Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei nykyeläkeläisiä laiteta töihin?

Vierailija
08.10.2026 |

Miksi hyväkuntoiset nykyeläkeläiset ei tee töitä? Työssäkäyvät maksavat eläkeläisten eläkkeet, joten eläkeläiset voisi vastineeksi velvoittaa tekemään vähintäänkin vaikka kotitaloustöitä työssäkäyvien kotiin. Ei sitä vanhoina hyvinä aikoinakaan vanhukset vain makoilleet toimettomana muiden elätteinä. Voi mennä vaikka laitoskeittiöön kuorimaan perunoita, kyllä eläkeläinen siihen kykenee.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä kirjoitat? Nyt jo yli 245 000 eläkkeelle kuuluvaa on työelämässä ja vievät siten nuorempien työpaikkoja. Eläkeläiset kuuluu eläkkeelle ja nuorempi väki töihin ja perustamaan perheitä...Osa eläkeläisistä joutuu "pakosta" tekemään kun eläke on niin pieni, iso osa ei vaan osaa eikä ymmärrä olla kotonaan...

Minä eläkeläinen olen töissä, koska nuoremmat ei suostu tätä työtä tekemään. Palkka on liian pieni, stressi liian suuri, ei etenemismahdollisuuksia jne. Nuorempi väki ahdistuu, jos joku sanoo, että työ on tekemistä eikä sometusta.

Huomaatko eroa siinä, että sinä saat sekä eläkkeen että palkan? Nuori saa vain sen pienen palkan ja sillä pitäisi perustaa omaa elämää, kaiken päälle vielä taloudellinen stressi.

Huomaatko eroa, että nuorempi väki ahdistuu kaikenlaisesta tylsästä työstä, jonka joku joutuu tekemään, että yhteiskunta pyörisi.

Olet kyllä pahasti vieraantunut nykynuorten elämästä, nykyään on kultakimpaleen veroinen lottovoitto saada mikä tahansa työ. Tylsää suorittavaa työtäkin hakee tuhansia ihmisiä.

Vierailija
62/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, oon tehny jo osuuteni, aloitin 15vuotiaana työnteon ja lopetin kun pääsin työeläkkeelle 65vuotiaana. Tekeekös se palttiarallaa 50vuotta, laita paremmaks

Nyt päivänne ovat luetut, ahneen sukupolven edustajat. Lähetämme teidät maaesteeksi itärajalle, voitte samalla torjua villisiat. Jos ei nappaa, pudotamme eläkkeestänne 40 prosenttia pois. Palkka? Hyvä mieli ja "osallisuus". Siinä teille vähän makua nuorempien sukupolvien elämästä, olkaa hyvät. 

Sinulla ei siis ole minkäänlaista käsitystä siitä, minkälaista työelämä ja elämä muutenkin oli sotien jälkeisessä Suomessa.  Valitettavasti näyttää siltä, että rakentamamme hyvinvointi rapautuu ja joudutte kokemaan saman kuin me aikoinamme. Teidän pitäisi nyt lopettaa uikutus ja tarttua toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETKÖ TAJUA ME OLEMME MAKSANEET OMAMME JA EDELLISTEN ISOJEN IKÄLUOKKIEN ELÄKKEET. eläke uudistus tuli v1964 jolloin jokainen joutui maksamaan eläkettänsä.

Vierailija
64/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset voisi velvoittaa tositv-ohjelmaan. Siinä eläkeläinen saisi omia neuvojaan noudattamalla saada työn ja asuntolainan. Mitään aikaisempia resursseja ei saa hyödyntää. Omaa mittavaa elämänkokemusta ja valtavaa asiantuntemusta kylläkin. Kamerat kannoille kuvaavaan, kuinka heidän käy. 

Se olisi hieno työvelvoite eläkeläisille.

Hyvä idea. Vanhat poimii marjoja kymmen ämpärillistä päivässä. Sillä välin nuori Kelan elätti makaa sohvalla älylaite seuranaan ja syö sipsejä. 

Siinäpä tositeeveetä kaikille! :D:D

Vierailija
65/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä jalostuskelpoinen ajatus. Miksei samalla pidennetä työuria myös alkupäästä Petterin toiveen mukaan? Olen ymmärtänyt, että lapset ovat aika liikkuvaisia luonnostaan. Miksi heitä ei valjasteta joihinkin turbiineihin tuottamaan liikunnallaan sähköä sähköverkkoon? He voisivat saada vaikka 2 vapaapäivää vuodessa kun Ek eiku Petteri halusi poistaa ne arkipyhätkin. 

Vierailija
66/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niille hommaa on, voivat hoitaa työssäkäyvien kotityöt. Muun muassa. 

Tätä olen tehnyt jo monta vuotta.

T. 77 v mummo

Samoin minä ja kaikki tuttuni, joilla on lapsia ja lastenlapsia. Kaikki eivät sitä apua ja työtä arvosta, kun sehän  ”kuuluu asiaan”.

Vierailija
67/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ETKÖ TAJUA ME OLEMME MAKSANEET OMAMME JA EDELLISTEN ISOJEN IKÄLUOKKIEN ELÄKKEET. eläke uudistus tuli v1964 jolloin jokainen joutui maksamaan eläkettänsä.

Älä vingu. Nykyinen teknologia löytää juuri sinut nanosekunneissa. Ennen kuin huomaatkaan, olet velvoitetöissä vaikka lentokentällä kantamassa seuraavan kunniakansalaiserän matkalaukkuja. Palkka? Tunne olla hyödyksi jollekin itseä suuremmalle! 😇😇😇😇😇 

Vierailija
68/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopas, siinä oli jonnen oksennus. Kauankohan ne katselisivat työpaikoilla nilkuttavia tai kömpelöitä tukkeita?

Ovatko tänä vuonna eläköityneet 65-vuotiaat nilkuttavia ja kömpelöitä tukkeita?

No on kyllä polvet jo nivelrikon takia sököt.45 vuotta tehdastyötä kylmillä ja vetoisilla betonilattioilla teki tehtävänsä.Kyllä se meno on jo aikalailla hidastunut.

Vierailija
69/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun tietäisitte. Esim. kaikki me taiteilijaeläkettä saavat teemme vielä töitä.

Nyt on toinen ääni kellossa. Me osoitamme sinut kunniakansalaisille vaikka urdun kielen tulkiksi, ammattisuojasi on ajat sitten jo rauennut. Jos ei nappaa, eläkkeestäsi leikataan 40 prosenttia. Jos saat potkut huonon laadun takia, saat karenssia pari kuukautta. Siinä teille vähän realiteetteja, ahneen sukupolven edustajat. 

Häh? Luehan nyt uudestaan mitä kirjoitit.

Vierailija
70/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset voisi velvoittaa tositv-ohjelmaan. Siinä eläkeläinen saisi omia neuvojaan noudattamalla saada työn ja asuntolainan. Mitään aikaisempia resursseja ei saa hyödyntää. Omaa mittavaa elämänkokemusta ja valtavaa asiantuntemusta kylläkin. Kamerat kannoille kuvaavaan, kuinka heidän käy. 

Hyvä idea. Vanhat poimii marjoja kymmen ämpärillistä päivässä. Sillä välin nuori Kelan elätti makaa sohvalla älylaite seuranaan ja syö sipsejä. 

Hyviä tosi TV:n ideoita vaan lisää tänne! 

Vierailija
71/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niille hommaa on, voivat hoitaa työssäkäyvien kotityöt. Muun muassa. 

Ei itse asiassa aivan absurdi ajatus. Itse olen it hommista eläkkeellä ja pudonnut siitä kelkasta, jossa töitä tein. Mutta osaisin kyllä monenlaista muuta. Kun on vuosikymmenet tottunut saamaan aikaan  ja sitten se loppuu niin moni varmaan tekisi vaikka ilmaiseksi kunhan olisi se aikaan saamisen elämys.

Toisaalta: Jos eläkeläiset tekisivät ilmaiseksi töitä, joihin löytyisi ihan palkkaa vastaan tekijöitä niin sitten jäävät niiden halukkaiden palkat ja valtion verot saamatta. Olisiko se loppujen lopuksi harmaata taloutta, ilman kuitteja.

Vierailija
72/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha poimisi marjansa työpäivän jälkeen ja seuraavana päivänä pitää antaa töissä täysi suoritus. Jos niitä töitä ei ole onnistunut saamaan, on eläkeläinenkin työnhakija ja yleistuella. Marjoista saatava tulo on muistettava ilmoittaa ja pystyä vakuuttamaan kela, että marjanpoiminta ei estä aktiivista työnhakua!

Vierailija
73/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä kirjoitat? Nyt jo yli 245 000 eläkkeelle kuuluvaa on työelämässä ja vievät siten nuorempien työpaikkoja. Eläkeläiset kuuluu eläkkeelle ja nuorempi väki töihin ja perustamaan perheitä...Osa eläkeläisistä joutuu "pakosta" tekemään kun eläke on niin pieni, iso osa ei vaan osaa eikä ymmärrä olla kotonaan...

Minä eläkeläinen olen töissä, koska nuoremmat ei suostu tätä työtä tekemään. Palkka on liian pieni, stressi liian suuri, ei etenemismahdollisuuksia jne. Nuorempi väki ahdistuu, jos joku sanoo, että työ on tekemistä eikä sometusta.

Huomaatko eroa siinä, että sinä saat sekä eläkkeen että palkan? Nuori saa vain sen pienen palkan ja sillä pitäisi perustaa omaa elämää, kaiken päälle vielä taloudellinen stressi.

Ja eläkeläinen saa vain sen pienen eläkkeensä. Minä saan sekä työeläkettä että ansiotuloja ja maksan niistä saatanasti veroja. Olen kirjantekijä, ja joka helvetin tekijänoikeuskorvauksestakin menee veroa 35 %, enemmän kuin ennen eläkkeelle jäämistäni.

Vierailija
74/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse töissä? Ilmeisesti et, kun kuvittelet että niitä töitä sitten hetken päästä olisi edes nykyisille työssäkäyville. Yksikään kunta tai yritys ei pidä töissä turhaan väkeä jos vain joku joitakin töitä tekee ilman palkkaa. Siinä sinulle realismia vaatimuksesi kanssa.

Vierailija
75/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tässä palkka minusta kovin pieni ole, bruttona vähän yli 4000 e/kk. Nuorille tuo on liian vähän, kun pitäisi suorittaa koko ajan. Työ vaatii tarkkuutta ja välillä joutuu pidentämään päivää, toisaalta työnantaja joustaa, kun haluan pitkiä viikonloppuvapaita. Etätöitäkin voin tehdä, jos on surkea ilma enkä viits työpaikalle ajaa. 

Mutta kyllä, huomaan toki, että ero on siinä, että saan sekä palkan että eläkkeen, mutta en ole vapaalla koko ajan, kuten stressaantuneet nuoret, jotka haluavat minulta palkan ja eläkkeen, työn saisin toki pitää.

Vierailija
76/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä tosi TV:n ideoita vaan lisää tänne! 

Niitä ohjelmia ei katsoisi kukaan.

Vierailija
77/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvun lama aikana naurettiin sitä kun Viipurissa helkkarin vanhat mummot lapioi lunta kauppojen edustoilta. Hienosti menee Suomi. Sama kohtalo. Voi vee

Vierailija
78/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaan mun anopista. Muistissa vikaa ja unohtaa mm. liettä päälle jne. Koulutus on keittiöpuolelta. Joutui jo ennen eläkeikää pois niistä töistä töissä tapahtuneiden virheiden vuoksi.pääsi jopa lehteenkin ison töissä tehdyn mokansa vuoksi.  Minnepäin laitetaan? Vanhainkotiin tekemään ruokaa ihmisille jotka ei valita? 

Vaikka tiskaamaan, kyllä niitä vähemmän vaativiakin töitä keksii helposti.

Tiskaajan töihinkin on pitkät jonot nuorempia hakijoita ja tekijöitä. Miksi vanhusten pitäisi tehdä heille fyysisesti  liian raskasta työtä ja viedä nekin vähäiset  työpaikat nuoremmilta? 

Vierailija
79/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä jalostuskelpoinen ajatus. Miksei samalla pidennetä työuria myös alkupäästä Petterin toiveen mukaan? Olen ymmärtänyt, että lapset ovat aika liikkuvaisia luonnostaan. Miksi heitä ei valjasteta joihinkin turbiineihin tuottamaan liikunnallaan sähköä sähköverkkoon? He voisivat saada vaikka 2 vapaapäivää vuodessa kun Ek eiku Petteri halusi poistaa ne arkipyhätkin. 

Jossakin talent tai vastaavassa ohjelmassa on oli mieslaulaja, joka teki töitä lasten kanssa. Sanoi että jos lasten energia voitaisiin valjastaa hyötykäyttöön niin ei tarvittaisi ydinvoimaloita.

Vierailija
80/100 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko eroa, että nuorempi väki ahdistuu kaikenlaisesta tylsästä työstä, jonka joku joutuu tekemään, että yhteiskunta pyörisi.

Olet kyllä pahasti vieraantunut nykynuorten elämästä, nykyään on kultakimpaleen veroinen lottovoitto saada mikä tahansa työ. Tylsää suorittavaa työtäkin hakee tuhansia ihmisiä.

Ainakin Vasemmistoliiton nuoret ihmettelevät somessa kilvan sitä, että nuoria vaaditaan menemään töihin, kun maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin palkka. Kuten vaikka se, että tuet tulee palauttaa aikaisemmalle tasolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän