Missä teettää perunkirjoitus? Lakifirmat ottais pari tonnia!
Missä olette teettäneet perunkirjoituksia kohtuuhinnalla?
Lakifirma laskuttaisi yksinkertaisesta tapauksesta pari tuhatta euroa.
Pakko saada jostain halvemmalla? Perunkirjoitus on kuitenkin pakollinen tehdä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly tekee ilmaiseksi.
Varmasti juu, en tosin teettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisessa pankissa meni tuosta asiasta aikoinaan, vuosia sitten muodollinen maksu. Voi olla edelleen tutkimisen arvoinen vaihtoehto.
Käytin myös tätä vaihtoehtoa parikymmentä vuotta sitten. Maksu oli nimellinen
Vierailija kirjoitti:
Minä tein itse, ei ole mitään rakettitiedettä.
Sama täällä. Tein itse ja laitoin Verolle.
Paljon parjattu tekoäly auttaa. Tällaisten yksinkertaisten, määrämuotoisten dokumenttien luonnissa se on loistava. Saat hyvän pohjan johon voit lisäillä tietoa. Sori vaan, lakitoimistot.
Oikeusaputoimisto on halvempi kuin hautaustoimisto tai joku laki toimisto. Tai ihan itse
Pankissa tehtiin noin vuosi sitten, maksoi tonnin. Ihan yksinkertainen perunkirjoitus. Itse toimitettiin virkatodistukset ym vaadittavat paperit.
Me olemme teettänen Tilitoimistolla.
Maksoi noin 40% Pankin ja Lakifirman hinnoista
Niistä kannattaa kysellä tekeekö he .
Vierailija kirjoitti:
Paljon parjattu tekoäly auttaa. Tällaisten yksinkertaisten, määrämuotoisten dokumenttien luonnissa se on loistava. Saat hyvän pohjan johon voit lisäillä tietoa. Sori vaan, lakitoimistot.
Ratkaisu: Useimmissa palveluissa voit mennä asetuksiin ja ottaa pois päältä kohdan "paranna mallia historian avulla" (Chat history & training), jolloin tietojasi ei käytetä koulutukseen.
Tein itse ja sain 25 000 euron jälkiverot, johon menikin sitten iso osa perinnöstä.
Hautaustoimisto hoiti ihan kaiken, myös perunkirjoituksen. Maksu oli 400€. En lähtisi itse tekemään, vaikka varmasti se onnistuisikin, mutta meillä oli osakkeita ja muutakin sellaista, jossa piti ottaa monenlaista huomioon, koskien perintöveroakin. Suosittelen ottamaan täyden palvelun paketin hautaustoimistosta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Nordean juristi otti tuosta kolme vuotta sitten 800 euroa. Muuten yksinkertainen pesä, mutta vainaja oli osakkaana toisessa jakamattomassa kuolinpesässä. Sen vuoksi en tehnyt perukirjaa itse, koska halusin varmistaa, että tuo jakamaton kuolinpesä käsitellään oikein.
Tässä oli myös se hyvä puoli, että kun vainajan pääasiallinen tilipankki oli Nordea ja perukirjan teki Nordean oma juristi, ei perukirja mennyt enää erikseen tarkastettavaksi Nordeassa, vaan saatoimme jakaa vainajan tilillä olleet rahat perillisille hyvin pian perunkirjoituksen jälkeen.
Tästä on välissä ollut juttua, että perukirjan tarkastus pankissa saattaa kestää viikko- tai jopa kuukausikausia ruuhkien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt hautaustoimistosta?
Hautaustoimisto ei tee vaan antaa yhteystiedot kuka tekee .
Juuri näin. Isän kohdalla meni noin. Äiidn kohdalla, hän oli tehnyt sijoituksen ja henkivakuutuksen, minun nimiin. Kätevämmin se kävi pankin kautta, kun en tarkalleen tiennyt mitä hän oli tehnyt.
Isän kohdalla pelkkä käyttötili, missä kaikki hänen rahat. Koitin kyllä sanoa/selittää, et älä nyt hyvä mies pidä kaikkea omaisuuttasi käyttötilillä (rosvo voi vaikka viedä). Ei mennyt jakeluun, ei niin millään. No, muistisairaus eikä pystynyt ottamaan mitään "uutta tietoa" vastaan. Surullista. Mutten silti käyttänyt hyväkseni, millään lailla (makselin jopa omistani hänen laskujaan). .... Rakas isä? No jollain lailla. Ei se meidän "suhde" ollut helpoimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Tein itse ja sain 25 000 euron jälkiverot, johon menikin sitten iso osa perinnöstä.
Mokasitko perukirjan teossa jotenkin vai kuinka tuo oli mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekee! Teetettiin n. vuosi sitten!
Taasko on jokin liian kallista? Tilaa Temusta.
Kysyisin ensimmäisenä oikeusaputoimistosta. Maksut siellä menee tulojen mukaan -- on joka tapauksessa huomattavasti edullisempi vaihtoehto, kuin moni muu. Ja jos on oikein pienituloinen, niin ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly tekee ilmaiseksi.
Tekoäly voi tehdä vain antamiesi tietojen mukaan, joten taas mahdollisissa riita tapauksissa, perunkirja voi olla muodollisesti oikein, mutta tiedollisesti vajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekee. Osa hautaustoimistoista toimii yhteistyökumppaneiden kanssa ja osa tekee itse. Meillä Rovaniemellä paikallinen hautaustoimisto tekee ihan itse!
Vierailija kirjoitti:
Pankissa tehtiin, en valitettavasti muista hintaa.
Neljä vuotta sitten tehtiin anopin jälkeen Nordeassa, maksoi 600 €.
Kyllä vaan meille teki isän perunkirjoituksen.