Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret joutuu tekemään töitä 80v asti.

Vierailija
09.10.2026 |

Voi voi voi voi..kyllä joutuu

Miten poliisit ...jne jne

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jouduta. Tai tyhmät joutuu. Me fiksut aloitimme sijoittamisen jo ensimmäisistä kesätyörahoista ja maksamme joka kuukausi itsellemme eläkemaksua sijoitussalkkuun. Sen turvin on sitten mukava viettää eläkepäiviä tulevaisuudessa ja nauraa tyhmille, jotka raatavat niska limassa odottaen valtion myöntämää eläkeikää. 

Jaa äipän kanssako sinä asut?

Miksi asuisin? Minulla on kuitenkin mies ja kaksi lasta. 

Ei ole

Voimme sopia niin, jos se helpottaa elämääsi. Ei minua kiinnosta mitä joku yksinäinen palstava jakki minun elämästäni luulee. 

Vierailija
42/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen nuori voi ryhtyä yrittäjäksi ja jäädä eläkkeelle jo 40 vuoden iässä. Oma valinta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joudu, jos alottaa sijoittamisen nuorena aikuisena.

Ei auta, sijoitustulojen vero nousee hurjasti.

Se on oikein, koska kaikilla ei ole sijoituksia

Auttaa, kun osaa hoitaa sijoituksensa fiksusti ja verotuksen kannalta tehokkaasti. 

Sijoitustuotot tullaan jakamaan uudelleen, koska yhdenvertaisuus...

Kaikenlaisia voimaantumisfantasioita teillä lapsilla on. Miksi ette ole leikkimässä niin kuin normaalit lapset? 

Vierailija
44/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nuori voi ryhtyä yrittäjäksi ja jäädä eläkkeelle jo 40 vuoden iässä. Oma valinta!

Mihin siinä yrittäjyyttä tarvitaan?

t. palkkatyössäkäyvä, joka aikoo jäädä eläkkeelle ihan viimeistään 50v iässä

Vierailija
45/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein nuorille. Silloin kun minä-minä olin nuori tehtiin 15 tuntista päivää kahdeksana päivänä viikossa maatilalla. Kaiken maailman kotkotuksia nykyään. Irmeli

Vierailija
46/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milleniaalit eivät ole niin itsekkäitä lastensa riistäjiä kuin boomerit. Jokin muu keino löydetään, kunhan boomereista päästään.

Vierailija
47/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein nuorille. Silloin kun minä-minä olin nuori tehtiin 15 tuntista päivää kahdeksana päivänä viikossa maatilalla. Kaiken maailman kotkotuksia nykyään. Irmeli

Äläkä unohda sitä, että samalla hiihdettiin kouluun kesät talvet 50 kilometriä suuntaansa susien ulvoessa latujen varsilla!!! 

Vierailija
48/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milleniaalit eivät ole niin itsekkäitä lastensa riistäjiä kuin boomerit. Jokin muu keino löydetään, kunhan boomereista päästään.

Minkä lastensa? Ettehän te mileniaalit edes lisäänny.

Vierailija
49/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan joudu Suomessa tekemään töitä, jos ei halua.

Täytyyhän sitä elanto jotenkin hankkia?

Työttömyystuella ja varastelulla pärjää. Pienemmät sairaskulutkin kun työ ei rasita. 

Hei ihmiset, ihan oikeasti nyt. Kukaan ei tiedä tarkasti, missä jamassa maailma tai maamme ovat 20 vuoden tai 30 vuoden kuluttua. Tässä välillä voi tapahtua mullistavia muutoksia, joita ei nyt osata ennustaa. Ajattelen maiden välisiä vakavia konflikteja, ilmastonmuutosta, kansainvaelluksia ja mahdollisia pandemioita. Joku Mustan Surman tapainen ja antibiooteille vastustuskykyinen  sairaus voisi nopeasti viedä 25 % maanosan tai maapallon väestöstä. Siihen päälle mittava tulivuorenpurkaus jossakin kaukana ja muutaman viljasadon menetys peräkkäin, niin ollaan heikoilla. Osa näistä kauhukuvista tarkoittaisi  käytännössä, että yhtäkkiä väestö on pienentynyt merkittävästi ja ihmisille riittää työtä ja tekemistä.   Jos ei muuta, niin haudankaivamista menehtyneitä varten ja eloonjääneiden auttamista.

Vierailija
50/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläkä unohda sitä, että samalla hiihdettiin kouluun kesät talvet 50 kilometriä suuntaansa susien ulvoessa latujen varsilla!!! 

Ei nyt viittäkymmentä kilometriä, mutta maalta muuttanut luokkatoverini kertoi kävelleensä tai hiihtäneensä maalla kouluun 5 km suuntaansa. Myös kovilla pakkasilla ja niitä riitti siihen aikaan.

Vierailija
51/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä jää yli 10 alle 30 vuotiasta mielen vammojen takia eläkkeelle, tuoreimmat tilastot osoittavat

ilmiön olevan poikkeuksellisen vakava. 

Lääkäreitä pitäisi varmaan vähän tukistaa. Ei se noin voi olla, kun samaan aikaan täysin loppuunkuluneet vanhukset ja sairaat iäkkäät joutuvat käymään töissä viimeisen työpäivään saakka..

Vierailija
52/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyys on laskenut jo 70-luvulta lähtien. Boomerit eivät tehneet jo silloin tarpeeksi lapsia. Turha syyttää milleniaaleja.

Vierailija
53/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joudu, jos alottaa sijoittamisen nuorena aikuisena.

Ei auta, sijoitustulojen vero nousee hurjasti.

Se on oikein, koska kaikilla ei ole sijoituksia

Auttaa, kun osaa hoitaa sijoituksensa fiksusti ja verotuksen kannalta tehokkaasti. 

Sijoitustuotot tullaan jakamaan uudelleen, koska yhdenvertaisuus...

Suomesta lähtisi siinä vaiheessa kyllä kaikki vähänkin varakkaammat lipettiin. Kelan tukiako te keskenään sitten jaatte? No ne voisikin kyllä vähintäänkin puolittaa.

Vierailija
54/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyys on laskenut jo 70-luvulta lähtien. Boomerit eivät tehneet jo silloin tarpeeksi lapsia. Turha syyttää milleniaaleja.

70-luvulla oli kuitenkin tavallisempaa, että mentiin naimisiin ja saadaan lapsia. Joku voi siihen aikaan jäädä lapsettomaksi, koska mies oli sairastanut sikotaudin murrosiässä. Sen takia nykyään rokotetaan kaikki, joiden vanhemmat antavat rokottaa lapsensa.

Vierailija
55/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö boomereiden panna teidät paksuksikin, kun ette itse pysty vai mitä yrität sanoa? 

Vierailija
56/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennapa, ap: mitä töitä?

Vierailija
57/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitä itket. Oot kuollut kun ne pääsee eläkkeelle. 

Vierailija
58/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla oli ihan normaalia, että perheessä oli 3-5 lasta. Nyt sitä hämmästellään ja kutsutaan suurperheeksi. Nykyisin on normaalia, että ensimmäinen lapsi tehdään vasta nelikymppisenä. 70-luvulla pidettiin vanhana äitinä jo 28-vuotiasta.

t. 70-luvulla 28-vuotiaana perheen perustanut

Vierailija
59/59 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun kelasta ei saa rahaa ja joutuu mennä pakkotöihin, niin puolestani saa Venäjä tulla ja ottaa koko Suomen sillä ei ne olot ainakaan siitä huonommaksi menisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän