kaverin alle kaksvuotiasta vetää ihan himona laittilimuja. onkos tää yleistäkin?
Kommentit (14)
tervettä ja fiksua koululaista kasvanut.
ei ap..
eikä mulla oo lapsia joille juottasin, ihmettelen vaan
Niissä on jokin painoraja kuinka paljon saa juoda/painokilo. Aikuisen on vaikea juoda niin paljon mutta lapsella annos saattaa ylittyä jos juo paljon.
Heh.
Kyllä minä käytin raskausaikanakin ja ihan on kaksi
tervettä ja fiksua koululaista kasvanut.
Ja raskausaikana saa kyllä käyttää makeutusaineita; muistisääntönä annettiin että a :lla alkavia voi käyttää (aspartaami, asesulfaami K) ja S: llä alkavia vältää (sakariini, syklamaatti) Uusi makeutusaine sukraloosi (tehty sokerista) rikkoo nykyään tämän säännön ja sitä saa käyttää.
meni kyllä nyt vähän asian vierestä. sori.
Hän ei varmaan oikeen oo perillä noista suosituksista. sanoi vaan,ettei viiti antaa tavallista limpparia ku poika lihois hirvesti ku juo limuja niin paljon. ap
luettua noita tuoteselosteita ja tosi monessa, suurimmassa osassa, mehuja on käytetty sokerin lisäksi makeutusaineita.
Onko kukaan muu huomannu tätä?
Tätä selitettiin sillä, että se makeus herättelee kehon odottamaan sitä sokerin energiamäärää ja kun sitä ei tule, niin keho vaatii lisää ja taas pitää juoda. Aiheuttaa samasta syystä myös helpommin paino-ongelmia.
ei pitäisi juoda noin paljon limsaa!
tällöin antanut sillä onhan se tympeää kesällä vaan vettä litkiä kun isommilla pihan lapsilla ja toki samanikäisilläkin on pillimehut käsissä. kai se vaan on niin että kohtuus kaikessa.
Vierailija:
Hän ei varmaan oikeen oo perillä noista suosituksista. sanoi vaan,ettei viiti antaa tavallista limpparia ku poika lihois hirvesti ku juo limuja niin paljon. ap
Vitsi mikä äiti :-(
Limukkaa juodaan joskus ja silloin ihan sokerista. En ikinä uskaltaisi lapsilleni antaa jotain keinojuttuja. Eihän niistä olla edes yksimielisiä, onko ne vaarallisia vai ei.
Meillä pian kaksivuotias saa kyllä pillimehua viikonloppuisin, mutta vain täysmehuja. Niissä on vain hedelmän oma sokeri ja mukana c-vitamiina. Parempi toki olisi antaa hedelmä mehun sijaan, mutta pillimehulla on ihmeellistä taikavoimaa ;)
Minulle ei tulisi mieleenikään antaa niitä. Eihän raskausaikanakaan saanut käyttää.