Tuleeko yh toimeen 1700 e nettopalkalla?
Asun muualla Suomessa, olen 50 v työtön, 13 v lapsen yh. Lapsi ei tapaa isäänsä ollenkaan,isä maksaa elatusavun 240 e kk ja saan lapsilisän 170 e kk. Sain työtarjouksen Helsingistä, vuoden sijaisuus. Palkka nettona 1700 ekk. Tarvitsemme kaksion joten vuokra olisi n 800 e minimissään. Eli netto n 2100 e kk lapslisä ja elatustuen kanssa. Itselläni lääkkeet joihin menee 30 e kk, ja tutkimuksia sauraalassa jotka maksavat myös.
Tulisitteko te toimeen tuolla palkalla his vuokra on sen 800 e kk ja vesimaksu lisäksi? Sijaisuus ei jatku enkä voi tutkinnon puuttuessa jatkaa työssä tai edetä siellä ( vaatii maisterintutkinnon jos on vakkari).
Onko ihan järjetön ajatus muuttaa Helsinkiin tämän työn perässä? Nyt asumme pienellä paikkakunnalla ja saan toimeemtulotukea.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on bruttopalkka?
N.2300 e kk
Saatte jotain 250 euroa asumistukea tuohon päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N.2300 e kk
Veroprosentti on siinä tapauksessa pielessä. Noin pienestä palkasta ei mene yli 25 % veroa varsinkaan, kun on alaikäisen lapsen elättäjä.
Vierailija kirjoitti:
Saatte jotain 250 euroa asumistukea tuohon päälle.
Laskin että jos asunnon vuokra olisi 850 e, saisimme asunistukea 80 ekk. En laittanut sitä laskelmaan kun en tiedä minkä asunnon saisin. Koulun pitäisi olla lähellä ja asunnon miel Heksingissä tai lähellä työpaikkaa kun lapsella ei ole alussa ainakaan kavereuta tai harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N.2300 e kk
Veroprosentti on siinä tapauksessa pielessä. Noin pienestä palkasta ei mene yli 25 % veroa varsinkaan, kun on alaikäisen lapsen elättäjä.
Laskin että prosentti olisi n 20 ja tel maksut päälle.
Mulla jää 1500€ / kk palkasta, n. 2000€ kuussa sijoituksiin.
Saako Hki kaksion 800 eurolla? Katsoin nopeasti ettei ole montaa vaihtoehtoa. Vesimaksu tulee vuokran päälle.
En ole yh mutta pari lasta vuoroviikoin asuu mun luona. Ihan ok pärjätään vaikka vuokraan ,sähkoihin ja lainojen maksuun menee joku 1200€/klk.Vuokran ja sähkön osuus yhteensä n. 520€.
Kotivakuutus, sähkö, vesi, puhelinlaskut, netti, ruoka, lapsen harrastukset, matkakortit? Vaatteet, ruoka?
Paljonko muut em. kulut tekevät vuokran lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N.2300 e kk
Miten laskit?
Lisätuloja saa suikkeleilla. Maksan 6€/kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N.2300 e kk
Täytä tiedot veroprosenttilaskuriin niin saat oikean prosentin eikä tarvi arvioida. Itse yh:na Helsingissä vuositulot n.37000 ja veroprosentti 10,5.
Pärjää. Minulla on nettopalkka ollut 1900€, lapsilisä ja elatustuki 160€.
On omakotitalo, josta lainanlyhennys 600€, plus tietysti lämmitys-, vesi-, käyttösähkö-, vakuutus- ym. kulut. Selvitty on. Oma valinta on ollut tämä asumismuoto, joka vienyt ison osan tuloista mutta kohta on laina maksettu ja lapsikin muutaman vuoden päästä omillaan.
Eikö työ kannattaisi ottaa vastaan? Olisi helpompi hakea paremmin palkattua työtä ja eläkekin kertyy. Jäähän tuosta sinulle noin 1300 euroa ruokaan ja muihin pakollisiin kuluihin. Lisäksi pääsisit ansiosidonnaiselle tuon sijaisuuden jälkeen, eikö? Mitä mieltä lapsi olisi Helsinkiin muutosta? Olisiko hänelle seikkailu päästä vuodeksi pääkaupunkiin? itse olisin tuon ikäisenä varmasti lähtenyt tosi mielelläni.
Olet nyt toimeentulotuella. Miksi kuvittelet, ettet pärjäisi lähes 2000€ nettotuloilla?
Vierailija kirjoitti:
Olet nyt toimeentulotuella. Miksi kuvittelet, ettet pärjäisi lähes 2000€ nettotuloilla?
Meille jää nyt vuokran jälkeen 1000 e kk sis muut tuet. Lääkkeisiin ja poliklinikkanaksuihin menee rahaa jotka nyt on korvattu tokmeentulotuesta. Maksukatto ei mene täyteen mutta olen maksanut jo 2 lk aikana 250 e poliklinikkamaksuja ä, lääkkeet 30 e kk.monomissään ( itselläni krooninen sairaus).
Paremmin palkattua työtä ei omalla koulutuksella saa...tiedän ihan hyvin.
Matkakortti olisi sen 90 e kk, sähkö varmaan 30 e kk, vesi 40 e kk, puhelin 30 e kk mulle ja lapselle,lapsen liikkuminen tietysti
Eniten pelottaa se ettei olisi varaa käydä poliklinkan seurannassa tai jos lääkkeet vaihdetaan kalliimpiin.
Ruokaan meillä menee n 400 e kk sisältäen pesuaineet, joten jäisihän sitä vielä n 400 e kk lapsen menoihin, harrastuksiin ja vaatteisiin jne...toki minunkin pitäisi ehkä syödä työpaikalla
Tämä on realistinen tulotasomme myös tulevaisuudessa kun tosiaan oma koulutus ei parempi palkkaisin töihin riitä.
Ja sius meillä nyt pienet asumiskulut, vain 600 e kk vuokra
Vierailija kirjoitti:
Mulla jää 1500€ / kk palkasta, n. 2000€ kuussa sijoituksiin.
Jumala kuulee ja näkee sinut.
Jos yritys oli esittää: Etkö ymmärtä miksi tuetaan tietyissä tilanteissa ja ei ne niin avokätisiä ole ne tuet. niin ei kai sitä rikoksin ja valhein tule esittää?
Tarkoitan vaan, että valehdellaan siitä mihin tukiin on oikeutettu milläkin tuloilla
Tai sitten niin, että tehdään muka ihan laillinen muutos niin, että työttömyyskorvaus puolitetaan ja kysytään: Onko nyt hyvä?
Ei henkilö ole esittänyt mitään tuon kaltaista, että pitäisi olla