Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20-vuotias tyttäreni pamautti pommin: on mennyt kihloihin 35-vuotiaan miehen kanssa

Vierailija
09.10.2026 |

Aikovat mennä naimisiin. Miten puhua tytölle järkeä ja estää tämä? 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😄

Vierailija
2/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ihmisen tehdä omat virheensä. Eroonhan tuokin tulee päättymään jossain vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ero sieltä tulee. Kunhan muistaa ehkäisyn, niin jää vahinko-Repe syntymättä 😉

Vierailija
4/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱🥱

Vierailija
5/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤗🤗🤗🤗🤗💰👶

Vierailija
6/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitustyttären mielikuvitus-sulhanen ei mitenkään voi järkyttää teidän mielikuvitusperhettä.

0/5  paskaspämmi

Vierailija
7/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono vanhempi, koska ei lapsen vakavan puolison pitäisi tulla vanhemmille yllätyksenä.

Vierailija
8/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun asiasi estää sitä. Tyttäresi on aikuinen ja hänellä on täysi oikeus päättää itse, mitä elämällään/elämässään tekee kyselemättä sinulta lupia. Se on hänen oikeutensa ihmisenä. Sinun tarvii kasvaa äitinä sillä tavalla, että hyväksyt tyttäresi olevan nyt aikuinen ja ylipäätään sinusta erillinen, oma ihmisensä 

Vierailija
9/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ihmisen tehdä omat virheensä. Eroonhan tuokin tulee päättymään jossain vaiheessa.

Minulle kävi aikalailla samoin. Olimme aivan eri aikakauden lapsia olleet, ei mitään yhteistä.

Meidät vihittiin 1989 ollessani 20v, leskeksi jäin ollessani 23v.

Mielestäni ikäeroa oli liikaa, näin jälkiviisaansa todettakoon. Toinen jo kuitenkin oli nähnyt elämää ja minä vasta aloittamassa aikuisuutta.

Vierailija
10/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ovat tunteneet toisensa vain vuoden tai kaksi...

Vierailija
11/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinun asiasi estää sitä. Tyttäresi on aikuinen ja hänellä on täysi oikeus päättää itse, mitä elämällään/elämässään tekee kyselemättä sinulta lupia. Se on hänen oikeutensa ihmisenä. Sinun tarvii kasvaa äitinä sillä tavalla, että hyväksyt tyttäresi olevan nyt aikuinen ja ylipäätään sinusta erillinen, oma ihmisensä 

Äitinä?

Vierailija
12/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mielestäsi parempi/olisitko äitinä iloinen, että tytär seurustelee ja harjoittaa intiimejä suhteita lukuisten eri miesten kanssa seuraavat 10-15 vuotta ja menee sitten vasta naimisiin, jos edes menee? 

Nykypäivänä vakavat suhteet kosinnasta ja naimisiinmenosta puhumattakaan kiven alla, koska Tinder, ajan henki jne. Olisit iloinen, että joku kypsä mies haluaa tyttäresi kokonaan (eli pysyvästi ja ei mitään fwb-touhua varten vaan viralliseksi puolisokseen ja oikein lain edessä) ja haluaa tehdä sen kunniallisesti menemällä naimisiin. Tämä mieshän kohtelee tytärtäsi juuri niin kuin tyttäresi ansaitsee, antaa hänelle koko paketin, eikä mitään epämääräisiä, epävirallisia, puolisalaisia suhdevirityksiä. 

Vierailija
13/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, eikös se ole tärkeintä, että ovat onnellisia?

Minä en ole yrittänyt käännyttää tytärtäni joka rakastui itseään 13v vanhempaan mieheen. Miten voisin pahoittaa tyttäreni mielen, kun hän on niin onnellinen ja rakastunut ja miesystäväkin on luonteeltaan ihan ok. Tietenkään en tällä elämänkokemuksella tekisi missään tapauksessa samanlaista valintaa, mutta kyseessä onkin tyttäreni elämä. Minun tehtäväni ei ole sotkeutua ja päättää hänen henk.koht. elämäänsä.

Vierailija
14/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitinä?

No jos tyttärestä puhutaan, ei tuo äiti kovin väärä veikkaus ole voinut olla. Äitinä, isänä, sukupuolineutraalina entisenä huoltajana. 

Vierailija
15/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sukulaisetkin tuohon sanovat?

Vierailija
16/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette voi tietää miten vaikea se vanha mies on. Mustasukkaisuus ja kyttääjäluonne on näillä yleisiä.

Vierailija
17/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisen jämäukkelin meni ja otti...

Kiva sitten vanhana kulkea töissä vielä se 15v kun puoliso vaan lekottelee eläkkeellä.

Vierailija
18/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisen jämäukkelin meni ja otti...

Kiva sitten vanhana kulkea töissä vielä se 15v kun puoliso vaan lekottelee eläkkeellä.

Tai sitten se eläkkeellä oleva ukkeli hoitaa kodin, käy kaupassa ja kokkaa, kun itse käyn vielä töissä. Niin mun mies ainakin tekee. Just äsken leipoi meille alusta asti itse pizzaa, kun itse sain loikoilla sohvalla :)

Vierailija
19/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette voi tietää miten vaikea se vanha mies on. Mustasukkaisuus ja kyttääjäluonne on näillä yleisiä.

Se vanha mies? 35-vuotias ei ole vanha vaikka olisi vaikea.

Vierailija
20/37 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikosti menee, kun äippä saa kuulla miesystävästä vasta kihlautumishetkellä. Ymmärrän toki hyvin, miksi tyttö ei aiemmin ole kertonut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän