Meneekö muilla palstalaisilla ihan hyvin?
Täältä saa sen kuvan että kaikilla menisi huonosti ja sehän ei pidä paikkaansa. Itsellä ja oikeastaan kaikilla tutuilla menee ihan mukavasti. Arvaan että palstalaiset ovat tästä katkeria ja laittavat viestwjä tyyliin "huomenna voit sairasta ja menettää kaiken" jne.
Kommentit (31)
Mulla menee hyvin!
Olen saanut elämäni vihdoin vähän hallintaan, olen vakituisessa melkein kokoaikaisessa työssä. Nuoruuden ujostelu ja nolostelu on taaksejäänyttä aikaa, ja olen oppinut saamaan energiaa työpäivien sosiaalisista tilanteista. Olen siis porrassiivooja, joten työni on itsenäistä, mutta asukkaiden kanssa tulee höpistyä päivittäin, kun ne tuntevan minut ja minä heidät. Työkavereita näkee välillä "kentällä", ne on tosi mukavia myös.
Saan laskuni maksettua ja ruokaa ostettua. Perusruokavalioni on melko edullinen, mutta saan koostettua sen terveellisesti. En yritä saitailla, vaan perusraaka-aineet ovat edullisia. Joskus voin ihan hyvällä omallatunnolla ostaa vaikka jonkun hyvän juuston eikä mun tarvitse valita herkun ja oikean ruoan välillä.
Melkein koko aikuisikäni olen ollut ulosotossa, eikä välillä velkoja ole pystynyt lyhentämään ollenkaan kun työttömyyskausina olen ollut varattomana. Nyt velkaa ei ole enää kuin muutama tonni, ja vuodessa ne on maksettu pois kokonaan. En ehdi edes saada maksuvapaita kuukausia, kun ulosotto päättyy kokonaan.
Olen aikuistumisen myötä huomannut, ettei mun ole pakko sopia siihen malliin että pitäisi olla kavereita ja koko ajan menossa. Mulla on täysin lupa ja oikeus olla vapaa-ajalla kuten haluan, pystyn kieltäytymään kutsuista ja sanomaan, että nyt tarvitsen viikonlopun itselleni.
Kiitos kysymästä, tällä kertaa menee aika hyvin. Kaikki suurin piirtein terveinä, on turvattu toimeentulo. Ei ole eläimistäkään suurta huolta niin kuin oli viikko sitten, mutta siitä on selvitty aika hyvin.
Hmm. Ensin sanot, että palstalaisilla menee hyvin. Sitten että palstalaiset ovat tästä katkeria. Logiikka?
Minullakin menee hyvin, ja jopa niin hyvin, ettei tarvitse osoitella ja syytellä muita palstalaisia, heitä joilla menee huonommin.
Mutta kuulostaa siltä, ettet ole miettinyt kuoleman mahdollisuutta. Kyllä, sairaus ja kuolema voi tulla jo huomenna, niin sinulle kuin minullekin. Yksi minun onnellisuuttani lisäävä tekijä on se, etten pelkää kuolemaa, koska uskon Jeesukseen.
on mennyt aina, töitä on ollut koko työhistorian ajan, rahaa on tullut sen mukaan ja säästöön on jäänyt riittävästi ettei huolta huomisesta, tuo se tullessaan mitä tahansa. Kuolemaa ei yksikään pysty välttämään vaikka rahaa olisi kuinka paljon. Raha helpottaa elämään paljon ja tekee siitä mukavaa, saa hankittua mitä haluaa, koska haluaa.
Rakastava puoliso ja rakas kissa omassa talossa, mitä muuta sitä ihminen tarvitsee.
Maanisesti persua jankuttavilla ihmisraunioilla ei voi mennä hyvin. Ei se ole mitään elämää että herää aamulla ja alkaa jankata klo 7 ja lopettaa vasta klo 23 mutta käy senkin jälkeen palstaa läpi tehtaillen ilmiantoja ketjuihin ja kommentteihin joista ei pidä. Siis edes unta ei tule riittävästi saatika sitten että olisi jotain tervettä sisältöä elämällään.
Itselläni onneksi menee kohtalaisen hyvin vaikka ajoittain tuntuu että maailma on liian sekaisin kuten myös ihmiset jotka sen maailman tekevät.
Eikä tämä tosiasia sensuroinnilla poistu.
Tosi iso rahapotti saisi elämän hymyilemään.
Menee.
Mukava, mielestäni hyväpalkkainen ja helppo työ runsaaseen vapaa-aikaan nähden. Ei mitään tekemisiäni tai menemisiäni rajoittavia tekijöitä elämässäni. Vapaudentunne.
M50
Hyvin menee, rahaa on ja vielä terve.
Kyllä mulla menee monella tavalla oikein hyvin. Itselläni ja läheisilläni terveys kunnossa, kaikilla myös töitä (oma työni on oikein mukava) ja talousasiat ihan kelpo mallilla, on rakastava puoliso, ihania kissoja lemmikkinä, ystäviä ja harrastuksia, mukava koti jne.
Ainoa haaste on oma psykiatrinen diagnoosi, mutta sekin on pysynyt hoidon ja lääkkeiden avulla skaalalla "hyvä-siedettävä" jo parikymmentä vuotta (ts. työkyky säilynyt, eikä elämänilo ole kadonnut vaikka haastavampiakin aikoja toisinaan on). Kaiken kaikkiaan koen olevani oikein onnekas.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu Suomessa ja maailmalla huolestuttavat. Näistä asioista pitää puhua. Silmien sulkeminen ongelmilta on vastuutonta.
Tämä!
Huomenta ja
Siunattua Päivää.
E