Tuntuuko sinustakin, että olet joku ihmeen hörhömagneetti?
Minusta tuntuu. Kaikki juopot, nistit, sekakäyttäjät ja muuten vain oudot hyypiöt tuntuvat kiinnostuvan juuri minun seurastani. Jo lapsuudesta muistaa, että lähes tyhjässä bussissa viereeni istui puliukko tai jokin muu outo höpöttäjä höpöttämään. Ja nykyään, jos pysäkillä tulee joku hyypiö höpöttelemään tai aikeissa pummia ihmisiltä jotain, niin tämä tulee ensimmäiseksi minun juttusilleni. Eikä jumalauta jätä minua senkään jälkeen rauhaan, vaan haluaa jäädä seuraani nyhjäämään. Mikä ihmeen piirre jossakin tietyssä ihmisessä houkuttelee tällaista sakkia?
Kommentit (30)
Meillä se taitaa olla sukuvika, jo äiti ja isä veti puoleensa omituisia höpöttäjiä, nyt ne on sitten minun kimpussa.
Hörhö lähestyy jokaista. Rajattomia ihmisiä.
Välillä tuntuu että mussa on just joku hörhömagneetti päällä. Että mitähän vidduu, olen ja elelen elämääni ja huomaan että joku seurailee tekemisiäni taustalla.
Kuulostaa oudolta, mutta olisipa hörhön itseluottamus! Uskaltaisi mennä juttelemaan vaikka ihastukselle, vihdoin.
Minä. Ulospäin olen ns ihan tavallinen keski-ikäinen insinöörimies. Minulta tullaan kysymään tietä jonnekin, tai muuta yleistä infoa. En nyt sano että kysyvät olisi nistejä tai juoppoja vaikka heitäkin toki joukossa on. Vaan ihan kaikenlaiset, lapsista vanhuksiin, kotimaisista ulkomaisiin. Tiedä sitten olenko jotenkin niin vaarattoman näköinen vai mikä, mutta joku mussa on mikä kertoo ihmisille että "kysy tolta". Tätä on tapahtunut koko aikuisikäni.
M43
Multa tulee lähes joka kerta joku kysymään tietä kun lähden kotoa. Se vasta outoa on.
Joo, mutta ehkä se kertoo vaan siitä, että hörhöjä on nyt ylipäätään aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Hörhö lähestyy jokaista. Rajattomia ihmisiä.
No tämäkin. Tuntuu vain, että jos on paljon muitakin ihmisiä, niin hörhö tuntuu lähes aina lähestyvän minua ensin. Tai ainoana.
Omalla kohdalla se johtunee siitä, että katson ihmisiä silmiin ja perusilmeeni ei ole vihainen. Olen ilmeisesti helposti lähestyttävä. Viimeksi kun kotoa poistuin, niin yksi mitä ilmeisemmin mielenterveyden häiriöstä kärsivä henkilö halusi tilittää minulle pitkään elämäänsä. Kertoili kaikenlaista, mikä sattui mieleen tulemaan. Samalla reissulla myös yksi jeesus-hörhö halusi kertoa taivaasta ja mainostaa TV7:n ohjelmistoa. Kyllä minä joskus silti mietin, että miksi minä? Vaikka tykkäänkin ihmisten kanssa jutella.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Ulospäin olen ns ihan tavallinen keski-ikäinen insinöörimies. Minulta tullaan kysymään tietä jonnekin, tai muuta yleistä infoa. En nyt sano että kysyvät olisi nistejä tai juoppoja vaikka heitäkin toki joukossa on. Vaan ihan kaikenlaiset, lapsista vanhuksiin, kotimaisista ulkomaisiin. Tiedä sitten olenko jotenkin niin vaarattoman näköinen vai mikä, mutta joku mussa on mikä kertoo ihmisille että "kysy tolta". Tätä on tapahtunut koko aikuisikäni.
M43
Näytät kiltiltä, ystävälliseltä ja luotettavalta. Olen samanlainen. Olen myös lasten ja vanhusten suosikki. Eräs humalainen kysyi minulta kerran kaupan pihalla olenko lääkäri. Näytin hänen mielestään lääkäriltä. En ole lääkäri, mutta suostuin hetken kuuntelemaan hänen murheitaan. Ja kyllä, olen myös juoppojen suosikki.
N47
Täällä. Jos dösäpysäkillä seisoo kymmenen ihmistä silleen suomalaisesti hajaantuneena, niin kyllä se hörhö mun kohdalle pysähtyy.
Mulla vielä on hyvin tyypillinen kotimainen narttunaamakin, että kiukkusen oloisena kyttään kaikkia. Vaikka en ole ollenkaan semmoinen oikeasti. Ehkä he vaistoo tämän.
Mä helposti jutustelen ja autan jos vaan voin. En taloudellisesti. Paitsi kerran yksi juopale pyysi rahaa ranskalaisiin ja lihapulliin, annoin vitosen. Hän tosiaan sitten osti niitä, eikä kaljaa.
Mulle myös yritetään jonkin verran myydä varastettua kosmetiikkaa. Viime viikolla eräs romaniherra oli dösiksellä muovikassin kanssa ja piti mulle kosmetiikkaluennon. Sillä oli säkki Lumenen tuotteita ja oli sen verran perehtynyt, että mun kasvoille voisi hyvää tehdä semmoiset tyrnitipat. Ne syväkosteuttaa!
En ostanut vaikka puoleen hintaan olisi antanut.
En. Mä en ole hörhö enkä myöskään idioottimagneetti. Olen ihan sievä nainen, mutta jostain syystä mua ei ole koskaan edes ahdisteltu, vaikka olenkin työskennellyt lähinnä paikoissa, joissa on matalastikoulutettuja duunarimiehiä. Myöskään baarissa ei ole ahdisteltu ja parisuhteetkin ovat olleet kaikinpuolin terveitä.
En tiedä miksi näin, mutta en valita.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla se johtunee siitä, että katson ihmisiä silmiin ja perusilmeeni ei ole vihainen. Olen ilmeisesti helposti lähestyttävä. Viimeksi kun kotoa poistuin, niin yksi mitä ilmeisemmin mielenterveyden häiriöstä kärsivä henkilö halusi tilittää minulle pitkään elämäänsä. Kertoili kaikenlaista, mikä sattui mieleen tulemaan. Samalla reissulla myös yksi jeesus-hörhö halusi kertoa taivaasta ja mainostaa TV7:n ohjelmistoa. Kyllä minä joskus silti mietin, että miksi minä? Vaikka tykkäänkin ihmisten kanssa jutella.
Mulla on varmaan myös tämä sama, että katson ihmisiä silmiin. En osaa kävellä ohi maata tuijottaen. Hymyilen myös herkästi.
Mun mies😂. Tietää jo kaukaa että kohta se saa taas seuraa😂 mulle ei puhu kukaan ja jos itse avaan suuni niin ihmiset säikähtävät!
Erikoisinta tuossa on se että hän on pitkä, tummatukkainen kokoparralla. Itse ehkä enä just sellaiselle menisi puhumaan, mutta jokin tuossa on. Mies kyllä myös tarkkailee ympäristöä, töistä jäänyt tyyli, joten ehkä katsekontakti tai että kys höpöttelijä on ylipäätään jonkun toimesta huomioitu on se syy. On kyllä ystävällinen ja puhuu kaikkien kanssa eikä koskaan käyttäydy töykeästi vaikka olisi juopompikin tapaus.
Jep. Olen vuosia ihmetellyt mikseivät ne iloiset ja hymyilevät, reippaat ihmiset koskaan tule jutuilleni, olenhan itsekin sellainen - vai olenko? Vaan pelkästään juopot, nimenomaan hörhöt ja muut epämääräiset tyypit ovat tulleet puhumaan, joiden kanssa en tahdo olla tekemisissä.
Sama.
Vanhemmiten olen oppinut, että ei reaktiota on reaktio. Ole kuin et huomaisi, yleensä läyhäys loppuu siihen.
Normalisoi myös siirtyminen kauemmaksi.
Jos tulevat iholle, tiukka EI isolla äänellä yleensä tehoaa. Jos ei, soita poliisi paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Olen vuosia ihmetellyt mikseivät ne iloiset ja hymyilevät, reippaat ihmiset koskaan tule jutuilleni, olenhan itsekin sellainen - vai olenko? Vaan pelkästään juopot, nimenomaan hörhöt ja muut epämääräiset tyypit ovat tulleet puhumaan, joiden kanssa en tahdo olla tekemisissä.
Olet ilkeä ja ylimielinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilkeä ja ylimielinen.
Sanoinko jotain joka loukkasi sua?
Ei mutta oon miettinyt, että oon ehkä itse se outo hyypiö, jota kaikki välttelevät.