Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkerran naapusista valittaneelle tiedoksi

Vierailija
09.10.2026 |

Milloin te uskotte, että yhden asukkaan valitus ei mene läpi. Siinä on sana sanaa vastaan. Pitää olla kahden tai useamman naapurin valitus ja sekin kirjallisena.

Mulla yhdessä asunnossa naapuri valitti vuoronperään kaikista naapureistaan ja sai itse lähteä, kun vuokranantaja kyllästyi.

Tämän kerkesin kirjoittaa mutta sitten aloitus katosi.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne muut välttämättä kuule mitään ....

Tai "kuule". Vaikka takuuvarmasti kuulevat. Eivät vaan halua ottaa kantaa.

Miten tollasille, "kantaaottamattomille" sitten käy? - Sattuu itselle jotain vakavampaa, niin muut sitten "en minä mitään kuullut".

Se klassinen: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Jos hajotetaan paikkoja, niin se nostaa kiinteistön vakuutusmaksuja ja korjauskuluja, jotka nostavat vastikkeita, tai vuokraa. Kukkaro kevenee kaikilta, jos ei ilmoita tekijöitä.

Mitähän luulet, mistä p ersaukisilta voi korvauksia odottaa!

Vierailija
22/25 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne muut välttämättä kuule mitään ....

Tai "kuule". Vaikka takuuvarmasti kuulevat. Eivät vaan halua ottaa kantaa.

Miten tollasille, "kantaaottamattomille" sitten käy? - Sattuu itselle jotain vakavampaa, niin muut sitten "en minä mitään kuullut".

Se klassinen: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Tämä. Näitä "mä en kuullut mitään" tai "rappu oli aina niin rauhallinen" tapauksia on liikaa tässä maassa. Minfossa on aika usein näissä kunnon narkkikämppäta poissa tai ammuskeluissa tuo kuvio. On ryypätty ja meuhkattu jopa kuukausia, kamaa on heitelty parvekkeelta alas jne ja aina löytyy muutama joka ei "ikinä kuullut mitään" Jossain oli mies pahoinpidellyt avokkiaan rankasti kuukausia, naista heitelty sinne sun tänne ja seinänaapuri "ei koskaan kuullut mitään, tuli ihan yllätyksenä" vaikka aina oli paikalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee se, jos isännöitsijä on hommansa osaava. Joskus jonkun naapurin metelöinti voi olla sellaista, että se kuuluu lähinnä yhteen asuntoon. Kerää siinä sitten nimiä valitukseen.

Alkuperäinen valittaminen oli siitä, että yläkerran naapuri tiputtelee tavaroita lattialle keskellä päivää.

Vierailija
24/25 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilta tippuu tavara lattialla= väkivaltaa ja soitti isännöitsijälle :"D

Vierailija
25/25 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä kysellä naapureilta ovatko kuulleet meteliä. Aina meteli ei kuulu muille naapureille tai he eivät uskalla valittaa. Silti pitää yhdellä ihmisellä olla oikeus tehdä valitus ja saada se asia tutkittua. 

Valituksen tekijä voi pitää esim. päiväkirjaa naapurin mekastamisesta tai muusta häiriöstä tai hankkia muuten todisteita. Voi käydä käytävällä oven takana varmistamassa, että melu kuuluu asunnosta X. Voi kutsua jonkun tuttavansa käymään ja pyytää tätä todistamaan melua. 

Jos kyse on kovasta metelistä hiljaisen ajan alettua, se on toistuvaa öistä meteliä, silloin soitetaan poliisi. 

Kun isännötsijälle tehdään valitus, annetaan päiväkirjatiedot metelistä, sekä tieto, että tarkistettu metelin tulevan asunnosta X ja että sinne on soitettu poliisi päivämäärällä se ja se. Muuten isännöitsjiä ei siis saa tietoa poliisin käynnistä. 

Olen mm. joutunut soittamaan poliisit naapuriin, kun siellä hakattiin seiniä ja huudettiin kilpaa keskellä päivää ryyppyremmin toimesta. Häkestä vastattiin, että päivällä saa metelöidä, jos ei ole konkreettisempaa niin poliisien tulo ei ehkä tarpeellista. Tulivat sitten kumminkin ja tilanne rauhoittui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme