Erosin kirkosta
Eipähän tule maksettua tuhraan veroja asialle, jota en kannata.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista tämä valintasi, kun minareetista huutava imaami käskee sinut kumartamaan Mekkaa kohti. Silloin on myöhäistä katua.
minua ei papit käske kumartamaan kohti Jerusalemia
Se on sitten sapelilla pää poikki, senkin gaijin.
Vierailija kirjoitti:
Olin koko aikuisikäni kirkosta eronneena. Tänä vuonna lähes kuusikymppisenä liityin uudestaan kun edessä oli isohko leikkaus, että saisin sielulleni pelastuksen jos jotain käy. No kaikki meni hyvin. Nyt harkitsen taas eroa. Voinhan liittyä sitten kun seuraavan kerran tulee isoja terveysongelmia.
- Maisa59
Luuletko että kirkon jäsenyys takaa taivaspaikan?
Kysyn rakkaudella kun en tiedä miten ajatellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin koko aikuisikäni kirkosta eronneena. Tänä vuonna lähes kuusikymppisenä liityin uudestaan kun edessä oli isohko leikkaus, että saisin sielulleni pelastuksen jos jotain käy. No kaikki meni hyvin. Nyt harkitsen taas eroa. Voinhan liittyä sitten kun seuraavan kerran tulee isoja terveysongelmia.
- Maisa59
Jos ei takaisi, niin mikä tarkoitus koko instituutiolla olisi?
Vierailija kirjoitti:
Huom öyhöttäjät, te olette mielisairasta paskaa, ette kristittyjä. Tarkoitan helvetin tulella uhkailijoita. Huonoa mainosta mille tahansa uskonnolliselle yhteisölle, ei erotu mitenkään talebaneista.
Ei ne öyhöttäjät taida olla kristittyjä tai uskovia, vaan sieltä vastapuolelta. Vihollinen naamioituu kristityksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Maisa59
Eksytys, jos se eksyttää uskomaan, että ev.lut kirkon jäsenyys pelastaa.
Usko Jeesukseen se on mikä pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen usko on kaiken a ja o. Seurakunnan jäsenyys tarkoittaa sitä, että haluaa kuulua uskovien yhteisöön, joka rukoilee toinen toisensa puolesta ja tukee näin toinen toistaan elämän eri vaiheissa.
Usko vaatii seurakuntayhteyden
Ai jaa, vaati vai?
Sanoo kuka?
Yhteyden muihin Jeesukseen uskoviin, ei tarkoita nykyistä evankelis-luterilaista kirkkoa tai mitään muuta kristillistä lahkoa.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen usko on kaiken a ja o. Seurakunnan jäsenyys tarkoittaa sitä, että haluaa kuulua uskovien yhteisöön, joka rukoilee toinen toisensa puolesta ja tukee näin toinen toistaan elämän eri vaiheissa.
Luettelit juuri ne syyt miksi minä erosin kirkosta. En halua kuulua tai tulla millään lailla yhdistetyksi yhteisöön joka vihaa toisiaan, kiusaa, puhuu pahaa selän takana, tuomitsee, lokeroi, auttaa vain omiaan jos niitäkään, ei toivo hyvää kuin itselleen ja lähimmilleen, saa veroeuroja mutta silti vaatii lisää rahaa palveluistaan vaikka omistaa maita, metsiä ja rakennuksia. Mikään näistä ei ole Jeesuksen oppien mukaista. Heräsin kun olin töissä työpaikassa jossa suurin osa on uskovaisia (lestoja, hellareita, ev.lut) ja työyhteisö oli todella sairas ja ilkeä. Päättelin että kun on se rukousautomaatti niin kuvittelevat voivansa elää ja tehdä ihan mitä tahansa, ja silti saa synnit anteeksi ja pääsee taivaaseen. Järjettömin harhaoppi mitä olen nähnyt. Elämäni paras päätös oli erota. Nyt voi uskoa ihan vapaasti, rehellisesti, aidosti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Maisa59
Tarkoitus julistaa sitä sanomaa, miten omistaa taivaspaikan.
Kirkolla ei ole taivaspaikkavaltuuksia.
Minä olen syvästi uskovainen ja uskon että rahalla ei voi ostaa paikkaansa taivaassa. Täällä ei ole montaa uskovaista, vain rahan ahneita jotka tekeytyvöt uskovaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Maisa59
Ai siis rahalla voi oastaa paikan? On aikoihin eletty. T:uskovainen
Vierailija kirjoitti:
Minä l i i t y i n takaisin kirkkoon pari viikkoo sitten.
En rikastunu yhtään vaikka en maksanu kirkollisveroja.
Nyt on mukavampi fiilis kun liityin takas.
Minulla on aina huonompi fiilis kun annan rahojani pois. Mielummin annnan tuon rahan jollekkin sitä tarvitsevalle. Meillä on jo valtio joka jakaa rahaa jota se meiltä kerää.
Minä kuulun kirkkoon ja minulla on nyt vähön höynäytetty olo. Miksi se raha on tärkeämpää kuin usko?
Onneksi olkoon! Tuli varmaan hyvä olo. Uskoa voi halutessaan ilman kirkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun kirkkoon ja minulla on nyt vähön höynäytetty olo. Miksi se raha on tärkeämpää kuin usko?
Kirkollisverolla on tarkoitus ylläpitää toimintaa. Esim. hautaaminen,vihkiminen,diakonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettelit juuri ne syyt miksi minä erosin kirkosta. En halua kuulua tai tulla millään lailla yhdistetyksi yhteisöön joka vihaa toisiaan, kiusaa, puhuu pahaa selän takana, tuomitsee, lokeroi, auttaa vain omiaan jos niitäkään, ei toivo hyvää kuin itselleen ja lähimmilleen, saa veroeuroja mutta silti vaatii lisää rahaa palveluistaan vaikka omistaa maita, metsiä ja rakennuksia. Mikään näistä ei ole Jeesuksen oppien mukaista. Heräsin kun olin töissä työpaikassa jossa suurin osa on uskovaisia (lestoja, hellareita, ev.lut) ja työyhteisö oli todella sairas ja ilkeä. Päättelin että kun on se rukousautomaatti niin kuvittelevat voivansa elää ja tehdä ihan mitä tahansa, ja silti saa synnit anteeksi ja pääsee taivaaseen. Järjettömin harhaoppi mitä olen nähnyt. Elämäni paras päätös oli erota. Nyt voi uskoa ihan vapaasti, rehellisesti, aidosti
Monet hakeneet yhteyttä viime vuosina kotikirkoista petyttyään erilaisiin kristillisiin seurakuntiin. Kotikirkossa ei tarvitse maksaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Maisa59
Eksytys, jos se eksyttää uskomaan, että ev.lut kirkon jäsenyys pelastaa.
Usko Jeesukseen se on mikä pelastaa.
Pelastaa miltä? Jeesuksen kostolta?
Olen eronnut itsekin kirkosta. Mutta henkilökohtaisesti uskon Jeesukseen Kristukseen. En tarvitse kirkkoa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisverolla on tarkoitus ylläpitää toimintaa. Esim. hautaaminen,vihkiminen,diakonia.
Mitä se uskoon liityy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tarkoitus, mutta rahat eivät mene lähellekkään täysymääräisinä siihen.
Minkä kilpailun ja mistä?