Mikä paras tapa edetä? Naapuruston lapsista.
Hei!
Meidän 7-vuotiaan ehdottomasti paras ja rakkain sielunsisko-kaveri asuu naapurissa. Tytöt on aina yhdessä, riitelevät ja nauravat, halivat ja tappelevat.
Toisella puolella asuu 6-vuotias pois (melkeen 2v nuorempi). Viime kesänä tytön pyysivät poikaa meillekin leikkimään ja hän tulikin aina silloin tällöin. Meillä on myös 3 v poika jka nauttii isomman pojan seurasta mutta tunne ei taida olla molemminpuolinen ;-) Yhden kerran (kai siis viimekesänä) tytöilä oli joku salainen juttu ja tämä poika kai kiusasi tai häiritsi, en tiedä, mutta tyttöni oli sanonut, että me ei haluta olla sun kanssa - tavallista tyttöjen suusta, mutta tämä poika on tosi vetäytyvä ja herkkä ja oli sitten pahottanut mielensä.
Nyt hän aina katselee tänne pihalle mutta ei tule vaikka pyytäis. Äitinsä sitten kerto mulle eilen, miksi hän ei tule, ei voi unohtaa tuota sanomista. Mä olen tosi paljon yrittänyt tytölleni vuosien varrella opettaa, että ilkeitä asioita ei sanota toisille mutta hän on tulistuessaan sellanen että sammakoita tulee suusta. Tilanne on jo parantunut, mutta opittavaa riittää.
No, sain tuon äidin puheista kuitenkin sen kuvan, että poika on tosi yksinäinen ja surullinenkin, ja nyt mietin että miten tästä edetä. Ajattelin että tyttöni menis soittamaan ovikelloa ja pyytäis pojan katsomaan vaikka meidän kaneja. Mutta mitä jos hän ei silti uskalla tulla? Tytöllämme on synttärit kesällä, olisko ihan pöhköä kutsua tämä poika? Tuliskohan hän edes... Musta ois tosi kivaa jos poika rupesi käymään täällä, koska varman jonkin ajan kuluttua meidän pojasta ja hänestä voisi tulla kaverit. Mutta naapuri on siis tosi varautunut ja ujokin.
Mitä tekisitte?
Varsinkin, jos synttärit ovat tässä heti alkukesällä.
Muuten ehkä tyttö voi käydä muuten vain kutsua kylään.