulaiset antaa rahaa, mutta mikään pakko se ei ole!!!

Kyllä toi käytös oli häissä oli niin törkeää (ja tuon ikäinen sen jo itsekin ymmärtää vaikka olis pellossa kasvanut), että itse vähän näpäyttäisin enkä antaisi isoa lahjaa. Mutta olen siis sitä mieltä, että on muutenkin ihan ok muistaa ruusulla. Eihän sinne juhliin tarvitse jäädä kakkua ahmimaan ;))) Sanoo vaikka että on monet juhlat kierrättävänä (silloin on muuten varsinkin ihan fiksua jakaa ruusuja eikä satasen seteleitä...)

Vierailija
12/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen törkeää hänen käytöksensä on ollut, mutta en minä jaksaisi vatvoa sitä pilaten muistoani omista häistä ja vielä kostaen törkeän käytksen yrittämällä pilata toisenkin juhlapäivän.

Aikuistu ap.

Vierailija
13/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, miten joku alaikäinen nuori on teidän häissä joskus käyttäytynyt. Ei oikeesti aikuinen ole enää katkera jostain häiden boolista. Kunnon häihin kuuluuu myös kuokkavieraat. Ja jos boolia ei ollut tarpeeksi, niin se on kyllä ihan järjestäjien vika, ei vieraiden. Luulisi sinun myös olevan aikuinen ja osaavan mennä ylioppilasjuhliin kohteliaasti kunnon lahjan kanssa.

Ja kuinka lapselliset ihmiset täällä oikein jakaa neuvoja. On tainnut jäädä itseltä se valkolakki saamatta, ja nyt päästään sitä kostamaan aivan tuntemattomalle uudelle ylioppilaalle. Jippii.

Vierailija
14/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaa sitä muiltakaan omaksi osakseen.

Vai että 20 ikävuoteen saa olla kun siat pellossa, mutta kukaan ei saa sitä mitenkään huomioida, että olisi itse aikuinen?

Olisin jo häissä raahannut nuoren juomaan niitä juomiaan jonkun sukulaistädin valvontaan tai sitten huomauttanut, että juhlatarjoilumme on tarkoitettu vain kutsuvieraille. Ettei vaan olisi tyyliin tienannut muutaman euron hankkimalla kavereilleen ilmaisen illan?

Vierailija
15/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään mahdollista antaa kaikille kohtuullisen kokoista rahalahjaa. Mitättömät 20e per naama olisi ollut jo 80e yhteensä. En ole pihi, eikä meillä ole rahasta tiukkaa, mutta minäkin olen sen verran ns. vanhaa koulukuntaa, että minusta ylioppilaille voi viedä ruusun ja that´s it. Itse kirjoitin ´93 ja sain lahjaksi rahaa, lahjasekkejä, koruja jne. mutta myös vähän etäisemmiltä tutuilta ja muilta myöskin niitä onnitteluruusuja tai sähkeitä -ja joka ikinen muistaminen lämmitti! Pelkästään jo se, että joku vaivautui käymään paikalla tuomassa sen ruusun :) Olenko keskimääräistä paremmin kasvatettu, vai ovatko tämän päivän nuoret (näin kolmekymppisen näkökulmasta) hemmoteltu lellipentuja?!?

Vierailija
16/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhliin edes lähteä. Esim. omasta tuttavapiiristä on kokemusta, miten ylikalliit polttarit tms. karkottaa kyllä osallistujia... vain yhtenä esimerkkinä.

Ja sanon nyt vielä silläkin uhalla, että tämä taas jotain ärsyttää, mutta meillä ei olla pihejä eikä oo rahasta tiukkaa -ollaan kohtuullisen koulutettuja ja varakkaita, kuten on tuttavapiirikin enimmäkseen. Eli ei se ole rahasta kiinni, vaan periaatteesta!!!

Vierailija
17/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oma mies sanoi mulle, että anna olla, älä välitä, bestman sanoi että joo kohta ja oma isä että älä nyt jaksa tuommosestakin valittaa. Ja sen nuoren isä naureskeli ja sanoi että joo juhlitaan nyt vaan oikein kunnolla, jokos sitä boolia tuli lisää. Ajattelin sitten että s***na, juokaa vaan vaikka talo tyhjäksi, ei ole minulta mitenkään pois.

ap

Mutta mitä tulee tuollaiseen lahjatoiveeseen, niin sinuna unohtaisin nuo häät. Kaverihan oli keskenkasvuinen ja mitä ilmeisimmin onnettoman kotikasvatuksen tulosta.

Anna hänelle rahana tasan se summa, minkä olit alunperin ajatellut panna hänen lahjaansa. On aika ymmärrettävää, että nuori ei toivo tavaraa, vaan rahaa, jolla ostaa sitten itse itseään miellyttäviä juttuja. Mutta unohda tuo " mahdollisimman paljon rahaa" -toive, vähän etäisemmälle nuorelle 30-50 egeä on aivan ok summa. Kummilapset ovat ehkä vähän eri juttu.

Vierailija
18/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan pikkupojasta asti. Vaatii aina rahaa lahjaksi, juhlissa hihkuu ja repii kuoria auki, viskaa kortit sivuun ja laskee näyttäväsi rahoja ja ynnää saaliin saldoa. Mua on aina se ottanut niin päähän, että joka kerta, kun vaan keksin jotain fiksua lahjaksi, annan lahjan enkä rahaa. Ja annan vaikka lahjakortinkin mieluummin kuin rahaa. Kaipa kummilla on oikeus vähän kasvattaa lasta myös... Minulle se on kyllä oma periaatteni; saanhan toki antaa sellaisia lahjoja, jotka itse koen hyväksi.

Mihin on kadonnut periaate lahjahevosen suuhun ei katsota?! Eikö tätä enää opeteta lapsille? Hävytöntä tuollainen rahan vaatiminen. Annat rahaa JOS olisi muutenkin ajatellut antaa sitä. Mutta jos olit ajatellut muuta, annat muuta. Taitaa ihmiset olla unohtaneet mikä se lahja oikeastaan on... se on antajan määriteltävä, ei saajan!

Vierailija
19/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mihin on kadonnut periaate lahjahevosen suuhun ei katsota?! Eikö tätä enää opeteta lapsille? Hävytöntä tuollainen rahan vaatiminen. Annat rahaa JOS olisi muutenkin ajatellut antaa sitä. Mutta jos olit ajatellut muuta, annat muuta. Taitaa ihmiset olla unohtaneet mikä se lahja oikeastaan on... se on antajan määriteltävä, ei saajan!

Totta kai sankari ei voi VAATIA mitään ja minusta on suoraan sanoen moukkamaista laittaa esim. hääkutsuun lahjatoivetta mukaan. Vieraaksi voi tulla jopa ilman lahjaa!

Mutta jos nyt siis joku kysyttäessä kertoo toivovansa mieluiten rahaa, niin se on täysin ok. Eikä ole mitään vaatimista, vaan toiveen esittämistä. Kukin sitten ratkaisee itse, mitä antaa.

Sinänsä rahalahjat ovat ongelmallisia, että moni kokee noloksi antaa rahana pientä summaa, vaikka sillä summalla ostettu (hyvin keksitty ja saajalleen sopiva) tavara taas voi olla aivan ok.

Vierailija
20/23 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvoisen lahjan. Maksoin siitä 15 euroa. Kuulemma on ollut mieleinen lahja. Rahana olisimme voineet antaa korkeintaan 30 euroa.

Onko tuo sadan euron rahalahja-juttu joku eteläsuomalainen ilmiö? Savossa on 50 euroa jo ihan huomattava lahjasumma.