Miksei nykyeläkeläisiä laiteta töihin?
Miksi hyväkuntoiset nykyeläkeläiset ei tee töitä? Työssäkäyvät maksavat eläkeläisten eläkkeet, joten eläkeläiset voisi vastineeksi velvoittaa tekemään vähintäänkin vaikka kotitaloustöitä työssäkäyvien kotiin. Ei sitä vanhoina hyvinä aikoinakaan vanhukset vain makoilleet toimettomana muiden elätteinä. Voi mennä vaikka laitoskeittiöön kuorimaan perunoita, kyllä eläkeläinen siihen kykenee.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuoret ihmiset makaavat kotona älylaitteen ääressä Kelan avustuksilla? Eikö työnteko maistu?
Mee pois , mä en haluu tehä duunii , onks pakko jos ei taho??
M32
Hyvin on onnistuivat saamaan köyhät tappelemaan keskenään. Nyt työssäkäyvät ja eläkeläiset, nuoret ja vanhat, työttömät ja työssäkäyvät. Eivätpähän ehdi huomaamaan, kun myydään halvalla!
Aloitetaan mun anopista. Muistissa vikaa ja unohtaa mm. liettä päälle jne. Koulutus on keittiöpuolelta. Joutui jo ennen eläkeikää pois niistä töistä töissä tapahtuneiden virheiden vuoksi.pääsi jopa lehteenkin ison töissä tehdyn mokansa vuoksi. Minnepäin laitetaan? Vanhainkotiin tekemään ruokaa ihmisille jotka ei valita?
Voi kun tietäisitte. Esim. kaikki me taiteilijaeläkettä saavat teemme vielä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olisipa hauska nähdä 70 vuotias palomies.
Tai vaikka kirurgi...
Miksipä ei. On luultavasti vuosikymmenien kokemus ja seittenkymppiset ovat useakin todella virkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niille hommaa on, voivat hoitaa työssäkäyvien kotityöt. Muun muassa.
Tätä olen tehnyt jo monta vuotta.
T. 77 v mummo
Vierailija kirjoitti:
Voi kun tietäisitte. Esim. kaikki me taiteilijaeläkettä saavat teemme vielä töitä.
Tekihän Seela Sellakin töitä 89-vuotiaaksi. En tiedä oliko hänellä taiteilijaeläkettä. Sen myöntämisperusteethan ovat aivan perseestä: pitää olla yhtä aikaa meritoitunut ja pienituloinen taiteilija.
Vierailija kirjoitti:
Täh, oon tehny jo osuuteni, aloitin 15vuotiaana työnteon ja lopetin kun pääsin työeläkkeelle 65vuotiaana. Tekeekös se palttiarallaa 50vuotta, laita paremmaks
Nyt päivänne ovat luetut, ahneen sukupolven edustajat. Lähetämme teidät maaesteeksi itärajalle, voitte samalla torjua villisiat. Jos ei nappaa, pudotamme eläkkeestänne 40 prosenttia pois. Palkka? Hyvä mieli ja "osallisuus". Siinä teille vähän makua nuorempien sukupolvien elämästä, olkaa hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä kirjoitat? Nyt jo yli 245 000 eläkkeelle kuuluvaa on työelämässä ja vievät siten nuorempien työpaikkoja. Eläkeläiset kuuluu eläkkeelle ja nuorempi väki töihin ja perustamaan perheitä...Osa eläkeläisistä joutuu "pakosta" tekemään kun eläke on niin pieni, iso osa ei vaan osaa eikä ymmärrä olla kotonaan...
Minä eläkeläinen olen töissä, koska nuoremmat ei suostu tätä työtä tekemään. Palkka on liian pieni, stressi liian suuri, ei etenemismahdollisuuksia jne. Nuorempi väki ahdistuu, jos joku sanoo, että työ on tekemistä eikä sometusta.
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan mun anopista. Muistissa vikaa ja unohtaa mm. liettä päälle jne. Koulutus on keittiöpuolelta. Joutui jo ennen eläkeikää pois niistä töistä töissä tapahtuneiden virheiden vuoksi.pääsi jopa lehteenkin ison töissä tehdyn mokansa vuoksi. Minnepäin laitetaan? Vanhainkotiin tekemään ruokaa ihmisille jotka ei valita?
Vaikka tiskaamaan, kyllä niitä vähemmän vaativiakin töitä keksii helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä kirjoitat? Nyt jo yli 245 000 eläkkeelle kuuluvaa on työelämässä ja vievät siten nuorempien työpaikkoja. Eläkeläiset kuuluu eläkkeelle ja nuorempi väki töihin ja perustamaan perheitä...Osa eläkeläisistä joutuu "pakosta" tekemään kun eläke on niin pieni, iso osa ei vaan osaa eikä ymmärrä olla kotonaan...
Minä eläkeläinen olen töissä, koska nuoremmat ei suostu tätä työtä tekemään. Palkka on liian pieni, stressi liian suuri, ei etenemismahdollisuuksia jne. Nuorempi väki ahdistuu, jos joku sanoo, että työ on tekemistä eikä sometusta.
Huomaatko eroa siinä, että sinä saat sekä eläkkeen että palkan? Nuori saa vain sen pienen palkan ja sillä pitäisi perustaa omaa elämää, kaiken päälle vielä taloudellinen stressi.
Vierailija kirjoitti:
olisipa hauska nähdä 70 vuotias palomies.
Tai sairaanhoitaja tai opettaja. Varmaan moni ajattelee, että miksei. Ajattele uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on toinen ääni kellossa. Me osoitamme sinut kunniakansalaisille vaikka urdun kielen tulkiksi, ammattisuojasi on ajat sitten jo rauennut. Jos ei nappaa, eläkkeestäsi leikataan 40 prosenttia. Jos saat potkut huonon laadun takia, saat karenssia pari kuukautta. Siinä teille vähän realiteetteja, ahneen sukupolven edustajat.
Eipä maistu työt eläkeläisille, ihme ja kumma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko eroa siinä, että sinä saat sekä eläkkeen että palkan? Nuori saa vain sen pienen palkan ja sillä pitäisi perustaa omaa elämää, kaiken päälle vielä taloudellinen stressi.
Huomaatko eroa, että nuorempi väki ahdistuu kaikenlaisesta tylsästä työstä, jonka joku joutuu tekemään, että yhteiskunta pyörisi.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitoalalla usea keikkailee eläkkeellä. Joskus pitkiäkin aikoja, kun muita sijaisia ei saa (palkata).
Muita ei saa ja sitten huudetaan, että viedään nuorten työt. Itse lopetin 70 v keikkailun ja edelleen pyydetään töihin . T. Mummo 76
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuoret ihmiset makaavat kotona älylaitteen ääressä Kelan avustuksilla? Eikö työnteko maistu?
Mee pois , mä en haluu tehä duunii , onks pakko jos ei taho??
M32
Voi kultamussukka, eihän sinun tarvitse töitä tehdä jos et kerran tahdo. Eikä Kelan tarvitse maksaa sinun elatustasi. Win-win, eikö olekin hyvä diili. :)
Eläkeläiset voisi velvoittaa tositv-ohjelmaan. Siinä eläkeläinen saisi omia neuvojaan noudattamalla saada työn ja asuntolainan. Mitään aikaisempia resursseja ei saa hyödyntää. Omaa mittavaa elämänkokemusta ja valtavaa asiantuntemusta kylläkin. Kamerat kannoille kuvaavaan, kuinka heidän käy.
Se olisi hieno työvelvoite eläkeläisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas, siinä oli jonnen oksennus. Kauankohan ne katselisivat työpaikoilla nilkuttavia tai kömpelöitä tukkeita?
Ovatko tänä vuonna eläköityneet 65-vuotiaat nilkuttavia ja kömpelöitä tukkeita?
Mitä järkeä sitten ylipäätään on eläkkeissä jos sille ei koskaan pääse vaan sillä pienellä eläkkeellä on vielä töitä tehtävä? Silloinhan voidaan vaan yksinkertaisesti tehdä töitä koko ikä.
PerSun ulinaa uliuliuliuliuli ööööh uliuliuliuliuli ööööh
On nuorisotyöttömyyttä ja eläkeläiset pakotetaan jatkamaan.